Home Diete de slabitDIETE CELEBRE Dieta daneza te scapa de 6–10 kg in 13 zile si nu o sa te mai ingrasi

Dieta daneza te scapa de 6–10 kg in 13 zile si nu o sa te mai ingrasi

autor Elena Yvette
1400 vizualizari
dieta daneza
loading...

Dieta daneza este una extrem de scazuta in calorii, cu ajutorul careia se pot pierde in greutate intre sase si zece kg in 13 zile. Perioada este bine determinata si nu sunt necesare exercitii sau educatie in materie de nutritie.

Dieta daneză este creata pentru a obtine rezultate rapide in vederea slabirii, dar care nu sunt neaparat durabile in timp. Pentru ca rezultatele sa se remarce pe o perioada indelungata, ambitia de a aborda un stil de viata sanatos este un factor extrem de important pentru cei care termina de urmat aceasta cura.

In ce consta aceasta dietă daneza?

Aceasta dieta mai este cunoscuta si sub numele de „dieta Copenhaga” sau „dieta de 13 zile”, iar cu ajutorul acesteia poti pierde in greutate între șase, pana la zece kg, conform celor spuse de majoritatea persoanelor care au urmat-o. Ce trebuie sa stii: este o cura eficienta, dar foarte stricta, necesita persistenta, iar daca vei fi disciplinata si o vei urma intocmai, rezultatele nu vor intarzia sa apara. Este important de retinut faptul ca poti alege orice zi ca fiind prima din dieta, desi specialistii recomanda duminica. Nu trebuie sa depasesti cele 13 zile indicate, deoarece sunt indeajuns pentru a provoca schimbari benefice, insa daca urmezi aceasta cura mai mult de 13 zile, risti sa iti pui sanatatea in pericol.

Indicatiile privind planul curei sunt precise, astfel incat sa stii cu exactitate ce trebuie sa mananci la fiecare masa si nu sunt permise devieri. Meniurile propuse de dieta de 13 zile variaza in functie de asimilarea caloriilor si de tipul mancarii. Astfel, gama cuprinde alimente si mancaruri de la carnea de vita cu salata pana la peste si iaurt, cu unele fructe si legume, iar ca lichide, se pot servi doar cafea, ceai sau apa.

Este o cura ideala pentru a pierde in greutate. Ratiunea din spatele acestui regim alimentar pentru slabit, conform specialistilor, este ca, variind cantitatea pe care o mananci in perioada in care urmezi dieta daneză , metabolismul se va imbunatati, astfel incat va functiona rapid, arzand caloriile.

Ce alimente sunt premise in dieta de 13 zile?

In dieta de 13 zile sunt permise, printre altele, si urmatoarele alimente: carnea slaba (carnea de peste, carnea de pui (fara piele), antricotul, carnea de vita, carnea de curcan, cotlete de porc, sunca), iaurtul grecesc, iaurtul natural (fara arome), branza cottage, ouale, anumiti pesti (somon, halibut, cod), fasolea, lintea, spanacul, salata verde (laptuca), telina, rosiile, morcovii, merele, perele, portocalele, apa, cafeaua, ceaiul verde.

Aceasta dieta de 13 zile nu permite substituenti. Se recomanda consumul unei cantitati mari de apa, iar anumite variatii ale acestei cure permit sarea si piperul, pe cand altele, doar piperul.

Ce trebuie sa se evite in dieta de slăbire?

In dieta daneză trebuie evitate urmatoarele:

  • Alcoolul;
  • Uleiul pentru gatit;
  • Dressing-urile pentru salate;
  • Indulcitorii (de exemplu zaharul sau mierea)
  • Guma de mestecat.

Trucuri in dieta daneză

Urmatoarele trucuri iti vor fi de mare folos cand urmezia ceasta dieta:

  • Evita sa mergi la cumparaturi atunci cand iti este foame, in caz contrar vei simti tentatia de a achizitiona alimente care nu sunt recomandate;
  • Fa-ti o lista de cumparaturi in care sa treci exact ceea ce trebuie, pentru o organizare mai buna; in acest mod te asiguri ca achizitionezi tot ceea ce este indicat in dieta;
  • Nu te ocupa de lista de cumparaturi atunci cand calatoresti sau participi la ocazii speciale, pentru ca exista posibilitatea sa ti se distraga atentia si sa nu te concentrezi asupra alimentelor permise;
  • Explica-le familiei si prietenilor in ce consta aceasta dieta si roaga-i sa nu consume in fata ta alimentele nepermise, pentru a nu te pune intr-o situatie dificila;
  • Motiveaza-te si fa tot ce poti pentru a duce la bun sfarsit aceasta cura;
  • Stabileste-ti un obiectiv si ofera-ti o mica recompensa dupa ce inchei dieta;
  • Cantareste-te la aceeasi ora in fiecare zi, pentru a obtine niste rezultate relevante;
  • Redu cat poti de mult sarea, deoarece favorizeaza stocarea apei in organism, in acest fel parand ca ai o greutate mai mare decat ai, de fapt; in plus, exista si alte motive binecunoscute pentru care este bine sa reduci cat mai mult sarea;
  • Nu te epuiza din punctul de vedere fizic.
  • Nu continua dieta mai mult de cele 13 zile si nu o urma mai mult de o data pe an.
  • De indata ce termini aceasta cura, ia suplimente de multivitamine, pentru a compensa deficitul la care esti expusa.

