Dieta elvetiana – te ajuta sa slabesti si iti mentine sanatatea


617

Dieta elvetiana este alegerea perfecta pentru acele femei care vor sa scape de kg in plus intr-un mod rapid si eficient. In cele ce urmeaza va prezentam toate informatiile necesare cu privire la aceasta cura, pentru a determina daca este cazul sa o urmati sau nu.

Dieta elvetiana

Dieta elvetiana este o dieta cu pasi destul de stricti, care garanteaza nu doar pierderea kg in plus, ci si protejarea corpului de afectiuni medicale precum artrita, diabetul si anumite alergii. Dieta elvetiana si-a dovedit din plin beneficiile asupra organismului. Cititi in continuare pentru a afla detaliile necesare in privinta acestei diete.

In ce consta dieta elvetiana?

Iata in ce consta aceasta cura: dieta elvetiana se bazeaza in mod special pe principiul ca, dupa cum arata studiile, aproximativ 80% dintre celulele sistemului imunitar se gasesc in intestine, asadar, pentru a mentine sanatatea si reinnoirea celulelor este necesar sa oferim organismului nutrienti de cea mai buna calitate, adica alimente pe care le implica acest regim.

Dieta elvetiana incepe printr-un program intens de exercitii fizice care dureaza o saptamana, interval de timp in care se elimina alimentarea cu zahar, cafeina, alimente procesate, alcoolul si proteinele din surse animale. In acelasi timp, in dieta elvetiana trebuie sa consumati mai multe legume, dar o cantitate mai redusa de fructe si cereale integrale. Aceste alimente ofera o multime de vitamine, oligoelemente, aminoacizi esentiali si acizi grasi esentiali care sunt cruciali pentru restaurarea nivelurilor ideale de pH si eliminarea blocajelor toxice. Asadar. Aceasta dieta este extrem de utila anumitor persoane care au nevoie de o detoxifiere.

Dupa prima saptamana din dieta elvetiana urmeaza trei saptamani in care sunt permise portii mari, iar legumele trebuie sa fie consumate din plin in continuare, deoarece, asa cum am specificat si anterior, sunt niste alimente de baza in regimul de fata. Aceasta cura nu este exclusiv vegetariana, asadar puteti include si cateva portii de carne de peste sau pui, precum si cantitati limitate de carne de oaie si capra. Iata, in cele ce urmeaza, cateva motive importante pentru care este bine sa alegeti sa urmati aceasta cura:

De ce sa alegeti dieta elvetiana?

Dieta elvetiana va ajuta in primul rand sa descoperiti care sunt alimentele la care organismul vostru are o anumita sensibilitate. Dupa ce ati descoperit care sunt produsele daunatoare, veti reusi sa va intariti sistemul imunitar prin eliminarea lor din alimentatie. Aceasta cura este alcatuita din doua etape, dupa cum urmeaza sa cititi in continuare.

Care sunt etapele dietei elvetiene?

Dieta elvetiana are o durata de patru saptamani, timp in care organismul va trece prin doua etape importante. Haideti sa vedem care sunt acestea!

Prima etapa din dieta elvetiana

In prima etapa din dieta elvetiana este important sa eliminati din dieta voastra alimente si produse precum cafeina, alcoolul, alimentele procesate, zaharul, proteinele animale etc. In plus, se recomanda sa reduceti si consumul de fructe cu zahar si cereale integrale. In aceasta etapa este bine sa consumati mai multe legume cu proprietati antioxidante.

Aceste legume vor declansa procesul de detoxifiere a organismului. In dieta elvetiana nu sunt permise alimentele cu un continut caloric mare si, de aceea, este important sa nu va stresati prea mult si nici sa faceti exercitii fizice. Este o perioada buna sa va relaxati, sa va odihniti, este un interval de timp in care sa va ganditi la lucruri benefice si frumoase, care sa va ajute sa va destindeti pe cat de mult este posibil (de exemplu, ascultati muzica linistitoare, mergeti la Spa, practicati yoga, cititi, mergeti in parcuri, la aer curat, vizionati filmele sau serialele preferate, tineti un jurnal in care sa va notati gandurile de zi cu zi etc).

