Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta cu lamaie structurata pentru 7 zile

Dieta cu lamaie structurata pentru 7 zile

Dieta cu lamaie este una dintre cele mai simple si mai eficiente din cate exista in urma careia poti slabi o masura la blugi in 7 zile!

Dieta cu lamaie

Beneficiile dietei cu lamaie

Inainte de a incepe serios dieta cu lamaie, este necesar sa elimini din corp toxinele care iti dauneaza, iar apoi sa stimulezi sistemul digestiv. Acest lucru nu inseamna sa te infometezi! Infometarea nu face altceva decat sa impulsioneze corpul spre a produce si mai multe toxine, in loc sa ajute la curatarea lui. Asadar, in primul rand urmeaza o cura de detoxifiere. Consuma o zi intreaga numai alimente naturale, care te ajuta in procesul curatarii organismului si bea apa, deoarece aceasta ajuta la eliminarea toxinelor. Mareste efectul detoxifierii consumand pe parcursul intregii zile limonada tinuta la temperatura camerei. Sunt interzise cafeaua si alcoolul!

In ce consta detoxifierea cu limonada?

Limonada se prepara prin amestecul urmatoarelor ingrediente:

– 2 lingurite de zeama de lamaie proaspata

– 300 ml apa filtrata

– 2 lingurite de artar natural (sau scortisoara, dupa preferinta)

– un pic de piper rosu (Cayenne), cat iei cu varfurile degetelor

Poti, de asemenea, sa bei ceaiuri de plante sau fructe, si sa consumi supa de legume preparata acasa; pentru aceasta din urma, sunt necesare ingredientele de mai jos:

– 1 morcov maruntit

– 1 tulpina de telina maruntita

– ½ ceapa maruntita

– 4 ridichii

– o mana de mazare dulce

– ½ marar maruntit

Mod de preparare: Toate se taie in bucati mici. Se adauga morcovii, telina si ceapa, intr-o oala de marime medie si se lasa sa fiarba in apa. Dupa 5 minute se adauga ridichiile, mazarea si mararul. Se reduce flacara si se lasa sa fiarba la foc mic timp de 10 – 15 minute, dupa care se poate servi.

• In duminica rezervata detoxifierii din dieta cu lamaie, meniul este urmatorul:

Bautura de dimineata:

– la ora 7:30 se bea un pahar de limonada pe stomacul gol

Micul dejun (la 30 de minute dupa ce te-ai ridicat din pat):

– salata de fructe (capsuni, zmeura, mure, afine si cirese)

– 1 mar, 1 para, 1 iaurt organic si o mana de migdale nesarate, crude

Gustare:

– 1 pahar cu limonada

– 1 banana

– 1 mana de seminte de floarea soarelui sau de dovleac

Pranz:

– salata de fasole sau linte cu dressing de lamaie, otet si ulei extravirgin

Gustare:

– 1 pahar cu limonada

– cruditati (castraveti, ridichii si telina) SAU o mana de fructe uscate

Cina:

– peste la gratar cu zeama de lamaie

– legume fierte

Cu o ora inainte de culcare:

– 1 pahar de limonada calda sau fierbinte

La sfarsitul zilei de detoxifiere, te vei simti mai usoara si mai energica; de asemenea, in timpul acestei zile este posibil sa pierzi intre 500 g pana la 1 kg, in functie de greutatea si constitutia ta.

Medicii nutritionisti au creat un plan de meniuri pentru 7 zile de dieta cu lamaie:

• Luni – impulsionarea sistemului digestiv

Obiectivul zilei de luni din dieta cu lamaie este sa bei multa limonada, din clipa in care te ridici dimineata din pat, pana cand te duci noaptea la somn. Iata motivul: lamaia este, precum apa, un element care impulsioneaza sistemul digestiv, ajutandu-l sa se puna in functiune pentru a elimina toxinele. De asemenea, reduce pofta de mancare: de indata ce te trezesti, bea un pahar de zeama proaspata de lamaie in apa fierbinte. Pentru restul zilei, concentreaza-te asupra hidratarii! Ia cu tine oriunde mergi o sticla de apa, din care sa bei in afara orelor de masa pentru a te ajuta la taierea apetitului.

