Ce ai voie să mănânci când ai diabet

45

Ce ai voie să mănânci când ai diabet și ce sfaturi îți dau doctorii și nutriționiștii.

Ce ai voie sa mananci cand ai diabet

Foarte mulți oameni au început să sufere de diabet, majoritatea dintre aceștia știu ce au voie să mănânce când au diabet însă există oameni care nu țin cont de sfaturile medicilor. Ce trebuie să știi când suferi de diabet? Primul lucru pe care trebuie să-l știi este cauza apariției acestei boli, iar în al doilea rând trebuie să afli ce ai voie să mănânci când ai diabet.

Ce trebuie să știi pentru a avea o alimentație corectă

Pentru a avea o alimentație corectă în cadrul diabetului, trebuie să știi ce alimente nu ai voie să mănânci când ai diabet. Iată câteva alimente contraindicate, precum: dulceața, siropurile, prăjiturile, fructe confiate, băuturile răcoritoare care conțin zahăr, produse de patiserie sau fructe cu un conținut mare de glucide.

După ce ai aflat ce nu ai voie să mănânci când ai diabet, trebuie să știi să-ți clădești alimentația consultând lista alimentelor pe care ai voie să le mănânci când ai diabet. Aceste alimente se împart în alimente permise (alimente care se încadrează la ce ai voie să le mănânci când ai diabet, consumate 100%) și alimente parțial permise (ce ai voie să le mănânci când ai diabet, însă cu mare atenție).

  1. Alimente pe care ai voie să le mănânci când ai diabet (alimente cu un aport mic de carbohidrați):
    1. Carnea slabă este un aliment pe care ai voie să-l mănânci când ai diabet: carnea de pui, vițel, curcă, oaie, găină, rață și organe ale animalelor.
    2. Carnea de pește slab este un alt aliment pe care ai voie să-l mănânci când ai diabet, precum: crap, lipan, ton, știucă, lin, biban, plătică, șalău, hering etc.
    3. Ouă de găină.
    4. Alte alimente pe care ai voie să le mănânci când ai diabet sunt: margarina, maioneza, untul și uleiul.
  1. Alimente pe care ai voie să le mănânci când ai diabet, destinate parțial consumului, sunt alimentele pe care un pacient trebuie să le cântărească înainte de a le consuma:
  1. În medie cu un conținut de 50% hidrați avem consumul de pâine albă, graham, intermediară și mămăliga; acestea se vor consuma între 400g pentru mămăligă și 100g pentru pâine.
  2. În medie cu un conţinut de 20% hidrați avem consumul de alimente precum: cartof, orez, fasole boabe, griș și paste făinoase.
  3. Alte alimente care au un conținutul de 10% hidrați și pe care un pacient are voie să le mănânce când are diabet sunt fructele și legumele.
  4. Alimentele pe care ai voie să le mănânci când ai diabet și care au un conținut de 5% hidrați sunt, în general, alimentele lactate precum laptele, iaurtul, sana, urda, brânza proaspătă de vaci, chefirul și cașul.

Exemple de fructe pe care ai voie să le mănânci când ai diabet și din care se consumă o cantitate între 300g și 600g pe zi

  • Fructele care au un conținut de glucide de 7g la o sută de grame de fruct: căpșuni, pepene verde, avocado și fragi.
  • Fructe care au un conținut de 8g de glucide la o sută de grame de fruct și pe care ai voie să le mănânci când ai diabet sunt: pepenele galben, lămâile și grepfrutul.
  • Alte fructe pe care ai voie să le mănânci când ai diabet și care au un conținut de 10g de glucide la o sută de grame de fruct sunt: cireșele de mai și corcodușele (zarzărele).
  • Fructe pe care ai voie să le mănânci când ai diabet și care au un conținut de 11g de glucide la o sută de grame de fruct sunt: kiwi, caisele, mandarinele și piersicile.
  • Fructe cu un conținut de 12g de glucide la o sută de grame de fruct sunt: murele, afinele, portocalele, zmeura și ananasul.

Conținutul de glucide poate varia în funcție de cât de copt este fructul respectiv, deoarece, cu cât un fruct este mai copt, cu atât este posibil să crească nivelul glucidelor.

Iată câteva reguli pentru a ține boala sub control:

  1. Evită cât de mult poți alimentele din comerț, pentru că nu există siguranța ca ingredientele indicate de pe etichetă să fie exact la gramajul sugerat, așadar încearcă să prepari acasă cât mai multe dintre alimentele pe care le consumi.
  2. Adaugă în regimul tău foarte multe fructe și legume de sezon proaspete.
  3. Încearcă să mănânci zilnic lactate, mai ales iaurtul slab semidegresat; de asemenea, încearcă să te ferești de alimentele lactate din comerț care conțin fructe sau altfel de arome.
  4. Încearcă să consumi cu moderație alimentele care sunt cereale precum orez, griș, fulgi de ovăz sau pâine graham – aceste alimente se consumă în porții mici, moderate, pentru că sunt surse de glucide, crescând, așadar, glicemia.
  5. Consumă alimentele în stare crudă, proaspătă, pentru a te putea bucura de substanțele nutritive ale acestora.
  6. Evită consumul alimentelor care conțin grăsimi.
  7. Trebuie să respecți cele trei mese principale ale zilei și cele două gustări dintre acestea…