Ceai verde – o minune plina de proprietati benefice


673

Ceai verde pentru a stimula buna funcționare a organismului. Bea ceai verde cu scopul de a accelera procesul de scădere în greutate.

Ceaiul verde este cunoscut pentru numeroase proprietăți benefice pe care le aduce organismului prin consumul lui.

Cu siguranță ați auzit multe persoane spunând că beau ceai verde cu scopul de a accelera procesul de scădere în greutate însă aveți mici îndoieli în această privință. Ei bine, nu ne putem baza doar pe ceaiul verde pentru a ne scăpa de kilogramele nedorite, dar cu siguranță este de ajutor în această privință.

ceai verde

Iată unele informații pe care trebuie să le știm despre ceaiul verde și câteva dintre beneficiile pe care le aduce acesta:

Ceai verde – beneficii

Acestea sunt beneficiile pe care le aduce consumul de ceai verde:

  • Acest tip de ceai verde este un sprijin de nădejde în procesul de pierdere a kilogramelor în plus.
  • Consumul acestui ceai verde poate îmbunătăți funcțiile creierului, datorită cafeinei pe care o are în compoziție. Cu toate că nivelul acesteia nu este extrem de ridicat, cantitatea este suficientă pentru a produce un efect în stimularea activității cerebrale. Consumul de ceai verde poate proteja împotriva îmbătrânirii creierului, deoarece scade riscul de a dezvolta bolile Alzheimer și Parkinson, cele mai întâlnite boli neurodegenerative.
  • Dacă beți ceai verde, vă veți putea bucura de compușii bioactivi pe care îi conține și care îmbunătățesc sănătatea. Ceaiul verde este mai mult decât un simplu lichid. Mulți dintre compușii care se găsesc în frunzele de ceai verde, ceea ce înseamnă că oferă o cantitate mare de nutrienți importanți, printre care polifenoli, care reduc inflamația din organism și ajută în lupta contra cancerului, dar și antioxidanții naturali, care sprijină prevenirea deteriorării celulelor și oferă și alte beneficii. Aceste substanțe pot reduce formarea radicalilor liberi în organism. Consumul de ceai verde asigură și o cantitate redusă de minerale importante pentru sănătate.
  • Teanina este un alt aminoacid important care se găsește în componența ceaiului verde; acest compus crește activitatea neurotransmițătorilor inhibatori, crește și nivelul dopaminei, fapt care duce la efecte anti-anxietate.
  • Consumul de ceai verde este benefic deoarece oferă un plus de energie; persoanele care au băut ceai verde s-au simțit mult mai productive față de atunci când au băut cafea.
  • Ceaiul verdei poate ajuta în scăderea riscului de diabet de tipul 2.
  • Antioxidanții găsiți în ceaiul verde pot contribui la scăderea riscului de a dezvolta anumite tipuri de cancer. Această boală îngrozitoare este provocată de creșterea necontrolată a celulelor și reprezintă una dintre principalele cauze de deces din lume. Este cunoscut faptul că oxidarea celulelor contribuie la dezvoltarea cancerului, iar antioxidanții pot avea efect protector în acest sens. Frunzele de ceai verde sunt o sursă importantă de antioxidanți, așadar nu ne miră faptul că ar putea reduce cu 20-30% riscul în ceea ce privește cancerul de sân, cu 48% cancerul de prostată și de 42% în cazul cancerului colorectal.
  • Riscul de boli cardiovasculare ar putea scădea datorită ceaiului verde.
  • Printre beneficiile pe care le are ceaiul verde se află și faptul că poate ucide bacteriile rele, fapt care întărește dantura, elimină halena și scade riscul infecției în organism.

Bea ceai verde pentru a stimula buna funcționare a organismului

Acest lucru este realizat cu ajutorul aportului ridicat de antioxidanți pe care îi are ceaiul verde, care stimulează procesul de ardere a grăsimilor. Pe lângă acest lucru, consumul de ceai verde ajută la eliminarea lichidelor din organism care sunt în exces, ceea ce din nou este în avantajul nostru dacă vrem să vedem kilograme în minus atunci când ne cântărim.

Dacă aveți obiceiul de a analiza etichetele produselor atunci când le cumpărați, veți observa că o mare parte dintre acestea au pe lista de ingrediente și ceai verde, în special suplimentele alimentare cum sunt anumite batoane proteice care se găsesc în supermarketuri.

Nu ne putem baza în întregime numai pe ceaiul verde pentru a putea slăbi însă se presupune că este de un real ajutor în această privință, alături de un stil alimentar adecvat.

Ceaiul verde aduce un aport suplimentar de energie

Pe lângă antioxidanți, ceaiul verde mai conține și cofeină, ceea ce va aduce un nivel energetic mai crescut organismului tău însă nu este indicat să consumi și cafea dacă bei mai mult de o cană de ceai verde pe parcursul unei zile.

Consumul regulat de ceai verde va fi un real ajutor dacă faci mișcare sau dacă mergi în mod regulat la sală. Vei avea mai multă energie și vei avea parte de rezultatele dorite mult mai repede.

Ceaiul verde nu ține locul unei diete și nu trebuie consumat în exces

Chiar dacă ceaiul verde ajută la eliminarea apei care este reținută în organism și accelerează procesul de ardere a grăsimilor, nu trebuie să exagerăm în ceea ce privește cantitățile consumate, deoarece am putea avea parte de surprize neplăcute.

Ceaiul verde nu face minuni, mai ales dacă nu ai un stil alimentar corespunzător și dacă nu ești prietenă cu mișcarea și exercițiile fizice. Acesta este doar un sprijin și nu ne putem baza doar pe consumul de ceai verde fără a face modificări în regimul alimentar pe care-l avem, astfel încât acesta să fie unul sănătos.

