Tae Bo – arde intre 350-450 calorii pe ora

250

Tae Bo reprezinta un mod de intretinere prin sport, care consta intr-o combinatie de arte martiale, miscari din box si dans. Rutina de exercitii fizice necesare in practica Tae Bo a fost dezvoltata acum 27 de ani de catre Billy Blanks (de sapte ori campion mondial la Arte Martiale) si a fost prima de tipul cardio-boxing cu un succes comercial, care a si revolutionat acest domeniu.

Tae Bo presupune in elemente de dans, taekwondo si box, iar antrenamentul este intens. Sistemul propus este unul unic si provocator ce se poate aplica intr-o serie de opt combinatii de lovituri cu picioarele, pumni si pasi de coregrafie pe parcursul unei ore, timp in care va fi solicitat intregul organism.

Aerobic – Tae-Bo

Ce inseamna „Tae Bo”?

„Tae Bo” desemneaza combinatia de „taekwondo” si  „box” si presupune o activitate fizica ce antreneaza corpul, mintea si spiritul. Miscarile pe care le implica sunt din arte martiale, dans, aerobic, box si intretinerea mai multor muschi. Ce face ca Tae Bo sa fie diferita de alte tipuri de arte martiale este faptul ca nu au loc imbunatatiri doar la nivelul trupului, ci, in acelasi timp, mareste si increderea in sine. Unele persoane se privesc des in oglinda si se plang de felul in care arata, dar schimbarea trebuie sa vina din interior. Tae Bo are impact asupra vointei, sinelui si spiritului, te ajuta sa iti gasesti echilibrul mental si fizic. Cu alte cuvinte, Tae Bo reprezinta o activitate fizica ce necesita efort, insa aduce cu sine si multumirea de a indeplini un obiectiv, deoarece dupa ce faci exercitiile fizice, te vei simti mai bine si mai motivata.

Tae Bo promite sa tonifice trupul in timp ce ofera un bun antrenament cardiovascular; este proiectat sa arda grasimile, ajuta la pierderea in greutate. Se lucreaza atat in partea de sus a corpului (brate, piept, umeri), cat si in cea de jos (coapse, posterior), dar si muschii centrali (cei abdominali, ai spinarii si oblici). Unul dintre obiective este sa se creasca nivelul energiei functionale (cea utilizata zi de zi).

Tae Bo ajuta la pierderea in greutate

Datorita naturii solicitante a programelor de Tae Bo, se vor arde multe calorii pe durata rutinei, iar impreuna cu o dieta scazuta in calorii, duce la pierderea in greutate; studiile arata ca, in mod obisnuit, o persoana arde intre 350-450 calorii pe ora intr-o sedinta de intensitate medie – unele persoane incep sa se observe schimbari in corp inca de la prima sedinta, iar rezultatele se observa in scurt timp, de exemplu, dupa trei sesiuni, iar altele spun ca au remarcat diferente dupa cateva saptamani – aceasta, deoarece fiecare persoana are un anumit ritm si de aceea rezultatele variaza. Nivelul sanatatii creste prin intermediul miscarii in cadrul programului Tae Bo, iar exercitiile de aerobic pentru intarirea musculaturii au la baza o coregrafie simpla.

Cand este practicat la intensitate sporita, Tae Bo duce la arderea a multor calorii. O persoana de 68 de kg care face 60 de minute de antrenament de acest tip va arde aproximativ 690 calorii.

Beneficii aduse de Tae Bo

Multe femei sunt atrase de Tae Bo deoarece este o forma prin care pot deveni mai puternice; in plus, muzica pe care se desfasoara exercitiile, face ca intreagul program sa se desfasoare intr-un mod amuzant si placut. In plus, prin Aerobic – Tae Bo se pot invata si unele tehnici de autoaparare, intrucat se folosesc oponenti imaginari ca tinte, insa nu trebuie sa se confunde cu niste cursuri de autoprotectie. Tae Bo aduce mai multe beneficii, dupa cum urmeaza:

  • cu Tae Bo, conditia fizica generala se va imbunatati;
  • masa musculara iti va fi mai bine tonifiata si intretinuta;
  • creste nivelul increderii in propria persoana;
  • echilibrul si coordonarea vor fi mai bune cand practici Tae Bo;
  • perceptia va fi mai ascutita;
  • are loc pierderea in greutate in mod eficient;
  • acest antrenament regleaza tensiunea sangelui;
  • sustine flexibilitatea corpului;
  • antrenamentul este benefic si inimii – aceata va deveni mai puternica datorita faptului ca muschii inimii vor avea o conditie mai buna;
  • capeti o forta mai mare practicand Tae Bo;
  • stima de sine va fi mai crescuta;
  • vei alunga monotonia si te vei distra facand antrenamentul.

Inainte de a incepe Tae Bo, este necesar consultul medicului. Chiar daca nu se adreseaza incepatorilor, acest antrenament reprezinta o modalitate excelenta de intarire organismului si a mintii. De indata ce te vei simti confortabil in privinta miscarilor necesare in antrenament, vei observa diferente. La fiecare exercitiu Tae Bo se vor pierde cu 40% mai multe calorii decat ca la unul clasic de aerobic si, in plus, vei avea parte si de o forta fizica mai mare, flexibilitate, echilibru si concentrare.

Poti practica Tae Bo atat acasa, urmarind clipuri cu instructii sau achizitionand DVD-uri, cat si la o sala de fitness cu ajutorul unui instructor specializat pe acest tip de antrenament.

Atentionari:

  • Pentru ca antrenamentul sa fie eficient, este nevoie sa urmezi un regim alimentar sanatos, care sa iti furnizeze proteinele pentru a avea suficienta energie incat sa sustii efortul. Nu trebuie, sub nicio forma sa sari peste mese sau sa urmezi o dieta fada.
  • Formeaza-ti o rutina de 30, pana la 60 de minute de antrenament de trei sau patru ori pe saptamana.
  • Nu neglija odihna, intrucat este extrem de importanta…