Iata un exemplu de meniuri pentru cele 13 zile:

Ziua 1 din dieta daneza

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar

Pranz: 2 oua fierte + 400 g spanac + o rosie

Cina: 200 g friptura de vita + o salată verde, ulei si zeama de lamaie

Ziua 2 din dieta daneză

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar

Pranz: 250 g sunca + un iaurt natural

Cina: 200 g friptura de vita + o salata verde cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 3 din dieta de 13 zile

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 2 oua fierte + o felie de sunca + o salată verde

Cina: telina fiarta + o rosie + un fruct proaspat (mar, para, portocala)

Ziua 4 din dieta daneză

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 200 ml suc de portocale + un iaurt natural

Cina: un ou fiert + un morcov dat pe razatoare + 250 g branza cottage

Ziua 5 din dieta de 13 zile

Mic dejun: un morcov dat pe razatoare

Pranz: 200 g cod preparat „la aburi”  cu zeama de lamaie + o linguriță de unt

Cina: 200 g friptura de vita + o telina maruntita

Ziua 6 din dieta daneză

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 2 oua fierte + un morcov dat pe razatoare

Cina: ½ pui + o salată verde cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 7 din dieta de 13 zile

Mic dejun: o cana de ceai neindulcit

Pranz: nimic (bea multa apa, iti este de ajutor!)

Cina: 200 g friptura de miel + un mar

Ziua 8 din dieta daneză

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar

Pranz: 2 oua fierte + 400 g spanac + o rosie

Cina: 200 g friptura de vita + o salata verde cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 9 din dieta de 13 zile

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar

Pranz: 250 g sunca + un iaurt natural

Cina: 250 g friptura de vita + o salata cu ulei si zeama de lamaie

Ziua 10 din dieta daneză

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 2 oua fierte + o felie de sunca + o salata verde

Cina: o telina fiarta + o rosie + un fruct proaspat (mar, para, portocala)

Ziua 11 din dieta daneza

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 200 ml suc de portocale + un iaurt natural

Cina: un ou fiert + un morcov dat pe razatoare + 250 g branza cottage

Ziua 12 din dieta de 13 zile

Mic dejun: un morcov mare

Pranz: 200 g cod preparat „la aburi” cu zeama de lamaie + o linguriță de unt

Cina: 250 g friptura de vita + o telina maruntita

Ziua 13 din dieta daneză

Mic dejun: o ceasca de cafea + un cub de zahar + o felie de paine prajita

Pranz: 2 oua fierte + un morcov dat pe razatoare

Cina: 250 g pui + o salata verde cu ulei si zeama de lamaie

Recomandari pentru aceasta dietă daneza originala:

– Orice aliment adaugat pe langa cele permise de dieta de 13 zile (de exemplu o bomboana, o guma de mestecat, un biscuit, un pahar de bere sau de vin) impune imediat stoparea, deoarece nu mai are efect. O poti relua peste sase luni. In cazul in care nu rezisti sa urmezi dieta daneză mai mult de sase zile (adica sa respecti toate indicatiile elementare), opreste-te si reia-o peste trei luni.

– In cazul in care te simti infometata, in timp ce urmezi dieta daneza, bea cel putin doi litri de apa pe zi.

– Salata verde trebuie sa fie proaspata.

– Codul poate fi inlocuit cu pastrav sau cu cambula (peste plat)

– Cafeaua nu inlocuieste ceaiul, nici viceversa.

– Iaurtul natural este cel nepasteurizat, fara indulcitori sau fructe.

– Deoarece dieta de 13 zile este una extrema, se recomanda ca persoanele care au afectiuni sau boli sa consulte medicul inainte de a urma acest regim pentru slabit.

– De obicei, nu se practica sport pe durata celor 13 zile de dieta daneza; in cazul in care esti o fire activa, este de preferat sa reduci numarul exercitiilor de intretinere sau chiar sa le elimini complet, deoarece te vei simti slabita si nu vei putea fi in stare sa faci un asemenea efort suplimentar. Iti vei putea relua exercitiile la o saptamana dupa ce ai terminat dieta daneza si ai inceput sa mananci normal.

Avantajele dietei de slăbire:

–  Dieta daneză este foarte cunoscuta si urmata de multe persoane din intreaga lume.

