Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Cu ce putem înlocui carnea și lactatele

Cu ce putem înlocui carnea și lactatele

Putem înlocui carnea și lactatele adoptând un stil alimentar vegetarian cu suficienți nutrienți și vitamine care sunt necesare unei bune funcționări a organismului.

Cu ce putem înlocui carnea și lactatele

Nu trebuie să vă faceți griji din acest punct de vedere. Există o gamă largă de alimente care pot substitui carnea și lactatele, acestea fiind chiar mai sănătoase.

8 soluții pentru a înlocui carnea și lactatele

Cereale integrale

Acestea sunt foarte bogate în vitamina B12, proteine, zinc și fibre. O sursă sănătoasă și care adună unele dintre cele mai importante substanțe nutritive pentru organism.
În această categorie putem include și nucile, ele constituind o sursă bogată de energie, antioxidanți (au un conținut ridicat de vitamina E) și minerale. Tot aici mai adăugăm și migdalele, acestea asigurând o cantitate substanțială de calciu și proteine.

Leguminoase

Lintea, năutul, mazărea, fasolea (în special cea neagră) și multe alte legume care fac parte din această familie. Acestea furnizează organismului un aport bogat de proteine, magneziu, potasiu și fier.

Lapte obținut din diferite semințe și cereale

La capitolul acesta aveți o listă largă de opțiuni, una dintre ele sigur fiind pe placul vostru. Puteți opta pentru unul dintre următoarele tipuri de lapte: de migdale, orz, susan, nuci sau chiar diverse combinații dintre acestea. Așadar nu trebuie să vă faceți griji, opțiuni sunt, trebuie doar să alegeți în funcție de preferințe.

Tot aici mai putem include și laptele de soia, cânepă și cocos.

Grâu integral

Bogat în magneziu, fitonutrienți și antioxidanți, acesta este ideal pentru un regim alimentar sănătos. Cu un indice glicemic foarte mic, este cel mai bun ajutor atunci când ne dorim să nu avem probleme de digestie.

Tofu

Se mai găsește și sub denumirea de „brânză vegetală” și are în compoziție lapte de soia. Este foarte bogat în proteine și se poate regăsi în diverse forme (solid sau sub formă de pastă).

Soia

Componentă de bază regăsită în tofu, este foarte bogată în vitamine, minerale și aminoacizi esențiali. Are și un aport scăzut în ceea ce privește grăsimile și carbohidrații, lucru care diminuează riscul unui nivel crescut al colesterolului și reduce, de asemenea, și șansele apariției bolilor de inimă.

Consumând soia vei reduce pofta pentru alte alimente, deoarece aceasta oferă senzația de sațietate.

Spirulina

Aceasta este, de fapt, o algă de forma unei spirale alungite de culoare verde-albăstruie. Cu un aport de proteine mai bogat decât carnea de pește, aceasta este unul dintre cele mai complexe suplimente alimentare nutritive.
Conține foarte mult fier, vitamine, beta-caroten și are un efect antiviral asupra organismului. Un alt avantaj oferit de aceasta este faptul că permite organismului să absoarbă mult mai repede proteinele pe care ea le elimină, fiind favorizată de către adepții fitnessului.

După cum puteți observa, acești înlocuitori ai cărnii și laptelui sunt foarte bogați în vitamine, proteine și au un număr mare de substanțe nutritive care nu ar trebui să lipsească dintr-o alimentație sănătoasă…

Nu trebuie să va îngrijorați în ceea ce privește răsfățul papilelor gustative. Există o mulțime de rețete care vă vor permite să includeți acești înlocuitori!