Dieta cu ciuperci – o dietă hrănitoare, cu puține calorii


1129
loading...

Dieta cu ciuperci este cea mai potrivită pentru persoanele care doresc să piardă în greutate într-un timp, relativ, scurt.

Dieta cu ciuperci

Dieta cu ciuperci este un deliciu, iar asta deoarece există numeroase reţete simple şi rapide, ce pot fi gătite.

Dacă vrei să ţii o dietă cu ciuperci sau pur și simplu nu-ţi place carnea, dar vrei să-i oferi organismului beneficiile proteinelor, include ciupercile în meniul tău zilnic! Dieta cu ciuperci îți va asigura porția de sănătate.

cum ar fi: Katy Perry sau Kelly Osbourne. De asemenea, dieta cu ciuperci poate da rezultate şi după 14 zile, timp în care veţi înlocui o masă pe zi cu preparate pe bază de ciuperci.

Specialiştii spun că după 14 zile, veţi avea o talie mai mică şi coapse mai subţiri.

Pentru dieta cu ciuperci cât mai flexibilă şi uşor de realizat puteţi alege orice tip de ciuperci doriţi. Puteți folosi și mai multe tipuri exotice de ciuperci, cum ar fi chanterelle, shiitake sau crimini. De asemenea, puteți combina diferitele soiuri, pentru un gust mai bun al preparatului. Ciupercile sunt foarte scăzute în calorii, 200 de grame de ciuperci conţin doar 50 de calorii, iar nutrienţii esenţiali găsiţi în ciuperci au rolul de a feri organismul de boli şi anemii.

Dieta cu ciuperci este hrănitoare, dar cu puține calorii

Ciupercile conţin foarte multă apă și au un conţinut scăzut de calorii, ceea ce le face ideale în curele de slăbire. În medie, în funcţie de specie (bureţi, ghebe, hribi, mânătărci), numărul de calorii este între 15 și 25 la 100 de grame.

În general, ciupercile uscate, indiferent de soi, conţin mai multe calorii: în jur de 200/100 de grame. Li se spune și „carne vegetală” datorită bogăţiei de proteine (sunt studii care susţin că au în compoziţie mai multe proteine decât carnea), dar și de vitamine din complexul B, vitamina A, vitamina D, potasiu, fosfor, fier, zinc.

Aliment şi medicament

Varietatea de nutrienţi din compoziţie face din ciuperci un leac sigur împotriva colesterolului de pe artere și, astfel, un inamic al afecţiunilor cardiovasculare.

Totodată, antioxidanţii ajută în problemele de memorie și în dobândirea unui sistem imunitar puternic (ţin departe infecţiile și ajută la o recuperare rapidă după boală sau atenuează rapid rănile).

Diabeticii pot consuma ciuperci fără restricţii, întrucât stimulează producţia de insulină, dar ajută și la topirea grăsimilor rele.

Pentru a avea rezultate în practicarea acestei diete cu ciuperci, trebuie să gătiţi ciupercile cât mai simplu şi cu cât mai puţine grăsimi posibile. Se recomandă să evitaţi prepararea ciupercilor cu sosuri sau alături de diverse garnituri, asta deoarece nu veţi mai reuşi să pierdeţi în greutate, iar dieta cu ciuperci nu va da rezultate.

De asemenea, pentru a menţine scăderea numărului de calorii la o masă în dieta cu ciuperci, trebuie să consumaţi ciupercile cât mai simplu gătite. O idee rapidă şi simplă de a găti şi consuma ciupercile constă în gătirea ciupercilor alături de o linguriţă de ulei de măsline şi condimente, toate puse în cuptor la 400 grade C, timp de aproximativ 15 minute, apoi consumate rapid.

Beneficiile ciupercilor pentru organismul uman

Ciupercile sunt importante surse de fibre, vitamine şi minerale, dintre care: vitamina B, vitamina B1, riboflavină (B2), niacină (B3), piridoxină (B6) și folacină (acid folic, vitamina B9).

De asemenea, ciupercile nu conţin niciun fel de grăsimi, zahăr sau sare, fiind benefice pentru organism. Sunt surse bogate în antioxidanţi şi au un conţinut de peste 80% apă. Din acest motiv ciupercile sunt recomandate în diete, deoarece oferă saţietate fără un aport caloric crescut.