Meniul zilei de luni din dieta cu lamaie

Micul-dejun:

– zeama de lamaie in apa fierbinte; se bea pe stomacul gol

– un bol cu salata de fructe, iaurt sau lapte de soia

– 300 ml lapte organic sau de soia

Gustare:

– 8 migdale nesarate

– un pahar de suc proaspat de fructe diluat cu apa

Pranz:

– supa de legume organice preparata acasa

– sandvis din paine neagra si branza data prin razatoare

Gustare:

– 2 clatite din ovaz

– cateva rosii cherry si o lingura de branza de vaci

Cina:

– peste sau pui la gratar ori branza tofu cu sos de lamaie si ulei de masline (3 lingurite de ulei de masline, 1 lingurita de zeama de lamaie si 2 catei de usturoi)

– sote din legume cu frunze si stejar cu o lingurita de seminte de susan

– piersici coapte cu scortisoara

– suc de lamaie in apa calda

• Marti  – obiectivul acestei zile din dieta cu lamaie il reprezinta arderea grasimilor, avand aportul vitaminei C. Aceasta este unul dintre cei mai eficienti nutrienti care ajuta la pierderea in greutate. Se afla cu precadere in fructe si legume, care au un numar scazut de calorii si sunt bogate in fibre. Pe langa limonada pe care o bei dimineata, mananca cel putin 5 portii de fructe si legume pe parcursul zilei. Pentru a iti atinge obiectivul, amesteca fructele cu cereale, foloseste fructe sau legume congelate ori uscate, si ia cate o gustare din ele atunci cand iti este foame; la fel de bine poti manca si cruditati.

Meniul zilei de marti din dieta cu lamaie

Micul-dejun:

– zeama de lamaie in apa fierbinte; se bea pe stomacul gol

– 1 ou ochi

– 2 felii de paine din cereale integrale prajita, peste care pui putin unt si o rosie coapta

– 1 mar

– 300 ml lapte din soia sau organic.

Gustare:

– 2 caise proaspete ori uscate

– cateva alune nesarate

– suc rezultat din amestecul lamaii, marului cu nasturelul (macrisul de balta).

Pranz:

– 3 lingurite din fiecare: fasole neagra, naut si fasole rosie amestecate cu rosii si ardei verde sau cu dressing de zeama de lamaie.

– 1 chifla

– un bol mare cu salata de laptuci si arpagic

– 1 kiwi

Gustare:

– 1 clatita din ovaz, branza de vaci si capsuni

Cina:

– o tocana de legume: rosii, naut, spanac, cartofi, ridichii si orez integral.

– o banana coapta cu 2 cubulete de ciocolata amaruie topita

• Miercuri –  reglarea glicemiei

Obiectivul zilei de miercuri din dieta cu lamaie este reglarea glicemiei si reprezinta unul dintre cele mai eficiente metode de slabit! Daca ai glicemia extrem de scazuta sau de ridicata, esti predispusa la a manca mai mult si la a stoca zaharul precum grasimea. Mai intai de toate, toarna usor peste mancarurile tale 1 sau 2 lingurite de zeama de lamaie, ori adaug-o in mancarurile pe care le prepari. Asemeni otetului, lamaia ajuta la scaderea graduala a glicemiei in sistem.

Pentru a iti controla glicemia, trebuie sa tii cont de urmatoarele sfaturi:

– consuma proteine la fiecare masa

– mananca la intervale regulate

– nu sari peste micul-dejun

– opteaza pentru alimentele cu un index glicemic redus (de exemplu, orez, paine integrala si boabe de leguminoase), precum si bogate in fibre (fructe, legume si cele care contin cereale integrale)

Meniul zilei de miercuri din dieta cu lamaie

Micul dejun:

– zeama de lamaie in apa fierbinte; se bea pe stomacul gol

– zmeura si capsuni amestecate cu 2 lingurite de fulgi de ovaz si 300 ml lapte

– nectarine

Gustare:

