Home / SANATATE / BOLI ȘI TRATAMENTE / Metode eficiente pentru un somn de calitate!

Metode eficiente pentru un somn de calitate!

O persoană din trei se plânge că suferă de insomnie, iar una din cinci că nu beneficiază de o odihnă de calitate pe timpul nopţii. Fără indoială că stresul caracteristic vieţii moderne este o cauză importantă a acestui dezechilibru. Înainte de a vă apuca să luaţi somnifere, vă propunem să încercaţi alte soluţii, lipsite de efecte secundare, dar cel puţin la fel de eficiente ca pastilele.

Metode eficiente pentru un somn de calitate!

Din păcate, la noi în ţară există foarte puţini medici specializaţi în tratarea insomniei şi redarea calităţii somnului. Unul dintre motive ar putea fi acela că un număr extrem de mic de oameni care suferă de o asemenea dereglare decid să meargă la doctor pentru a-şi regăsi liniştea nocturnă. Şi totuşi, această problemă de sănătate, care poate avea în timp repercusiuni dintre cele mai grave (atât în ce priveşte desfăşurarea în bune condiţii a activităţilor de zi cu zi, cât şi asupra stării generale a organismului), afectează un număr impresionant de concetăţeni. Practic, fiecare dintre noi ajunge să treacă, mai devreme sau mai târziu, prin experienţa nopţilor dificile, iar motivul principal pentru care se întâmplă asta este surmenajul.

Pe măsură ce grijile se acumulează, vizitele lui Moş Ene sunt mai rare… Câtă vreme insomniile sunt trecătoare, cu durate mici, nu e cazul să apelaţi la vreun tratament. Există însă situaţii când lipsa odihnei poate cauza o depresie, problemă mult mai delicată, ce necesită neapărat consult şi terapie de specialitate.

Stabiliti-vă necesarul de odihnă

Uneori, aşa-zişii insomniaci trec cu vederea faptul că este mai importantă calitatea somnului decât orele petrecute în pat. Cu alte cuvinte, în realitate, unii oameni au nevoie de mai puţine ore de somn pentru a funcţiona şi a se simţi bine. Oricum, pe măsură ce înaintăm în vârstă, nevoia de somn se diminuează. Orientativ, majoritatea bebeluşilor pot dormi şi până la optsprezece ore zilnic, un copil de şcoală doarme cam zece ore pe noapte, media pentru un adult sănătos situându-se undeva între şase şi opt ore şi jumătate. Este firesc ca unei persoane în etate să-i fie de ajuns mai puţin de cinci ore de odihnă, la fel stând lucrurile pentru un matur hiperactiv. Aşadar, este foarte important să vă cunoaşteţi propriul ritm şi să dormiţi în consecinţă.

Când sunt utile somniferele?

Somniferele ajută mai ales în caz de insomnii tranzitorii, pasagere, apărute pe fond de stres sau din pricina decalajului orar. Astfel de pastile acţionează inducând o stare de relaxare profundă. Eficienţa lor este, din păcate, de scurtă durată. Trebuie aşadar utilizate pe perioade limitate (mai puţin de patru săptămâni) mai ales luate la momentul oportun.