A doua etapa a dietei elvetiene

In a doua etapa a dietei elvetiene veti putea consuma cantitati mai mari de legume verzi. Aceasta etapa va dura trei saptamani, timp in care veti remarca schimbari spectaculoase in organismul vostru.

Dieta elvetiana nu este neaparat un program vegetarian. Puteti consuma si produse de origine animala, precum pestele sau carnea de pui, dar nu in cantitati mari.

Cat de simpla este dieta elvetiana?

Dieta elvetiana este un program foarte benefic, ce ajuta la scaderea in greutate si mentinerea sanatatii. Dieta este stricta si poate fi dificil de urmat, pentru ca poate provoca uneori stari de greata, ameteli sau dureri de cap.

Este indicat, dupa cum va mentionam mai devreme, sa nu va implicati in activitati ce presupun efort fizic si stres in perioada in care urmati aceasta dieta elvetiana, daca vreti sa va bucurati din plin de beneficile acestui program.

Ce puteti consuma in timpul dietei elvetiene?

Exista anumite produse pe care le puteti consuma cu incredere in timpul programului. Cand urmati dieta elvetiana puteti face si anumite combinatii de alimente pentru a va bucura de gusturi multiple.

Produsele permise in timpul dietei elvetiene sunt bogate in aminoacizi, acizi grasi, vitamine si numerosi nutrienti vitali. Aceste alimente vor mentine un echilibru in organismul vostru, dupa cum sustin principiile pe care se bazeaza dieta elvetiana.

In dieta elvetiana puteti consuma urmatoarele:

  • Avocado;
  • Bacon;
  • Branza/ Cascaval (anumite tipuri);
  • Cafea;
  • Carne de capra;
  • Carne de curcan
  • Carne de oaie;
  • Carne de pui;
  • Cartofi;
  • Ceaiuri de plante;
  • Cereale integrale (cuscus, quinoa, fulgi de ovaz si altele);
  • Diferite tipuri de gem;
  • Fructe (precum grepfrutul, strugurii sau merele) si sucuri naturale din acestea;
  • Fulgi de ovaz;
  • Iaurt;
  • Lapte de soia;
  • Legume proaspete, inclusiv radacini;
  • Miere;
  • Migdale;
  • Nuci;
  • Orez;
  • Oua (prajite, omleta, fierte);
  • Paste;
  • Peste;
  • Röschti (placinta de cartofi);
  • Salate;
  • Seminte (de exemplu, de dovleac);
  • Suc de lamaie;
  • Suc natural;
  • Ulei de floarea-soarelui;
  • Ulei de masline;
  • Ulei de in;
  • Unt (in cantitate mica);
  • Optional: un pahar de vin (seara).

Alimente interzise in dieta elvetiana

Iata ce nu este permis sa consumati cand urmati dieta elvetiana:

  • Zaharul alb;
  • Faina;
  • Biscuitii;
  • Prajiturile si torturile;
  • Maioneza si dressing-urile cu maioneza pentru salate;
  • Ketchupul
  • Toate dulciurile;
  • Chipsurile si snaks-urile.

Beneficiile dietei elvetiene

Printre principalele beneficii pe care le are dieta elvetiana se afla faptul ca promite scaderea in greutate si mentinerea sanatatii. De asemenea, mai exista si alte beneficii pe care le ofera, dupa cum urmeaza:

  1. Alimentele permise in timpul dietei elvetiene vor detoxifia organismul prin inlaturarea toxinelor. Aceste toxine duc la aparitia diverselor afectiuni medicale.
  2. Dieta elvetiana reprezinta o buna detoxifiere pentru sange si va readuce stralucirea tenului si parului vostru.
  3. Aceasta cura va intari sistemul imunitar si va ajuta organismul sa lupte mai bine contra infectiilor si bacteriilor.
  4. Dieta elvetiana este diversa si contine multe retete delicioase pe care le puteti pastra in stilul vostru de viata si dupa terminarea programului.
  5. Fibrele si nutrientii pe care organismul le va primi in timpul dietei elvetiene va duce la disparitia grasimilor din corp si la scaderea eficienta in greutate.
  6. Dieta elvetiana ajuta la intinerirea trupului si a mintii.
  7. Dieta elvetiana ajuta si la echilibrarea nivelului hormonal.
  8. Este un fapt demonstrat ca dieta elvetiana echilibreaza pH-ul organismului.
  9. Dieta elvetiana constituie un ajutor de nadejde in lupta cu anumite boli, de exemplu diabet, artrita sau alergii.
  10. Un alt beneficiu important adus de dieta elvetiana este ca nu ajuta doar vindecarea corpului, ci si a mintii.

Exemplu de meniu in dieta elvetiana

Mic dejun din dieta elvetiana:
– o cana de ceai de plante, o jumatate de grepfrut, o jumatate de cana de ovaz, cateva legume proaspete

Gustare din dieta elvetiana:
– o jumatate de grepfrut sau un mar

Pranz din dieta elvetiana:
– legume pregatite la abur cu o lingurita de ulei de masline sau otet, un cartof fiert, seminte de dovleac etc.

Gustare din dieta elvetiana:
– o jumatate de avocado, nuci, migdale

Cina din dieta elvetiana:
– o cana de ceai de plante, o cana de supa de legume, o jumatate de cana de suc de fructe sau o portie de legume pregatite la aburi.

Aspecte pro si contra in ceea ce priveste dieta elvetiana

Aspecte pro dieta elvetiana:

  • Dieta elvetiana poate fi de ajutor in recuperarea in urma unor boli cronice, dar si in cazul in care kg acumulate suplimentar nu au putut fi eliminate prin sport sau cure obisnuite pentru slabit.
  • Acest regim incurajeaza consumul mare de legume, iar acest lucru reprezinta un beneficiu asupra sanatatii; in plus, legumele sunt usor de procurat si va puteti bucura de ele in orice sezon.
  • Cura aceasta poate reprezenta un inceput foarte bun pentru un plan sanatos de a pierde in greutate si puteti integra anumite principii si intr-un mod de viata sanatos pe care il puteti adopta dupa terminarea dietei.
  • Exista peste o suta de retete incluse in aceasta dieta, ceea ce inseamna ca nu este una fada, ci aveti de unde alege cand vine vorba despre variantele incluse in meniuri.

Aspecte contra pe care le are dieta elvetiana:

  • Dieta elvetiana poate prezenta unele simptome specifice detoxifierii, cum sunt durerile de cap, senzatia de greata si extenuare, mai ales in prima saptamana;
  • Aceasta cura ar putea avea prea putine calorii pentru persoanele deosebit de active din punctul de vedere fizic, iar multe dintre acestea pot simti senzatia de foame si un nivel scazut de energie.
  • Dificultatea de a urmari acest regim in timp ce se realizeaza activitatile zilnice obisnuite, de rutina.
  • Cu toate ca sunt multe la numar, retetele necesita, de regula, mai mult timp de preparare si includ frecvent ingrediente care nu sunt accesibile oricarei persoane.

Concluzii privind dieta elvetiana

Iata care sunt concluziile in ceea ce priveste acest regim: dieta elvetiana este foarte stricta si reprezinta o provocare pentru oricine vrea sa o urmeze, deoarece va fi greu de asociat cu activitatile zilnice; se recomanda, in acest sens, sa se ia concediu pe durata in care o urmati, pentru a va asigura ca o puteti urma in mod corespunzator, fara a face efort asupra activitatilor si obligatiilor de serviciu. Trebuie sa aveti o motivatie foarte mare si sa va inarmati cu rabdare, daca vreti sa va atingeti obiectivele.

Efectele acestei diete pot fi de ajutor in cazul unor afectiuni sau boli cronice, dar si pentru pierderea in greutate care nu a putut fi obtinuta in urma metodelor clasice, dupa cum arata studiile recente realizate asupra acestei cure…

Urmati cu incredere dieta elvetiana prezentata astazi de noi si nu veti regreta!

loading...