Pepene galben: beneficii, proprietăți nutritive și rețete


421

Pepene galben este o specie de pepene care a fost dezvoltată în multe soiuri cultivate. Acestea includ soiuri de cu coaja netedă, cum ar fi honeydew, Crenshaw și casaba, precum și diferite soiuri cultivate, cum ar fi cantalup, pepene persan și Santa Claus.

Pepene galben

Ca și alți pepeni, un pepene galben este cunoscut pentru conținutul său ridicat de apă, ceea ce înseamnă că ajută în prevenirea deshidratării, dar conține și numeroase beneficii nutriționale. Gustul este, de asemenea, aromat și delicios, spre deosebire de alte alimente mai sănătoase. În afară de fructe, semințele de pepene galben, care sunt adesea aruncate, au, de fapt, beneficii pentru sănătate. Aceste semințe sunt o sursă bună de vitamine, minerale, proteine și acizi grași Omega-3 care pot ajuta la îmbunătățirea sănătății cardiovasculare, eliminarea viermilor intestinali, pierderea în greutate, creșterea părului și a unghiilor.

Când este cald, nimic nu potolește mai bine setea ca o felie de pepene galben de la frigider! Însă, acesta nu este singurul argument pentru a consuma fructul. Miezul său conţine principii active deosebite, care îl fac util în tratarea mai multor afecţiuni, cum ar fi cele de la nivelul urinar.

Pepenele galben este originar din Africa Centrală şi de Sud şi s-a răspândit foarte mult în toată lumea, inclusiv la noi, unde este cultivat pe suprafeţe destul de mari. Are nevoie de un climat cald şi umed, precum şi de soluri nisipoase. Are o mare concentraţie de apă, ceea ce îl face sensibil la modul de cultură modern, depreciindu-i calităţile.

Principalele virtuţi

Pepenele galben se caracterizează prin excelente proprietăţi diuretice, laxative şi răcoritoare.

Este un bun aperitiv, de aceea este bine să fie consumat la începutul mesei, nu ca desert. Conţine o cantitate importantă de beta-caroten, fiind indicat în caz de deficienţe imunitare precum şi pentru combaterea radicalilor liberi.

Pepenele este, de asemenea, recomandat în caz de anemie, tuberculoză, calculi urinari etc.

Cum îl puteţi consuma?

În scop terapeutic, pepenele galben trebuie consumat ca fel unic de mâncare. Altfel, poate genera indigestii. Pentru a fi echilibrat în componente nutritive şi lipsit de reziduuri nocive, trebuie ca fructul să provină din culturi biologice.

Beneficiile consumului de pepene galben

Pe cât sunt de mari în dimensiuni pepenii galbeni, pe atât de bogați sunt în nutrienți, stimulând sănătatea. Aceștia conțin vitaminele A, B9 și C și minerale cum sunt potasiul, fibrele și beta-carotenul, toate acestea îmbunătățind bunăstarea.

Chiar dacă pepenii galbeni sunt dulci, ați fi surprinși să știți că au un conținut scăzut de zahăr, rezultând un conținut scăzut de calorii. În plus, aceste fructe sunt bogate în conținut de apă și, atunci când sunt consumate ca gustări, vă pot hidrata, satisface pofta de foame și pot da un impuls natural.

  • Îmbunătățește sistemul imunitar

Vitamina C din pepene galben stimulează celulele albe ale organismului să lupte împotriva virușilor, bacteriilor și infecțiilor.

  • Îmbunătățește vederea

Studiile au arătat că în cazul în care consumați în mod regulat alimente bogate în vitamina A și beta-caroten, cum ar fi pepene galben, puteți reduce riscul de cataractă, dar se întăresc și mușchii ochiului.

  • Îmbunătățește sănătatea inimii

Potasiul din pepene galben ajută la controlul tensiunii arteriale, prevenirea hipertensiunii arteriale, scăderea bolilor de inimă și a riscului de accident vascular cerebral și reglează echilibrului corect al electroliților din organism. Între timp, un compus numit adenozină are abilități de subțiere a sângelui, care pot ajuta la prevenirea coagulării sângelui în sistemul cardiovascular.

  • Calmează sistemului nervos și ajută în insomnie

Proprietățile de relaxare musculare ale pepenilor galbeni pot fi capabili să calmeze sistemul nervos și să vă ajute să faceți față tulburărilor de somn.

  • Tratează problemele menstruale

Vitamina C din pepene galben ajută la reglarea fluxului menstrual și, în consecință, ameliorează crampele. Proprietățile anticoagulante ale fructelor relaxează mușchii și dizolvă cheagurile de sânge. Așadar, consumați pepene galben cel puțin în primele două zile ale menstruației.

  • Poate ajuta la încetinirea semnelor de îmbătrânire

Conținutul antioxidant al pepenilor galbeni ajută la combaterea radicalilor liberi din organism, care pot declanșa afectarea pielii și îmbătrânirea prematură.

  • Reîntinerește pielea

Colagenul și compușii proteici din pepene galben ajută la regenerarea celulelor, conferindu-i pielii o strălucire sănătoasă. Pe lângă conținutul adecvat de apă este, de asemenea, cunoscut pentru antioxidanți, vitamina A și C, care facilitează strălucirea pielii.