– salata de fructe cu zeama de lamaie

– 300 ml lapte organic sau din soia

Pranz:

– salata de fasole fiarta (rosie, lima sau uscata)

– o chifla din cereale integrale cu putin unt

– iaurt natural

Gustare:

– 1 lingurita de seminte de floarea-soarelui

– un ciorchine mic de struguri

Cina:

– somon umplut cu zeama de lamaie, copt la cuptor cu un mix de legume fierte

– o portie mica de inghetata de ciocolata cu alune

• Joi – reducerea zaharului si consumul carbohidratilor

Obiectivul acestei zile din dieta cu lamaie este sa redunci consumul zaharului si, in schimb, sa mananci mai multi carbohidrati. Zaharul stimuleaza producerea insulinei si creste apetitul pentru alimente bogate in calorii, precum ciocolata, biscuitii si dulciurile. De asemenea, incurajeaza stocarea grasimilor si stimuleaza ficatul ca sa functioneze mai rapid, ceea ce tulbura sistemul digestiv. Cum? Daca trebuie sa iti infranezi consumul zaharului, nu consuma, de exemplu tort, ci opteaza pentru o felie de paine integrala, tort cu fulgi de orez sau biscuiti din ovaz. Retine ca alimentele procesate au acelasi efect precum zaharul asupra corpului, asadar evita-le. Si fructele sunt bogate in zahar, deci este recomandat sa mananci putine alune de padure, migdale sau seminte impreuna cu fructele, pentru a minimiza efectele. Dulciurile te fac sa poftesti la produse cu zahar, insa trebuie sa alegi inlocuitori precum siropul de artar sau miere – contin mai multe calorii, insa sunt sanatoase.

Meniul zilei de joi din dieta cu lamaie

Micul dejun:

– zeama de lamaie in apa fierbinte; se bea pe stomacul gol

– milkshake de banane (se amesteca in blender 300 ml lapte organic ori din soia, 1 iaurt natural, 2 banane mici si o lingurita de stafide

– 2  felii de paine din cereale integrale cu putin unt

Gustare:

– seminte si fructe uscate

Pranz:

– 1 cartof copt in coaja si o conserva mica de fasole boabe

– 1 bol mare de salata cu putina branza rasa

– 1 para sau 1 piersica

Gustare:

– mancare de legume cu hummus preparat acasa (naut, lamaie, paste cu susan si usturoi)

Cina:

– ardei umpluti (se amesteca laolalta 4 lingurite de orez integral, 2 lingurite de seminte de pin,  arpagic curatat, rosii cherry si 60 g branza Feta; ardeii se taie pe jumatate se scot semintele si se umplu cu amestecul de mai sus, apoi se serveste impreuna cu o portie mare de legume fierte.

– mar fiert stropit cu sirop de artar si scortisoara

• Vineri – ziua in care mananci grasimi bune

Aceasta zi este dedicata consumului de grasimi bune, de care are nevoie organismul. Cu toate ca grasimile sunt bogate in calorii (1 g contine 9 kcal), sunt esentiale pentru corp. De exemplu, ar trebui sa obtinem 25 % din caloriile zilnice din grasimi. O dieta slaba in grasimi poate duce la schimbarile bruste ale starilor de spirit, deteriorarea tenului, dureri musculare si luarea in greutate. Daca mananci grasimi bune, de fapt vei slabi datorita faptului ca acestea incetinesc circulatia zaharului in sange. Ideal este ca 20 – 25 % din dieta sa fie alcatuita din grasimi bune, adica acizi grasi esentiali (nuci, seminte, peste uleiosi, ulei de rapita, ulei din alune de padure) si frasimi monosaturate (ulei de masline extravirgin).  Este necesar sa reduci la minimum tipurile de alimente care contin grasimi nesanatoase (aflate in produsele lactate, unt si carne). Consuma peste uleios cel putin de doua ori pe saptamana, si cateva nuci sau seminte (migdale, alune, floarea soarelui, seminte de dovleac si de in la fiecare gustare.

