Murele opresc hemoragiile și ajută la buna funcționare a inimii


537

Murele sunt fructe care aparțin speciei Rubus genus din familia Rosaceae, alături de zmeură. Murele sunt un fruct cu un conținut redus de carbohidrați considerate super aliment și conțin proprietăți despre care se crede că protejează organismul împotriva bolilor de inimă, a cancerului și a diabetului.

Murele

Murele au un gust dulce, făcându-le o completare perfectă la salate sau smoothie-uri de fructe. Ele pot fi, de asemenea, utilizate ca topping pentru iaurt sau amestecate în sosuri savuroase, care sunt perfecte pentru rețete cu carne. Murele pot fi savurate și simplu, ca o gustare ușoară, cel mai bine consumată cu moderație, sau ca desert.

Valoarea nutrițională a murelor

Ca majoritatea fructelor de pădure, murele sunt scăzute în calorii și grăsimi. Sunt surse bune de fibre și oferă mai multe vitamine și minerale esențiale, ca vitamina A, vitamina B1 (tiamină), vitamina B2 (riboflavină), vitamina B3 (niacină), vitamina B6, vitamina B9 (acid folic), vitamina C (acid ascorbic), vitamina E (alfa-tocoferol) și vitamina K (filochinonă). Potrivit specialiștilor, bogăția minerală a murelor include calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu și zinc. Murele sunt, de asemenea, o sursă bună de aminoacizi și fibre dietetice esențiale și nu conțin colesterol dăunător.

Beneficiile pentru sănătate ale murelor

Murele au numeroase beneficii asupra organismului uman, beneficii discutate mai jos:

  • Alimentație cu calorii reduse

O ceașcă de mure are 62 de calorii, mai puțin decât un gram de grăsime, două grame de proteine, nu are colesterol și doar un gram de sodiu. De asemenea, murele vă oferă 7,6 grame de fibre, mai multe fibre decât o ceașcă de fulgi de tărâțe, care oferă șapte grame. Dacă încercați să pierdeți în greutate, murele vă pot da energie rapid, iar conținutul de fibre vă poate ajuta să rămâneți sătui până la următoarea voastră masă, împiedicându-vă să doriți să luați gustări ca alimente care îngrașă.

  • Bună funcționare a inimii

Vitamina K din mure este importantă pentru sănătatea întregului sistem cardiovascular. Vitamina K servește pentru a opri întărirea arterelor prin transportul calciului din acestea și prevenirea acumulării care poate duce la boli grave. Consumul sănătos de vitamină K este, de asemenea, legat de nivelurile sănătoase ale tensiunii arteriale, inflamația redusă în celulele care limitează vasele de sânge (atât vene, cât și artere), cât și șanse mai mici de atac de cord.

Murele conțin mangan, care are capacitatea de a îmbunătăți statutul de antioxidant în mușchii care alcătuiesc inima. Acești mușchi sunt expuși la mult stres și au nevoie de o cantitate extrem de mare de antioxidanți pentru a menține funcția optimă și a preveni deteriorarea, în special în incidența unui atac de cord.

  • Poate preveni și promova creșterea lentă a cancerului

Unul dintre cele mai larg cercetate beneficii de sănătate ale murelor este capacitatea lor de a lucra ca un aliment de combatere a cancerului. Motivul pentru aceasta este cel mai probabil datorită antioxidanților bogați găsiți în mure. Murele conțin polifenoli, o clasă de antioxidanți cunoscuți pentru abilitățile lor de combatere a cancerului. În mod specific, antocianina (un polifenol particular) se găsește în concentrații mari în acest fruct.

În general, murele sunt cunoscute pentru a ajuta la prevenirea a o parte din mutația celulară care duce la cancer, în primul rând. În timp ce cauza cancerului este complexă și diferită pentru fiecare persoană, mutația ADN-ului și a celulelor sănătoase în special este ceea ce pare să ducă la creșterea acestei boli, deci consumul de alimente bogate în antioxidanți, cum ar fi murele, ajută la suprimarea acestei mutații.

