Broccoli este plin de magneziu, zinc, potasiu, sodiu, calciu și fier

305

Broccoli-ul este o legumă foarte asemănătoare cu conopida, dar mai bogată în vitamine, nutrienți și antioxidanți decât aceasta. Broccoli-ul este un adevărat izvor de săruri minerale esențiale organismului: magneziu, zinc, potasiu, sodiu, calciu și fier.

broccoli

Pe lângă acestea în broccoli se găsesc, în cantități generoase, și multe dintre vitaminele de care avem nevoie în alimentația noastră zilnică: vitaminele A, C și E, dar și câteva dintre vitaminele B (B2, B6, B8).

Este adevărat că, la capitolul gust, broccoli-ul nu debordează de savoare, fapt pentru care este și una dintre legumele cel mai puțin iubite de către copii. În combinații corecte din punctul de vedere gastronomic, asezonat folosind condimentele potrivite și alte legume complementare, broccoli-ul poate avea un gust deosebit. Acest lucru ține foarte mult și de tehnica de gătire pe care o alegeți când preparați broccoli-ul.

Modalități de gătire pentru broccoli

Broccoli-ul este foarte benefic în momentul în care este consumat crud, în salate, fiind foarte recomandat ca atare în tratarea și ameliorarea unor boli serioase. Procesul de masticație poate fi destul de neplăcut, iar cel de ingerare poate fi ușor inconfortabil, dar efectele și consecințele pe termen lung merită aceste eforturi. În ceea ce privește digestia unui broccoli crud, aceasta nu va suferi transformări pentru că substanțele nutritive vor fi absorbite cu rapiditate de către organism.

  • Fierberea – este procedeul cel mai puțin recomandat atunci când vine vorba de broccoli, dar, totodată, și cel mai folosit. Fie că este folosit în garnituri, ciorbe, supe-creme, broccoli-ul fiert își pierde din proprietăți odată intrat în contact cu apa clocotită. De asemenea, gustul amărui al legumei va deveni mai pronunțat.
  • Coacerea – în cuptor, broccoli-ul va căpăta o aromă deosebită, ușor dulceagă, datorită compușilor săi zaharați care se vor topi. De asemenea, textura legumei se va schimba, aceasta devenind moale și foarte zemoasă. Este modalitatea perfectă de gătire a unei garnituri din broccoli.
  • Sotarea – legumele sotate, la tigaie, constituie o garnitură perfectă pentru o carne slabă sau chiar un fel principal pentru vegetarieni, și nu numai. Broccoli-ul sotat, la fel ca și cel copt, va căpăta o savoare dulce care se va intensifica prin condimentarea potrivită. Încercați să nu interveniți excesiv asupra gustului natural al acestei legume.
  • Infuzarea – este o metodă de gătire foarte puțin utilizată, căci are unele efecte asemănătoare fierberii. În cazul acestei tehnici se recomandă consumarea apei cu care s-a făcut infuzarea, iar brocooli-ul să se folosească pentru uz extern.
  • Pasarea – fie că o faceți manual sau la robotul de bucătărie, pasarea este o modalitate foarte la îndemână pentru o gustare sănătoasă pe bază de broccoli. Puteți face un piure consistent sau un smoothie îmbogățit cu fructe sau morcov și roșii. Veți obține rapid o gustare sățioasă.

Broccoli – remediu natural pentru mai multe afecțiuni

Pentru bolile grave, cronice, medicul specialist recomandă un regim alimentar care să ajute sistemul imunitar să lupte împotriva bolii. Un aliment de bază în aceste regimuri alimentare este broccoli-ul. Este dovedit științific că această legumă are un impact major la nivel celular, dacă este consumată cu regularitate, și poate fi un element esențial în tratarea mai multor afecțiuni.

  • Cancerul – este, fără dar și poate, boala secolului și tot mai multe persoane ajung să se confrunte cu o afecțiune de natură canceroasă. Vindecarea necesită răbdare, implicare și voință, dar prevenirea este simplă și foarte utilă. În prevenția cancerului, brocooli-ul este un aliat de nădejde, acționând în sprijinul celulelor și al sistemului imunitar.
  • Miopia – este o afecțiune de vedere care poate fi ameliorată printr-o cură cu broccoli și morcovi. Aceste legume sunt foarte bogate în betacaroten, substanță cunoscută pentru efectele sale terapeutice de la nivelul globilor oculari.
  • Ulcer – este o boală serioasă care apare la nivelul stomacului și este cauzată de acizii din acest organ. Consumul de broccoli are rol reglator în ceea ce privește aciditatea din stomac și poate preveni afecțiuni ca gastrita sau ulcerul.
  • Anemia – este o boală care afectează organismul, în ansamblul său. Prin conținutul mare de calciu, mangan și zinc, broccoli-ul previne și vindecă această afecțiune. Consumul ideal este de 100 de grame, de cinci ori pe săptămână. Rezultatele vor apărea într-un timp scurt.

