Dieta Max Plank – slabesti 10 kg in 3 saptamani

334

Dieta Max Plank este o dietă germană binecunoscută, cu rezultate pe termen lung. Cei care au urmat dieta Max Plank susţin faptul că nu au mai ajuns să pună la loc kilogramele, nici după trei ani.

dieta Max Plank

Dieta Max Plank este recomandată îndeosebi persoanelor cu un surplus de kilograme, deoarece această cură funcţionează pe principiul: cu cât aveţi mai multe kilograme, cu atât veţi slăbi mai mult. Unele persoane susţin că au slăbit chiar şi zece kilograme în două săptămâni, ceea ce este absolut minunat pentru cei ce doresc să ajungă la greutatea dorită într-un timp destul de scurt. Este o dietă restrictivă, care nu permite în niciun fel abateri de la normele indicate.

Dieta Max Plank a fost elaborată în institutul de nutriție cu același nume din Germania. Acest regim de slăbire presupune eliminarea din alimentație a zahărului, băuturilor acidulate sau îndulcite și a alcoolului. De asemenea, dieta Max Plank nu este completă fără un consum de apă de minimum doi litri pe zi. Hidratarea este foarte importantă când vine vorba de scăderea în greutate.

Dieta Max Plank este unul destul de restrictiv, nefiind posibil să combinați prea multe alimente. Baza dietei o constituie legumele și carnea slabă, la care puteți adăuga, la anumite intervale de timp, ouă fierte tari, lactate sau fructe. Această dietă este foarte populară datorită rezultatelor sale rapide și efectului de menținere a greutății pe un termen lung.

Principiile dietei Max Plank

Pentru ca efectele regimului să fie vizibile și organismul să fie receptiv la noile reguli, trebuie să țineți cont de următoarele principii:

  • Timpul – dieta Max Plank trebuie ținută timp de două săptămâni, fără excepții de o zi.
  • Micul-dejun – dacă obișnuiați să luați un mic dejun consistent, bogat în vitamine, va trebui să renunțați la acesta și să vă rezumați doar la o cafea sau la un ceai cu lămâie. Din acestea trebuie să vă asigurați necesarul de energie până la ora prânzului.
  • Prânzul – este masa principală a dietei, în care trebuie să vă asigurați necesarul de nutrienți. Aceștia sunt obținuți din ouă fierte tari, carne slabă la grătar și salate.
  • Cina – este una dintre mesele consistente, căci vă va conferi senzația de sațietate foarte repede. Atenție, însă, nu mâncați după ora 18, căci depunerile de grăsime vor fi accentuate!
  • Senzația de foame – este posibil ca aceasta să fie resimțită mai des în primele zile și foarte puțin, spre deloc, la sfârșitul primei săptămâni. Organismul se va obișnui rapid, mai ales că alimentele permise oferă o senzație de sațietate de lungă durată.
  • Raportul permis-interzis – sunt unele alimente total interzise în dieta Max Plank, dar și altele foarte recomandate. Printre cele interzise se numără alimentele cu conținut caloric bogat și cele care intensifică procesul de îngrășare – pâinea, dulciurile, carnea grasă, băuturile cu îndulcitori, alimentele bogate în carbohidrați. Alimentele foarte recomandate in dieta Max Plank sunt cele care intensifică arderile – spanacul, morcovii, salata verde.

Beneficiile dietei Max Plank

Fiind un regim strict, de două săptămâni, în care mesele sunt foarte bine organizate, dieta Max Plank are o serie de beneficii care, în fond, au facut-o atât de populară.

  • Efecte rapide – scăderea în greutate și disciplinarea, din punctul de vedere alimentar, ale organismului sunt efectele imediate ale dietei. Veți începe să pierdeți kilograme încă din prima săptămână, rezultatele optime fiind de maximum nouă kilograme în două săptămâni.
  • Consecințe pe termen lung – dieta Max Plank poate fi o schimbare de metabolism, dacă organismul este receptiv. Detoxifierea și arderile vor fi într-un perfect echilibru și după terminarea regimului dacă veți continua să vă țineți departe de bombele calorice.
  • Optimizarea funcțiilor de bază din organism – digestia, circulația și buna funcționare a sistemului muscular vor fi și ele printre beneficiile dietei Planck. Datorită echilibrului din alimentație, îmbunătățirile vor fi vizibile la exterior și se vor resimți la interior.