Ceaiul verde se consumă fără alți aditivi

Pentru a avea efectul dorit, ceaiul verde se prepară ca un alt ceai, lăsându-se să facă infuzie, după care se consumă cât este cald, sau chiar și rece, însă gustul va fi mai puțin plăcut. Nu trebuie să adăugăm zahăr sau miere, ceaiul verde nu este un ceai pe care trebuie să stăm să-l savurăm, deoarece nu are un gust tocmai plăcut.

Rolul pe care îl are în slăbire consumul de ceai verde

Dacă obișnuiți să consumați ceai verde, veți afla cu plăcere că se află printre cele mai consumate băuturi sănătoase din lume, fiind cerut pe piață mult mai mult decât cel negru. Proprietățile pe care le au frunzele de ceai verde cresc arderea grăsimilor și îmbunătățesc performanța fizică. Ceaiul verde se află pe lista de ingrediente a majorității suplimentelor pentru arderea grăsimilor, întrucât crește, pentru scurt timp, nivelul funcțiilor metabolice în foarte multe cazuri. În acest mod, se reduce riscul obezității și se îmbunătățește nivelul insulinei.

Anumite tipuri de ceai verde sunt mai bune pentru pierderea în greutate decât altele. Unul dintre cele mai indicate tipuri de ceai verde care sunt destinate acestui scop este cel Matcha, deoarece este cel mai bogat în nutrienți și antioxidanți. Conform specialiștilor, acest lucru se datorează faptului că se consumă întreaga frunză ca parte din băutură, pe când majoritatea sunt îmbibate și apoi se consumă ceaiul. Există un fel corect și unul greșit de a face infuzia de ceai verde. Cel corect este că apa clocotită trebuie lăsată circa zece minute să se mai răcorească, apoi trebuie turnată peste frunze și lăsată cam un minut, pentru că în acest mod se păstrează catehinele, acele substanțe sănătoase din ceai verde. Rețineți că nu trebuie să abuzați de miere sau zahăr când beți acest ceai!

Așadar, puteți consuma cu încredere ceai verde însă nu trebuie să-l vedeți ca fiind un „ajutor-minune” care vă va scăpa de kilogramele nedorite; este doar un accelerator, dar nu vă scapă de mișcare și o alimentație corespunzătoare.

Avantaje și dezavantaje ale consumului de ceai verde

Ceaiul verde este recunoscut pentru beneficiile pe care le aduce sănătății. Din punct de vedere istoric, a fost foarte popular în țările estice precum Japonia, Thailanda și India. În timp ce aduce numeroase avantaje celor care consumă ceai verde, există și unele dezavantaje, deoarece este contraindicat în anumite afecțiuni. Dacă aveți dubii, consultați medicul înainte de a consuma ceai verde.

Avantaje ceaiului verde:

  • Ceaiul verde ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare datorită faptului că ajută la scăderea colesterolului rău și la creșterea celui bun.
  • Scăderea riscului anumitor tipuri de cancer.
  • Antioxidanții pe care îi conține ceaiul verde sunt foarte buni pentru piele, fie că beți ceaiul, fie că aplicați pe față comprese cu el.
  • Este un sprijin în procesul de slăbire.
  • Ceaiul verde este bun contra diabetului, deoarece antioxidanții scad nivelul absorbției glucozei în sistemul circulator.
  • Ceaiul verde este un ajutor și în igiena orală. Catehinele pot inhiba creșterea bacteriilor și a anumitor virusuri, blochează atașamentul bacteriilor asociate cu cariile dentare și reduc respirația neplăcută.

Dezavantaje ceaiului verde:

  • Consumul de ceai verde nu este indicat celor care suferă deja de boli cardiovasculare sau hipertensiune, așadar este necesar acordul medicului. Cafeina, regăsită și în acest ceai, poate interacționa cu medicamentele menite să controleze bolile de inimă sau hipertensiunea.
  • Femeile însărcinate au nevoie de permisiunea medicului înainte de a consuma ceai verde, întrucât le poate dăuna cofeina.
  • Ceaiul verde poate dăuna celor cu probleme de rinichi.
  • Copiii nu ar trebui să îl bea, deoarece poate interfera cu hormonii de creștere.

Atenționări cu privire la consumul de ceai verde

  • Există restricții și în privința altor afecțiuni (de exemplu anemie, glaucom), deoarece ceaiul verde le poate agrava simptomele sau progresul. Persoanele sensibile la cofeină trebuie să consume cu precauție ceaiul verde, altfel ar putea resimți următoarele: palpitații, convulsii, insomnie, creșterea apetitului, nervozitate, neliniște, iritare, greață, urinări frecvente, iritația pielii, arsuri stomacale.
  • Ar putea apărea riscul osteoporozei, din pricina faptului că ceaiul verde ajută la eliminarea calciului prin urină.
  • Taninurile cresc nivelul de acid din stomac, putând duce la dureri stomacale și constipație. Din acest motiv, nu se recomandă consumul ceaiului verde pe stomacul gol, ci între sau după mese…

Sfaturi când consumați ceai verde

Alegeți numai mărci de ceai verde cunoscute, de calitate superioară. Cele de calitate inferioară conțin un nivel prea ridicat de fluoride, exces care nu este bun pentru sănătate. Doza recomandată de ceai verde depinde de starea de sănătate a celor care îl consumă. În mod obișnuit, sunt indicate trei sau patru căni pe zi de ceai verde însă mai mult de șase sau șapte sunt considerate periculoase.

loading...