Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Dieta Herbalife – eficienta sau mit?

Dieta Herbalife – eficienta sau mit?

Herbalife este o companie internationala care fabrica o serie de produse nutritive destinate sa ajute oamenii sa se hraneasca sanatos, sa slabeasca si sa aiba grija de tenul lor; are distribuitori independenti in peste 80 de tari, printre care si Romania. Factorii principali care promoveaza si mentin o stare buna a organismului in general sunt cura sanatoasa si activitatea fizica regulata. In acest articol, te invitam sa descoperi mai multe informatii despre dieta Herbalife.

Dieta Herbalife

Cum ne ajuta dieta Herbalife?

Produsele nutritive Herbalife se consuma ca substituenti pentru mesele regulate si pot fi achizitionate de pe site-urile de specialitate sau direct de la distribuitori. De exemplu, poti alege sa consumi una dintre numeroasele bauturi aromate bogate in proteine; fieacare dintre acestea inlocuieste masa in decursul unei zile. In general, la micul dejun si pranz se bea un shake, iar la cina se consuma o masa nutritiva. Produsele de calitate superioara Herbalife si programele asociate acestora ofera o slabire eficienta, o nutritie imbunatatita si imbunatatesc ingrijirea personala.

Ca orice cura, dieta Herbalife trebuie mai intai inteleasa inainte de a fi urmata. Din motive de siguranta, pentru inceput este bine sa consulti medicul, pentru a te asigura ca totul este in regula. Aceasta cura este unica in sensul ca nu impune un set de reguli sau instructiuni stricte, nu exista tipare specifice in privinta mancarurilor si a bauturilor pe timpul zilei. Cu toate acestea, se recomanda anumite produse care pot fi folosite pentru a se atinge obiectivele. De asemenea, nu este specificata nici o perioada anume de timp pe parcursul careia se urmeaza. Daca iti doresti sa incepi aceasta dieta, o poti tine pana cand ajungi la greutatea ideala, moment in care poti relua consumul alimentelor nutritive normale.

Iata un exemplu de meniul pentru 7 zile dieta Herbalife:

• Ziua 1

– Micul dejun: 2 lingurite de shake si o lingurita pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de tipul de shake).

– Gustare: smoothie de banana preparat din 150 g banane si 200 ml suc de mere.

– Pranz: 2 lingurite de shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de tipul de shake).

– Gustare: bautura instant  Herbalife si 25 g alune.

– Cina: 200 g cartofi medii copti cu 100 g avocado si 100 g salata de varza.

• Ziua 2

– Mic dejun: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

– Gustare: o para mica (150 g) si 25 g alune de padure.

– Pranz: 400 g supa grasa de legume si o felie de paine de secara (100 g).

 – Gustare: 100 g sunca slaba, cu muguri de laptuci.

– Cina: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

• Ziua 3

Mic dejun: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

 – Gustare: 2 turte de ovaz cu 25 g branza si castravete.

– Pranz: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

– Gustare: suc de rosii plus un fruct la alegere.

– Cina: pui umplut cu avocado.

• Ziua 4

– Mic dejun: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

– Gustare: o portocala si 25 g alune de padure.

– Pranz: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

– Gustare: un iaurt cu fructe.

– Cina: Somon la gratar cu sparanghel si morcovi.

• Ziua 5

– Mic dejun: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

– Pranz: omleta din 2 oua si legume, plus salata.

– Gustare: telina cruda si 100 g morcovi.

– Cina: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

• Ziua 6

– Mic dejun: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

– Gustare: o banana medie.

– Pranz: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

– Gustare: 150 g masline negre.

– Cina: creveti tailandezi si porumb dulce perpeliti usor, cu orez brun.

• Ziua 7

– Mic dejun: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

– Gustare: un mar si 15 g migdale.

– Pranz: 2 lingurite de Shake, o lingurita de pudra personalizata de proteine amestecata cu 250 ml lichid (in functie de shake).

– Gustare: 25 g popcorn simplu.

– Cina: 150 g friptura de vita la gratar cu 100 g cartofi noi si 200 g legume amestecate.

Shake-ul „Formula 1”

Daca iti doresti sa slabesti cu dieta Herbalife, consuma 2 shake-uri „Formula 1” pe zi. In schimb, daca obiectivul tau este sa cauti sa iti mentii greutatea si nutritia de zi cu zi, atunci consuma un singur shake „Formula 1” zilnic.

Este o bautura sanatoasa, care ofera un echilibru excelent intre calitatea superioara a proteinelor din lapte si soia, micronutrienti esentiali si alte plante si ierburi. Proteinele sunt esentiale si au numeroase proprietati, printre care acelea ca ajuta la cresterea celulelor si repararea tesuturilor, ajuta la dezvoltarea masei musculare si a imbunatatirii sanatatii oaselor si ajuta sistemul imunitar ca sa functioneze corect. Sursele de proteine recomandate sunt: ouale, pestele, carnea de pasare si carnea slaba alba, carnea slaba rosie, alune si seminte, fasole si naut.