De asemenea, o cană de ciuperci asigură organismului 50 de calorii din care acesta îşi poate extrage energia necesară. Astfel, ciupercile s-au dovedit a fi benefice în aplicarea dietelor şi sunt transformate într-un aliment de bază în curele de slăbire. Pentru a putea slăbi cât mai rapid cu dieta cu ciuperci, trebuie să ţineţi cont de anumite sfaturi şi să respectaţi anumite reguli esenţiale:

  • Consumarea preparatelor de ciuperci, la cel puţin două mese principale din zi. Le puteţi diversifica, consumându-le fie la prânz şi seara, fie dimineaţa şi prânz. De asemenea, puteţi găti ciupercile sub diverse forme: ciuperci la cuptor, ciuperci soté, ciuperci la grătar, supă-cremă de ciuperci, salată de ciuperci etc. Toate acestea sunt nişte reţete foarte simple şi cu un conținut redus de grăsimi.
  • Totalul caloriilor consumate pe zi este bine să nu depăşească 1700-1600 de calorii în dieta cu ciuperci. Trebuie să renunţaţi la sucurile sau băuturile cu acid sau îndulcitori, mâncărurile făinoase, zahărul, patiseriile şi mâncărurile de timp fast-food. De asemenea, trebuie să consumaţi minimum doi litri pe zi de apă plată.
  • Este bine să beţi un pahar cu apă şi zeamă de lămâie în fiecare dimineaţă pentru a stimula metabolismul şi pentru a elimina toxinele. La prânz şi seara puteţi consuma câte o cana de ceai verde sau negru, benefic pentru detoxifierea organismului in dieta cu ciuperci.

Iată ce trebuie să consumaţi atunci când urmați dieta cu ciuperci:

Dieta cu ciuperci – Dimineața

Dimineaţa este bine să beți, chiar după ce vă treziţi, un pahar cu apă plată cu zeamă de lămâie. După aproximativ 30 de minute, vă puteţi prepara micul dejun, care poate fi alcătuit dintr-un ou fiert, alături de o salată de roşii cu ciuperci fripte pe grătar şi asezonate cu puţin ulei de măsline şi sare. O altă variantă poate fi alcătuită dintr-o omletă cu salată verde (lăptucă), roşii și ciuperci, toate făcute la aburi. Ca gustare, când urmaţi dieta cu ciuperci, se recomandă să consumaţi fructe cu un aport scăzut de zahăr, cum sunt: kiwi, portocală, măr, pară.

Dieta cu ciuperci – La prânz 

Pentru prânz vă recomandăm să alegeţi o oră fixă în care să îl luați, pe tot parcursul dietei cu ciuperci. Vă puteţi prepara o supă-cremă de ciuperci, pe care o puteţi consuma alături de crutoane. Puteţi prepara şi în alte variante ciupercile: ciuperci la cuptor, peşte la grătar alături de ciuperci la grătar, sau chiar o salată de ciuperci asezonată cu roşii, castraveţi şi puţină brânză, scăzută în grăsimi. Ca gustare, pentru dieta cu ciuperci, se recomandă ceaiul verde sau ceaiul negru, după luarea prânzului.

Dieta cu ciuperci – Seara  

Pentru cină, trebuie să optaţi pentru preparate din ciuperci foarte uşor de gătit şi cât mai simple, pentru a-şi păstra nutrienţii şi valorile calorice cât mai mici. Puteţi prepara salate cu câteva ciuperci pe grătar, ciuperci soté cu ceapă sau usturoi sau chiar ciuperci la cuptor umplute cu un amestec uşor de legume. De asemenea, puteţi să beți şi un pahar cu apă cu lămâie sau o cană de ceai.

Urmarea acestei diete cu ciuperci, timp de patru săptămâni sau chiar 14 zile va avea rezultate în ceea ce priveşte pierderea grăsimii. Se recomandă însă să vă îmbunătăţiţi şi condiţia fizică în timpul dietei, prin practicarea exerciţiilor, asta pentru a avea un rezultat cât mai vizibil şi a vă întări masa musculară. De asemenea, trebuie să evitaţi cât mai mult consumul de carne şi produse lactate cu un procent ridicat de grăsimi…

Dieta cu ciuperci se recomandă persoanelor care doresc să piardă în greutate. Trebuie să menţionăm că, fără exerciţii fizice, ciupercile nu vă vor ajuta să scăpaţi de excesul de grăsime de pe zona abdomenului. Cu alte cuvinte, dieta cu ciuperci este perfectă pentru îmbunătăţirea aportului de nutrienţi din organism şi reducerea caloriilor zilnice.

loading...