  • Combate căderea părului

O formă de vitamina B numită insonitol, care este necesară pentru creșterea părului, se găsește în pepene galben. În plus, fierul și alți nutrienți din pepene galben mențin părul sănătos.

  • Ajută la promovarea unei sănătăți digestive mai bune

Consumul de pepene galben a fost demonstrat că îmbunătățește sănătatea digestivă și ajută la ameliorarea indigestiei și a altor afecțiuni digestive. Persoanele care sunt constipate pot beneficia foarte mult de conținutul ridicat de fibre din pepene galben.

  • Îmbunătățește sănătatea femeii în timpul sarcinii

Pepenele galben poate afecta pozitiv sănătatea femeii în timpul sarcinii, prin inhibarea retenției de apă și ajutarea eliminării excesului de sodiu din organism, datorită cantității adecvate de acid folic. De asemenea, acest soi de pepene previne malformațiile congenitale și asigură o dezvoltare sănătoasă a copilului.

  • Are proprietăți ușor antidepresive

Pepenele galben poate ajuta la atenuarea cazurilor ușoare de anxietate, depresie și stres.

  • Poate ajuta persoanele să renunțe la fumat

Consumul de pepene galben poate ajuta la revitalizarea plămânilor și la recuperarea de la retragerea nicotinei.

Compoziție (la 100 grame)

Energie (kcal)    27,0
Apă (g)    90,0
Proteine (g)    1,0
Glucide disponibile (g)    5,3
Fibre alimentare (g)    0,9
Lipide (g)    0,2
AG polinesaturati (g)    —
Sodiu (mg)    14,0
Potasiu (mg)    320,0
Magneziu (mg)    20,0
Fosfor (mg)    30,0
Calciu (mg)    19,0
Caroten (mcg)    2000,0
Vitamina C (mg)    25,0
Vitamina E (mg)    0,1
Vitamina D (mcg)    —
Vitamina B1 (mg)    0,05
Vitamina B2 (mg)    0,03
Vitamina B3 (mg)    0,5
Vitamina B5 (mg)    0,23
Vitamina B6 (mg)    0,07
Vitamina B9 (mcg)    108,9
Fier (mg)    0,8.

Rețete cu pepene galben pe care le puteți încerca

Când cumpărați pepene galben, asigurați-vă că fructele se simt grele pentru dimensiunile lor și fac un sunet neascuțit și profund atunci când sunt lovite. Capătul în care a fost floarea trebuie să aibă o aromă plăcută, care nu este prea puternică, în timp ce celălalt capăt trebuie să apară ușor atunci când apăsați capătul cu degetul mare.

Pepenii galbeni trebuie să fie depozitați în cutia de păstrare a legumelor a frigiderului până când sunteți gata să îi mâncați. Luați notă că pepenii galbeni vor rămâne în stare proaspătă numai în jur de trei, până la patru zile după ce sunt copți. Puteți lăsa pepenele galben pe tejghea dacă nu este bine copt.

Există multe rețete care folosesc dulceața naturală a pepenelui galben. Un exemplu este această rețeta de suc cu pepene galben care este perfect pentru zile calde și însorite.

Suc de pepene galben

Ingrediente:

  • 1 pepene galben, de orice mărime
  • Miere sau ștevie dulce (Stevia rebaudiana), pentru gust

Modalitate de preparare:

  1. Clătiți pepenele galben în apă. Tăiați în jumătate, apoi tăiați în bucăți lungi.
  2. Îndepărtați coaja și separați-o de pulpă, apoi scoateți semințele.
  3. Tăiați și adăugați în blender, apoi adăugați îndulcitorul dorit. Nu este nevoie să adăugați apă.
  4. Amestecați până se omogenizează.
  5. Se toarnă sucul de pepene galben în pahare și se bea imediat. Puteți adăuga cuburi de gheață, dacă doriți.
  • Sfaturi:
    • Dacă sucul este prea gros, adăugați puțină apă.
    • Beți imediat sucul de pepene galben. Nu îl lăsați câtva timp înainte de consumare sau să îl păstrați în frigider, deoarece gustul se schimbă foarte mult și sucul își pierde prospețimea.
  • Acest suc este perfect pentru două persoane, iar timpul de preparare este de 15 minute.

Sfaturi privind pepenele galben:

  • În mod ideal, dacă mâncați pepene galben, mâncați-l singur, deoarece combinarea cu alte fructe sau alimente poate duce la probleme și reacții.
  • Deși pepenii galbeni au un conținut redus de fructoză, acest lucru nu înseamnă că puteți mânca oricât de mult doriți. Mâncați pepene galben cu moderație, pentru a menține nivelurile optime de fructoză, mai ales în cazul în care consumați fructoză din alte surse alimentare.
  • Asigurați-vă că achiziționați pepene galben de la un fermier local. Achiziționarea fructelor ecologice nu numai că va ajuta la scăderea riscului de expunere la pesticide, ci și la reducerea probabilității contaminărilor dăunătoare legate de pepene galben.
  • Puneți la frigider pepenele galben tăiat, în decurs de două oră de la tăiere, în cazul în care nu îl consumați tot imediat.
  • Spălați fructele cu apă folosind o perie delicată, înainte de preparare…
  • Spălați bine tocătorul, cuțitele și ustensilele după utilizare.