  • Îmbunătățirea și menținerea funcției creierului

Studiile preliminare privind abilitățile motorii și retenția memoriei pe termen scurt au constatat că murele au un mare potențial în creșterea performanței creierului, ca și multe alte fructe de pădure bogate în antioxidanți. Memoria pe termen scurt pare a fi cea mai drastic îmbunătățită printr-o dietă consistentă cu mure, potrivit unor rapoarte. Se pare că murele și compușii extrași din ele au capacitatea de a proteja celulele creierului de degenerare. Acest lucru se datorează concentrației crescute de polifenoli din sânge. Un studiu special asupra acestei funcții a murelor a observat că soiurile comerciale de mure nu aveau niciun efect, în timp ce murele de pădure, sălbatice, au avut o capacitate semnificativă de protecție.

  • Reglează sănătatea menstruală

Dacă vă confruntați cu simptome dureroase ale sindromului premenstrual, o soluție ar putea fi introducerea mai multor mure în dieta dumneavoastră. Prezența vitaminei K ajută la reglarea funcției hormonale și, prin urmare, poate reduce durerile cauzate de crampe. Fiind o vitamină care coagulează sângele, poate ajuta și la sângerare excesivă și la ameliorarea durerii în timpul ciclurilor menstruale grele.

  • Promovează pielea sănătoasă

Murele au beneficiile pentru sănătate care ajung la nivelul pielii. Un extract de fructe de mure, în general, protejează pielea de deteriorarea razelor UVB prin activitatea antioxidantă. De asemenea, murele protejează keratinocitele din piele de deteriorarea razelor UV, care sunt celulele care formează un strat protector pe epidermă și apoi reproduc sub stratul exterior al pielii, pentru a reface încontinuu epiderma.

Vitamina C găsită în mure ajută, de asemenea, să mențină pielea sănătoasă și puternică. Murele promovează producția de colagen, scad nivelul pielii uscate și pot chiar împiedica îmbătrânirea prematură a pielii.

Principalele virtuți

Murele au calități depurative, răcoritoare şi, nu în ultimul rând, antihemoragice.

Fructele au proprietăți astringente, dar şi laxative, dacă sunt consumate pe stomacul gol. Efectul astringent al murelor verzi este utilizat în tratamentul hemoragiilor. Infuzia din frunze se folosește împotriva stomatitelor şi gingivitelor, precum şi sub formă de cataplasme locale pentru tratarea hemoroizilor şi fistulelor anale, leucoreei (spălături vaginale). În sfârşit, ceaiul se aplică în tratamentul amigdalitei (gargară, de trei ori pe zi).

Remedii

• În cazul ulcerațiilor gingiilor, luați 60 g mure coapte și fierbeți-le în 250 ml vin roșu, curat, până ce amestecul scade cu o treime. Pasați apoi fructele printr-o pânză și faceți gargară cu această licoare de câteva ori pe zi.

• Împotriva constipaţiei, folosiți infuzia din 80 g frunze de mur proaspete sau uscate la un litru de apă clocotită. Beți două ceaiuri pe zi, dimineața și seara. În timpul sezonului, adăugați la acest regim câte un pumn de fructe proaspete, dimineața, pe stomacul gol.

• În scop curativ, puteți utiliza și siropul de mure. Presați fructe proaspete într-un tifon pentru a le extrage sucul. Fierbeți-l apoi la foc mic, cu o cantitate dublă de zahăr. Amestecați încontinuu cu o lingură de lemn, până ce devine gros.

Efecte secundare potențiale și precauții:

  • În timp ce taninurile găsite în fructul de mure sunt în cantități destul de mici pentru a fi sănătoase fără a consuma prea mult, există cantități mult mai mari găsite în frunzele și rădăcina plantei, care uneori sunt folosite pentru a face ceai. Există unele dovezi că o cantitate masivă de tanini, ca și cele din astfel de ceaiuri, poate crește potențialul tumorilor la pacienții cu cancer. Persoanele care au un istoric de cancer ar trebui să evite ceaiurile făcute din frunze sau rădăcini de mure.
  • De asemenea, este bine să minimizați consumul de mure dacă sunteți susceptibil de pietre la rinichi, deoarece oxalații găsiți în mure și diverse alte fructe pot crește uneori producția acestor pietre…
  • Unii oameni pot avea reacții alergice ușoare atunci când consumă mure, deci dacă observați o umflare sau mâncărime ale mâinilor, gurii sau buzelor la mâncarea fructelor, este mai bine să întrerupeți imediat utilizarea.

loading...