Importanța consumului de broccoli

Consumul regulat de broccoli este primordial pentru o viață sănătoasă. Astăzi oamenii sunt tot mai conștienți că trebuie să adopte un stil de viață sănătos constituit din exerciții fizice și o alimentație bazată pe cele cinci grupe principale de alimente: carne, lactate, fructe, pâine și cereale și, nu în ultimul rând, legume. Astfel, ne vom opri atenția asupra legumelor, mai exact, asupra unui aliment controversat numit broccoli.

 

Broccoli-ul face parte din familia cruciferelor și are origini comune cu varza și conopida. Această legumă are o bogată valoare nutritivă și alimentară, oferă fitonutrienți organismului, vitamine și minerale, inclusiv vitaminele C și E, calciu și fier. În plus, broccoli-ul este un excelent antioxidant, luptă împotriva îmbătrânirii pielii, a cancerului mamar, a cancerului de prostată, a cancerului de col uterin și a bacteriei Helicobacter Pylori.

Cum alegem broccoli-ul?

Un broccoli bun și sănătos este cel de culoare verde închis, întreg și nu cel căruia îi lipsesc buchețele sau care se sfărâmă. Este de preferat să îl cumpărați direct de la agricultori. Se păstrează la frigider fără a fi spălat, în pungă de hârtie sau ziar, și poate fi consumat timp de doua-trei zile. Dacă a trecut acest interval și nu ați reușit să-l gătiți, mai bine cumpărați altul proaspăt.

Poate fi preparat și gătit în supe, salate, garnituri și sosuri, dar și pane sau piure. Pentru salate și garnituri, cea mai bună metodă de preparare este de a pune într-un vas mare apă cu sare la fiert, iar când apa clocotește, se oprește focul și se pune broccoli-ul rupt în buchețele. Se acoperă cu un capac și se lasă timp de cinci minute. Se scoate cu atenție din apă și se pune într-un alt vas, peste care se pune sare, oțet balsamic și ulei de măsline după gust. Se poate servi simplu, cu alte legume ori semințe de pin.

Proprietăți curative ale broccoli-ului

  1. Medicina tradițională chineză recomandă consumul de broccoli pentru a trata infamațiile ochilor și miopia. Totodată, afirmă că gustul amărui are proprietăți diuretice;
  2. În occident este recunoscut pentru combaterea bolilor pulmonare, stomacale, gingivale, ovariene, mamare, vaginale, de colon și de prostată.
  3. Broccoli-ul este bogat în diferite substanțe anticancerigene, precum: indoli, gluconate, betacaroten și vitamina C. În acest sens, Institutul Național de Cancer din Statele Unite ale Americii a clasat broccoli-ul pe primul loc în lista legumelor cu proprietăți generale anticancerigene în urma mai multor studii;
  4. Broccoli-ul previne anemia, mai ales în rândul persoanelor care nu consumă carne (vegane sau vegetariene) cu ajutorul fierului și a betacarotenului;
  5. O porție medie de 90 de grame de broccoli contribuie cu 2 mg din cei 15 mg de fier pe zi care sunt recomandați femeilor, iar în ceea ce-i privește pe bărbați, porția medie recomandată este 25 mg pe zi. În ciuda acestui aspect, majoritatea femeilor au mare lipsă de fier, ajungându-se astfel la anemie, la incapacitatea de concentrare și, bineînțeles, la distrugerea sistemului imunitar.

În plus, broccoli ajută la tratarea și reducerea infecțiilor minore din corp.

Întrebuințări estetice ale broccoli-ului

Dincolo de efectele sale extraordinare din interiorul corpului uman, broccoli are mai multe întrebuințări și pentru exteriorul acestuia:

  • Sănătatea pielii – faceți o cură de detoxifiere pe bază de broccoli, iar efectele vor fi vizibile la nivelul dermului. De asemenea, vor fi combătute multe dintre afecțiunile grave ale acestuia, ca psoriazisul, urticaria sau eczemele.
  • Tinerețea pielii – ridurile si liniile fine de pe ten sau mâini vor apărea cu mult mai târziu decât v-ați fi așteptat datorită consumului frecvent de broccoli. Consumați-l, cât de des posibil, crud, combinat cu mai multe legume proaspete. Pielea va fi mai întinsă și mai elastică.
  • Tonifierea – dacă treceți printr-un proces de slăbire care constă în alimentație sănătoasă și efort fizic susținut, broccoli-ul este o sursă de fier și potasiu, compuși care vă vor ajuta să vă tonifiați musculatura.
  • Eliminarea celulitei – efectul de „coajă de portocală” va fi diminuat semnificativ dacă veți consuma cu regularitate broccoli. Surplusul de grăsime va dispărea prin accelerarea arderilor, iar reziduurile vor fi eliminate treptat de pe zonele cu probleme (abdomen, coapse, fese, șolduri). Aveți grijă să vă stabiliți și o rutină de antrenamente fizice…