Este absolut interzis sa consumați condimente și alcool.

Nici sarea nu este recomandată in dieta Max Plank; aveți voie doar un vârf de linguriţă/zi, deoarece se ştie faptul că sarea reţine apa în organism, îngreunând arderea rapidă a grăsimilor.

Pastele făinoase, glutenul și, mai ales, dulciurile sunt alte categorii de alimente pe care trebuie să le excludeţi din alimentaţie atunci când doriţi să urmați dieta Max Plank.

Vom începe cu alimentele permise în dieta Max Plank, care oricum sunt simple, sănătoase şi la îndemâna oricui.

În fiecare zi, veţi putea consuma un alt aliment permis, dar diferit faţă de cel din ziua precedentă.

Dimineaţa se poate consuma o ceaşcă de cafea în dieta Max Plank, condiţia fiind ca aceasta să nu fie îndulcită.

După-amiază, se pot consuma doar ouă fierte, prăjelile fiind iarăşi excluse. După primele trei zile, puteţi adăuga pentru prânz şi legume fierte sau peşte fiert. O altă alegere potrivită este spanacul, acesta fiind vedeta dietei, datorită proprietăţilor multiple pe care le are în componenţa sa.

Cina se va încheia cu ceva uşor la grătar, de preferat carne roşie sau peşte, fără alte mirodenii, doar împreună cu o salată de lăptuci sau de spanac. Spre sfârşitul dietei Max Plank, se pot consuma şi iaurturi cât mai dietetice, alături de un bol de fructe.

Atât la micul dejun, prânz şi cină, pâinea, uleiul sau condimentele sunt absolut excluse, neputând fi înlocuite cu nimic altceva.

Dacă vi se face foame, drept gustări sunt recomandate doar salatele in dieta Max Plank.

Dieta Max Plank este restrictivă, iar pentru rezultate imediate şi vizibile trebuie să fie respectate cu sfinţenie aceste condiţii.

Se va consuma foarte multă apă, sucurile carbogazoase fiind interzise chiar şi după ce aţi încheiat dieta, deoarece sunt foarte zaharoase şi bogate în calorii chiar dacă pe etichetă acest lucru nu este menţionat în totalitate.

Recomandarea este ca dieta Max Plank să se urmeze timp de două săptămâni în primă fază, după care se recomandă o pauză de alte trei săptămâni până să fie reluată. În acest timp, vă veţi regla regimul alimentar prin introducerea alimentelor cât mai sănătoase, evitându-le pe cât posibil pe cele nesănătoase.

Rețetă pentru un prânz din dieta Max Plank – Doradă cu spanac

Ingrediente:

  • Una-două bucăți de file de doradă sau orice alt fel de pește slab
  • Vedeață proaspătă tocată – pătrunjel, mărar, rozmarin, cimbru
  • 500 g spanac
  • O legătură de ceapă verde tocată mărunt
  • O lămâie mică
  • 100 g iaurt degresat
  • 2-3 linguri de ulei de măsline
  • Sare și piper (este indicat să folosiți sare dietetică)

Mod de preparare: Asigurați-vă că ați îndepărtat toate oasele și pielițele peștelui. Ungeți o tavă cu puțin ulei de măsline, puneți peștele, adăugați verdeață din belșug și câteva felii de lămâie. Condimentați cu sare și piper și dați la cuptor pentru o jumătate de oră, la 160 de grade Celsius.

Pentru garnitura de spanac, trageți frunzele la tigaie cu puțin ulei de măline, sare și piper. Adăugați iaurtul și ceapa tocată. Opțional, puteți adăuga acum un cățel de usturoi tocat sau o lingură de zeamă de lămâie…

Este indicat să serviți peștele alături de garnitură la un prânz din a doua săptămână de dietă; astfel, vă veți putea da seama în ce stadiu sunteți, cât de bine s-a obișnuit organismul și cât randament dă dieta Max Plank.