„Formula 1” aduce urmatoarele beneficii:

– Este substitutul nr. 1 al meselor la nivel mondial. Acest tip de shake ajuta la slabit si a oferit pana acum rezultate uimitoare pentru femei din intreaga lume.

– Cercetarile clinicilor arata ca inlocuirea zilnica a meselor cu acest shake ce face parte dintr-o dieta cu restrictii partiale in privinta caloriilor au dovedit eficienta sa, atunci cand sunt asociate cu exercitii facute moderat.

– Shake-ul acesta controleaza caloriile: contine aproximativ 220 kcal/portie.

– Este bogat in proteine din produse lactate si soia (18 g/portie), de aceea este benefic in cazul in care doresti sa iti intaresti musculatura pe langa practicarea exercitiilor fizice.

– Proteinele din soia pe care le contine ofera toti aminoacizii esentiali.

– Asigura necesarul de vitamine si minerale esentiale.

– Este disponibil in sase variante delicioase, precum si pentru vegetarieni, in editiile fara lactoza, fara soia si fara gluten.

Mod de utilizare:

Se amesteca doua lingurite (26 g) de praf „Formula 1” cu 250 ml de lapte semi-smantanit (cu continut scazut de grasimi). Atunci cand este utilizat pentru controlul greutatii: inlocuieste doua mese pe zi cu acest shake delicios si consuma o masa echilibrata din punct de vedere nutritional.

• Mic dejun: ai nevoie de o sursa buna de un complex de carbohidrati, suficiente proteine, vinamine si minerale pentru a incepe ziua cu dreptul. Usor de baut, delocios si plin de nutrienti esentiali, suplimentul Herbalife „Mic dejun sanatos” este bogat in proteine care ajuta la dezvoltarea masei musculare si tine caloriile sub control la 220 Kcal. Este foarte potrivit pentru diminetile in care esti grabita.

Alte optiuni pentru micul dejun, sunt:

– pasatul de ovaz

– muesli cu un continut redus de grasimi si zahar

 • Gustarile: consumul acestora in portii controlate, joaca un rol important in dieta de zi cu zi si te ajuta sa stai departe de alimentele nesanatoase, care ingrasa. Incearca un baton de proteine Herbalife delicios si sanatos.

Alte optiuni de gustari:

– o bucata de fruct proaspat

– boabe de soia prajite

– o mana de migdale naturale

– supa Gourmet de rosii

• Pranz: daca vrei sa slabesti, bea un shake „Formula 1”; in schimb, daca iti doresti sa iti mentii greutatea, savureaza un pranz variat si echilibrat.

Exemple de shake-uri preparate cu Herbalife „Formula 1”

• Shake de rodii:

– 2 pumni de Formula 1 Vanilie

– 1 mana de coacaze

– 1 banana

– 250 ml suc de rodii

Se amesteca in blender cu cateva cuburi de gheata si se bea.

• Shake tropical:

– 2 pumni de Formula 1 Fructe tropicale

– 1 banana

– 250 ml lapte semi-smantanit

Se amesteca in blender cu cateva cuburi de gheata si se bea.

• Shake de punch de fructe

– 2 pumni de Formula 1 Vanilie

– 100 ml suc de portocale

– 100 ml suc de fructe tropicale

– 50 ml suc de mango

– 1 mana de bucati de ananas

– ½ mango

Se amesteca in blender cu cateva cuburi de gheata si se bea.

• Shake de capsuni si zmeura:

– 2 pumni de Formula 1 capsuni

– 250 ml suc de merisoare si zmeura

– 1 mana de zmeura congelata

Se amesteca in blender cu cateva cuburi de gheata si se bea.

• Shake de mere:

– 2 pumni de Formula 1 Vanilie

– 1 mar verde (varietatea Granny Smith)

– ½ lingurita scortisoara

– 125 ml suc de mere

– 125 lapte semi-smantanit

– 1 lingurita iaurt grecesc

Se amesteca in blender cu cateva cuburi de gheata si se bea.

• Shake de afine si merisoare:

– 2 pumni de Formula 1 Vanilie

– 2 lingurite de Formula 3 Pudra Personalizata de Proteine

– 1/3 cana de lapte smantanit

– ½ cana suc de merisoare slab in calorii

– ½ afine congelate

– cateva picaturi extract de portocala

Se amesteca in blender cu cateva cuburi de gheata si se bea.

