Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Detoxifierea de zahar

Detoxifierea de zahar

Nu ai cum sa indulcesti realitatea. Consumul de zahar in exces iti pune corpul in pericol si il expune unor afectiuni medicale care pot fi chiar fatale.

Detoxifierea de zahar

Iata 4 motive care ar trebui sa te determine sa incerci detoxifierea de zahar:

1.    Presiunea ridicata a sangelui – nivelul normal de oxid de azot mentine vasele de sange deschise si sanatoase. Prea mult zahar in dieta ta scade nivelul de oxid de azot. Astfel, vasele de sange se ingusteaza, presiunea sangelui creste si odata cu ea creste si riscul aparitiei bolilor de inima.

2.    Colesterolul ridicat – oamenii care consuma prea mult zahar au nivelul colesterolului bun prea scazut, nivelul colesterolului rau prea ridicat si un nivel ridicat al trigliceridelor. Astfel, arterele si vasele de sange se ingroasa si apar bolile cardiace.

3.    Bolile ficatului – o dieta bogata in zahar poate duce la boli de ficat. Prea mult zahar duce la cresterea nivelului insulinei si grasimea intra in celulele ficatului. Astfel, ficatul se inflameaza si poate ajunge chiar cirotic.

4.    Rezistenta la insulina – cand zaharul intra in corp, insulina deschide usa pentru a permite zaharului sa ajunga in celule. Daca se pompeaza prea mult zahar, insulina nu mai e eficienta. Zaharul nu mai poate intra in celule si ramane blocat in corp. Asa apar efectele toxice care duc la obezitate si chiar la diabet.

Un om consuma 10 kg de indulcitori artificiali in fiecare an. Inlocuitorii de zahar apar in peste 6000 de produse inclusiv in mancarea pentru bebelusi, in cinele inghetate si chiar in iaurturi.

Ia in considerare alternativele

Cand vine vorba despre inlocuitorii zaharului, trebuie sa va informati corect cu privire la caracteristicile lor:
–    Sucraloza – este de 500 de ori mai dulce decat zaharoza si nu afecteaza nivelul glucozei. Este un indulcitor descoperit recent, asa ca nu se stiu efectele pe termen lung. Este un indulcitor bun pentru gatit.
–    Aspartamul – mai multe studii au aratat ca are efecte adverse asupra sanatatii. Acest indulcitor sta in corp mai mult si nu poate fi incalzit.
–    Zaharina –  studiile arata ca este unul din cei mai siguri indulcitori.

Fii atenta la zaharurile care se ascund in dulapuri si camari. Arunca produsele care contin foarte multe zaharuri: de la sosuri de tomate, la ketchup si unt de arahide. Fii atenta la produsele cu putine grasimi, pentru ca acestea contin mai mult zahar (ca sa aiba un gust mai bun ).

Elimina zaharurile ascunse

Cauta aceste cuvinte pe etichetele produselor:
–    Fructoza
–    Maltoza
–    Sorbitol
–    Suc evaporat
–    Sirop
–    Xylotol
–    Zaharuri care se termina in „ -ol” sau „ -oza”

Este recomandat sa nu consumi mai mult de 10 grame de zaharuri pe zi, adica 100 de calorii. Nu sunt incluse sursele naturale de zahar din fructe, unele legume si chiar din unele cereale integrale.

Redu consumul
In loc sa cumperi si sa consumi alimente procesate care contin zahar, alege alimente sanatoase, integrale, care contin zahar putin sau deloc. Astfel, tii sub control zaharul pe care il consumi.

Un om obisnuit bea cam 200 de litri de suc pe an. Daca vorbim de suc obisnuit, asta inseamna cam 22 kg de zahar pe an. Sucul este plin de cafeina si fructoza din sirop de porumb. Sucul duce la cresterea in greutate si la aparitia diabetului, la degradarea dintilor si la slabirea oaselor.

Redu consumul de suc
Indiferent  ce cantitate de suc conumi in prezent, redu consumul la jumatate. Daca bei 6 sucuri acidulate pe zi, incearca sa bei numai 3. Saptamana urmatoare redu consumul din nou la jumatate. Continua pana elimini de tot sucul din dieta ta zilnica.
Studiile au aratat ca in acest fel poti imbunatati presiunea sangelui. Foloseste plante si condimente pentru a-ti pacali papilele gustative.

Pacaleste-ti papilele gustative
Incearca sa adaugi in cafea, in cereale si in prajituri scortisoara, ghimbirul, nucsoara, vanilia sau cuisoarele englezesti.

Poti incerca si una din urmatoarele variante naturale de indulcitori:
–    Mierea- spre deosebire de zaharul obisnuit, mierea este foarte complexa. O lingura contine 25 de compusi inclusiv proteine, aminoacizi si minerale.
–    Agava – este un indulcitor derivat din agavele albastre de cactus, care au un indice glicemic scazut.
–    Stevia – un indulcitor cu putine calorii care deriva dintr-o planta nativa din Paraguay si Brazilia. Este de 200 de ori mai dulce decat zaharul.

Este indicat sa consumam cat mai putin zahar cu putinta. Daca totusi consumam zahar, e bine sa o facem intr-un mod corect.

Tine-ti zaharul sub control
Cand nu este asociat cu grasimi sau cu proteine, zaharul poate creste glicemia. Consuma zaharuri in combinatie cu nuci, ulei de masline sau paine. In acest fel, tii nivelul glicemiei sub control.