Meniul zilei de vineri din dieta cu lamaie

Micul-dejun:

– zeama de lamaie in apa fierbinte; se bea pe stomacul gol

– un ou fiert si o rosie cu o felie de paine din secara

– 6 zmeure

Gustare:

– o mana de nuci

– 300 ml de lapte din soia
Pranz:

– castraveti si somon cu paine prajita

– 1iaurt

Gustare:

– 1 piersica

– 1 ciorchine mediu de struguri

– 1 mana de seminte de floarea-soarelui

Cina:

– ton si pasta de porumb dulce (se amesteca 6 lingurite de paste din cereale integrale, jumatate de conserva de ton in saramura, 2 lingurite de porumb dulce si o mana de broccoli tocat sau o cutie mica de rosii; se serveste fierbinte, cu legume fierte si zeama de lamaie)

– piure de fructe si fructe uscate

• Sambata

Obiectivul acestei zile este consumul alimentelor naturale, de exemplu faina integrala si cereale integrale, deoarece contin nutrienti esentiali pentru sanatate si pierderea in greutate, fibre, vitamine, minerale. Acestea nu contin zahar ascuns ori substante aditive care ingreuneaza digestia, incarca ficatul sau nu lasa corpul sa arda grasimile. Trebuie sa elimini toate formele de alimente procesate si sa mananci doar cereale integrale sau paste ori paine din faina integrala, orez sau cereale. Prepara-ti propriile sucuri, supe si piureuri folosind produse proaspete, pe cat posibil organice (contin foarte putine subtante chimice, sau chiar nu contin deloc).

Meniul zilei de sambata din dieta cu lamaie

Micul dejun:

– zeama de lamaie in apa fierbinte; se bea pe stomacul gol

– 1 bol de salata de fructe proaspete

– 1 iaurt natural cu 2 linguri de fulgi de ovaz

– 300 ml lapte organic ori din soia

Gustare:

– 1 nectarina

– 1 mana de nuci si seminte amestecate

Pranz:

– 1 avocado mic cu creveti

– salata cu dressing din zeama de lamaie, ulei de masline si otet balsamic

– 1 mar

Gustare:

– 1 felie de paine din faina integrala cu putina branza razuita

Cina:

– omleta (2 oua, ciuperci maruntite, 3 lingurite de branza razuita si ulei) + legume fierte

– 1 banana mica

– cateva capsuni

• Duminica – imbunatatirea digestiei

Aceasta ultima zi este dedicata imbunatatirii sistemului digestiv. Digestia ingreunata priveaza corpul de nutrientii esentiali care sunt necesari metabolismului si pierderii in greutate. Cum se procedeaza? Mai intai de toate, trebuie sa mesteci incet mancarea, acoperind-o cu saliva, pentru a incepe procesul digestiv cum trebuie. Mananca moderat, la ore fixe, nu te grabi si fii atenta sa nu mananci excesiv atunci cand esti extenuata (mental sau fizic). Fa o pauza inainte de desert (de exemplu budinca), nu manca in fata televizorului si nu manca resturile doar ca sa nu ramana in farfurie – cand te simti satula, pleaca de la masa, pentru a nu fi tentata sa mananci mai mult decat este necesar. Este necesar sa te tii de programul cu orele regulate de mas, pentru a deveni o obisnuinta sanatoasa.

Meniul zilei de duminica din dieta cu lamaie

Micul dejun:

– zeama de lamaie in apa fierbinte; se bea pe stomacul gol

– cereale integrale cu putine fructe proaspete, seminte sau lapte organic

-1 pahar de suc proaspat de mere diluat cu putina apa

Gustare:

– o portie mica de guacamole cu morcovi

– 300 ml lapte organic ori din soia

Pranz:

– pizza vegetariana (se taie o franzela din faina integrala in felii de cate 10 cm lungime; adauga sos de tomate, ciuperci si ardei verde, se pune o lingurita de porumb dulce si putina mozzarella, taiata in bucatele; se coace, iar apoi se serveste)

Gustare:

– salata de fructe cu seminte de floarea-soarelui

Cina:

– Risotto (piept de pui, orez, branza razuita, zeama de lamaie, la care se adauga piure de tomate)

– salata din fructe de padure