Optiuni pentru un pranz sau cina sanatoasa in dieta Herbalife

•Salata de boabe si branza Feta

Ingrediente:

– 250 g rosii cherry, injumatatite

– 1 castravete, taiat in patru pe lungime si cubulete pe latime

– 400 g conserva de fasole neagra

– 1 ceapa rosie, taiata subtire

– 1 ardei galben, tocat cubulete

– 2 lingurite de frunze proaspete maruntite de menta sau busuioc

– 2 lingurite de patrunjel proaspat cu frunza dreapta

– 75 g masline negre Kalamata, injumatatite

– 125 g branza Feta cu numar scazut de grasimi, maruntita

– ca dressing: o lingurita ulei de masline extravirgin, zeama de la ½ lamaie

Mod de preparare: se amesteca toate ingredientele salatei intr-un bol mare, exceptand branza Feta si se amesteca bine. Pentru dressing, uleiul si zeama de lamaie se pun intr-un bol mic. Se toarna dressing-ul peste salata si se amesteca bine. Se serveste cu branza maruntita pe deasupra.

Informatii nutritionale pentru o portie:

Calorii: 215

Proteine: 12 g

Grasimi saturate: 4.2 g

Carbohidrati: 19.4 g

Fibre: 8.5

• Batoanele Herbalife sunt sanatoase, delicioase si contin un continut ridicat de protenine, de aproximativ 140 calorii; fiecare baton contine aproape 10 g de proteine din lactate sub forma de praf. Sunt bogate in vitaminele B1, B2, B6, vitamina E si 15 g carbohidrati si sunt disponibile pe urmatoarele arome: ciocolata si alune, vanilie si migdale si lamaie.

• Supa de rosii Gourmet este savuroasa si bogata in nutrienti din ierburile mediterane care ofera o aroma delicioasa. Contine aproximativ 104 calorii/portie, 7 g proteine (de opt ori mai mult decat o supa obisnuita de rosii), 3.2 g fibre. Aceasta supa este ideala ca gustare intre mese. Nu ingrasa si este foarte sanatoasa.

Mod de preparare: se amesteca 2 ½ lingurite de Supa de rosii Gourmet Herbalife (32 g) cu 200 ml apa fierbinte sau rece.

• Alte exemple de gustari sanatoase:

– un bol iaurt natural slab in grasimi

– Branza de vaci cu legume

– Baton de proteine

• Cina: aceasta include o mare varietate alimente, printre care un mix de proteine din carne slaba, complex de carbohidrati si diverse legume, ca de exemplu salata de boabe si branza Feta:

• Bol cu pui si orez brun (ingrediente pentru patru portii):

– 2 cani de orez brun proaspat fiert

– 4 bucati de piept de pui taiate pe jumatate, dezosate si fara pielite

– 2 cani de bucati de broccoli, taiate in portii marunte

– 1 lingurita ulei de masline

– 2 cani varza chinezeasca

– 2 morcovi maruntiti

– ½ cepe feliate

– 2 capatane de usturoi pisat

– 1 fir de ceapa verde, tocata

– 2 lingurite de ghimbir

– sos Teriyaki

Mod de preparare: Se asezoneaza pieptul de pui pe ambele parti cu sare si piper, dupa care se pune in tava care a fost pulverizata in prealabil cu spray pentru gatit, iar apoi se pune la foc mediu pentru cinci–sapte minute, pana cand puiul incepe sa se rumeneasca.  Dupa aceea se acopera cu o folie si se lasa la foc mic. Puiul trebuie sa se faca in suc propriu pentru inca 12 – 15 minute sau pana cand s-a patruns. Dupa ce este gata, se scoate de la cuptor, se feliaza si apoi se pune inapoi ca sa stea cald. In acest timp, pune patru cani de apa la fiert intr-o cratita acoperita, lasa la foc mediu si incepe sa adaugi in ea bucatile de broccoli, lasa sa se prajeasca pentru un minut, pana cand incep sa se inmoaie si sa se faca verde deschis. Se strecoara bucatile, dupa care trebuie sa incalzesti o cratita mare la foc mare si sa adaugi uleiul de masline. In ea pui broccoli, varza, morcovii, ceapa, usturoiul, ceapa verde si ghimbirul, si se lasa sa se innabuse pentru trei-patru minute, iar legumele incep sa devina usor crocante. Se asezoneaza cu sare si piper dupa gust. Imparte orezul brun fiert in patru boluri, adauga legumele si pieptul de pui, apoi sos Teriyaki dupa gust.

