Home / DIETE & FITNESS / NUTRITIE / Dieta sanatoasa pentru o sarcina sanatoasa

Dieta sanatoasa pentru o sarcina sanatoasa

Daca se creste foarte mult in greutate in timpul sarcinii, acest lucru poate pune in pericol sanatatea bebelusului, pentru ca acesta va fi mai predispus la boli de inima.

Dietă

Cercetatorii recomanda ca femeile cu greutate normala sa nu se ingrase mai mult de 15 kilograme in timpul sarcinii, iar femeile supraponderale sa nu depaseasca mai mult de zece kilograme. Conform studiilor, daca se depasesc aceste limite stabilite, copiii cand ajung la varsta de opt ani au o greutate mai mare decat normala.

De asemenea, trebuie atrasa atentia asupra faptului ca nu conteaza cantitatea de mancare care se consuma in timpul sarcinii, ci calitatea ei. Va trebui sa mananci normal, iar alimentele consumate sa fie sanatoase.

Alimentatia este esentiala pentru mentinerea sanatatii mamei, dar si a fatului. Din dieta zilnica a unei viitoare mamici nu trebuie sa lipseasca fructele, legumele, carnea slaba (mai ales cea rosie), cerealele sau lactatele. In plus, se recomanda alimente care au in compozitie o cantitate scazute de sare, dar si putine grasimi si prajeli.

Dieta in perioada sarcinii trebuie aiba mai multe substante nutritive cum ar fi: acidul folic, seleniul, iodul, betacarotenul, zincul, magneziul, potasiul, cuprul, fierul, calciul, proteinenele, vitaminele B si C. In prima parte a sarcinii, vor fi necesare doar 150 de calorii mai multe in fiecare zi, iar in cea de a doua parte, acestea vor creste pana la 300 de calorii pe zi.

In perioada sarcinii, alimentatia este importanta si trebuie evitate produsele de tip fast-food, cele de cofetarie sau patiserie sau alte alimente ce contin E-uri, precum mezelurile. Pe langa acestea, trebuie evitate bauturile alcoolice, tutunul, alimentele prajite, cafeaua si sarea in exces, grasimile…

Save