Informatii cu privire factorii nutritivi (pentru o portie de pui cu orez brun):

– Calorii: 320

– Proteine 34 g

– Grasimi: 5 g

– Carbohidrati: 12 g

Dieta Herbalife – aspecte pro si contra

Aceasta cura este un regim pentru slabit care foloseste mese lichide ca substituenti pentru cele obisnuite si se folosesc bauturi cu proteine care inlocuiesc doua mese pe zi. Bauturile sunt insotite de tablete cu multivitamine si extracte din plante. Este o dieta controversata, ce are atat aspecte pozitive, cat si negative. Iata care sunt acestea:

• Aspecte pozitive:

– Dieta Herbalife este una simpla. Instructiunile sunt usor de urmat, nu sunt stricte, ci directe.

– Suplimentele si substituentii meselor sunt extrem de usor de consumat, ceea ce face ca regimul sa fie unul convenient.

– Nu exista restrictii dietetice.

• Aspecte negative:

– Primul pe lista este faptul ca aceasta dieta este extrem de scumpa, suplimentii costa multi bani. Costul ridicat reprezinta principalul motiv pentru care multe persoane nu se incumeta sa urmeze aceasta cura.

– Dieta Herbalife contine efedrina, ale carei efecte negative s-au dovedit prin cercetari; de aceea, pot aparea efecte secundare in cadrul acestei cure, ca de exemplu palpitatii, dureri in piept (inima), dureri de cap si taierea respiratiei pentru scurt timp – toate acestea pot pune viata in pericol.

– Efedrina poate cauza dependenta in cazul in care urmezi dieta Herbalife pentru o perioada indelungata.

Posibile riscuri

Suplimentele nutritive Herbalife intalnite sub forma de pastile si prafuri cresc energia si buna functionare a metabolismului. Cu toate acestea, exista predispozitia spre diferite riscuri:

• Anxietate si neliniste: suplimentele Herbalife contin cafeina, care ajuta la cresterea functiilor metabolismului (ceea ce determina slabirea), insa cafeina poate provoca anxietate si neliniste.

• Cresterea tensiunii arteriale: tot din cauza cafeinei; hipertensiunea poate cauza boli de inima si riscul aparitiei infarctului.

Migrene: si in acest caz, tot cafeina este de vina.

Avertisment

Herbalife nu este un supliment medicamentos aprobat de catre Administratia Federala a Medicamentelor. S-au inregistrat si unele reclamatii ca se foloseste prea multa carne slaba in meniuri, ca depasesc limita obisnuita a acesteia.

Masuri de precautie

Intrucat produsele Herbalife sunt bazate pe o mare varietate de plante, pot fi luate pe reteta medicala. Persoanele cu probleme medicale care sunt supuse unei medicatii trebuie sa consulte medicul de familie inainte de a urma dieta Herbalife.

Dr. Louis Ignarro – expert Herbalife si castigator al Premiului Nobel

Dr. Louis Ignarro (nascut pe 31 mai 1941) este membru comitetului de redactie din cadrul Institutului national pentru nutritie Herbalife si face parte din comisia de consiliere in nutritie, numarandu-se printre cei mai buni experti din lume in acest domeniu si se ocupa de instruirea si distribuitorilor independenti Herbalife in materie de nutritie, activitate fizica si stil de viata sanatos.

In tinerete, Dr. Ignarro a lucrat ca om de stiinta pe specializarea farmacologie la o corporatie din New York, apoi a fost timp de 12 ani profesor de farmacologie la Universitatea de Medicina Tulane din New Orleans. Din 1985 si pana in prezent, este un renumit profesor de farmacologie la departamentul de Farmacologie Medicala si Moleculara din cadrul Scolii de Medicina UCLA din Los Angeles. Dupa ce a colaborat cu Herbalife in dezvoltarea unui supliment nutritiv numit Niteworks (lider in vanzari in ultimii 23 de ani), care stimuleaza corpul pentru a produce oxidul nitric, Dr. Ignarro a devenit membru al Consiliului Stiintific al companiei; a adus contributii exceptionale stiintei, iar meritele sale au fost recunoscute in anul 1998, cand a obtinut Premiul Nobel in Psihologie sau Medicina, pentru descoperirea oxidului nitric si a beneficiilor pe care le aduce sanatatii organismului uman. De atunci, munca sa a dus la cercetari aditionale asupra oxidului nitric din partea oamenilor de stiinta de pe tot globul.

Pe langa multe alte distinctii primite, Dr. Ignarro a devenit membru al Academiei Nationale a Stiintelor si al Academiei Americane de Arta si Stiinte, a primit premiul in Cercetare in cadrul Asociatiei Americane pentru Inima pentru contributiile impresionante aduse in domeniul stiintei cardiovasculare. Este fondatorul si presedintele Societatii „Nitric Oxide”, precum si editor sef la jurnalul stiintific „Nitric Oxide” Biologie si Chimie. Dr. Ignarro a publicat numeroase articole bazate pe cercetarile sale. Descoperirea oxidului nitric si a utilizarii lui reprezinta una dintre cele mai importante din istoria medicinei cardiovasculare…

Loading..