– Indicatiile cu privire la regim sunt foarte clare, informandu-te corect asupra cantitatii si a alimentelor pe care trebuie sa le consumi.

– Planul strict este unul util, intrucat nu trebuie sa cantaresti caloriile, nu este nevoie sa citesti etichete sau sa controlezi ce mananci la fiecare masa.

Dezavantaje aduse de aceasta dietă daneza:

– Dieta de 13 zile este foarte restrictiva – in unele zile este permisa doar o singura masa cu adevarat consistenta, iar multe femei intampina dificultati in a urma meniul asa cum se cere.

– Dieta de 13 zile nu este adaptata pentru vegetarieni, iar alimentele nu pot fi substituite. De fapt, daca deviezi de la plan in privinta oricarui aspect cat de mic, se recomanda stoparea degraba, urmand a putea fi reluata dupa cateva luni.

– Nu exista certitudinea ca, odata ce ai slabit cu aceasta dieta, greutatea se va mentine pe termen lung daca nu iti mentii in continuare un stil de viata sanatos; cercetarile au aratat ca, in medie, greutatea ideala se poate mentine doi ani in urma acestei cure.

Posibile efecte secundare la care sunt predispusi cei care tin dieta de slăbire

Orice dieta extrema poate cauza efecte secundare, asadar nici aceasta nu este scutita de ele, si trebuie acordata o atentie deosebita deoarece unele pot pune serios sanatatea, poate chiar viata, in pericol. Iata care sunt efectele secundare cel mai des intalnite ale acestei cure:

Probleme de ordin metabolic – dupa incheierea dietei, metabolismul devine mai lent, iar kg pierdute se pot acumula din nou cand incepi sa mananci normal (daca nu iti mentii obiceiurile sanatoase), iar de dupa aceea vor fi mai greu de eliminat.

Dezechilibru nutritiv – deoarece aceasta cura se axeaza doar pe anumite grupe de alimente, exista risacul de a suferi deficiente de vitamine si minerale, dar si probleme in legatura cu nivelul colesterolului.

Pierderea tesutului muscular – un consum extrem de redus de carbohidrati poate face corpul sa arda din grasimile stocate, iar cand vor fi consumate grasimile, tesutul muscular va fi afectat, pentru ca organismul sa aiba de unde sa isi ia energia.

Alte simptome nedorite care pot aparea ca o consecinta sunt urmatoarele:

  • Lipsa energiei;
  • Stres;
  • Dureri de cap;
  • Stare de nervozitate;
  • Greata;
  • Dureri musculare si articulare;
  • Deficiente;
  • Senzatia de foame;
  • Riscul de imbolnavire;
  • Anxietate;
  • Probleme cu nivelul colesterolului;
  • Afectiuni ale rinichilor;
  • Afectiuni ale intestinelor;
  • Afectiuni ale ficatului;
  • Indispozitie generala;
  • Depresie.

Cine nu poate urma aceasta dietă daneza de 13 zile?

Aceasta cura este considerata dificil de urmat. Cu toate ca dureaza doar 13 zile, exista anumite conditii pentru a putea urma dieta daneza. Unele persoane nu au voie sa urmeze aceasta dieta sau, daca medicul le permite sa faca acest lucru, este necesara o supraveghere atenta. In urmatoarele conditii nu poti urma aceasta cura:

  • Daca ai afectiuni generale ale sanatatii;
  • Daca suferi de hipertensiune arteriala;
  • Daca te confrunti cu gastrita;
  • Daca practici sport sau alte activitati solicitante din punctul de vedere fizic;
  • Daca esti insarcinata sau alaptezi;
  • Daca esti adolescenta;
  • Daca ai un job solicitant fizic;
  • Daca ai peste 40 de ani.

Chiar daca nu te regasesti in niciuna dintre aceste situatii, este intotdeauna o alegere buna sa ceri sfatul unui medic pentru a te asigura ca poti urma dieta de 13 zile.

Informații suplimentare despre Dieta daneză

Dieta daneză face parte din categoria celor mai agresive regimul de slăbit. Însă, cu toate acestea, rezultatul este unul garantat, deoarece se promite o pierdere a greutății de 10 kg, dar și o reducere considerabilă a celulitei, toate acestea fiind posibile în doar câteva zile.

Totodată, chiar și metabolismul se va schimba, iar greutatea la care se va ajunge se va menține pentru următorii 2 ani, fără a întâmpina altfel de probleme.

Reguli de care trebuie să se țină cont

Pentru cei care vor să țină această dietă, regulile următoare trebuie să fie luate în considerare într-un mod cât se poate de serios:

  1. Trebuie să se facă o vizită la medicul de familie înainte de începerea acestui regim- se solicită un set de analize de rutină, deoarece această dietă este una extrem de strictă și nu este recomandată tuturor persoanelor
  2. Trebuie să se consume lichide, nu mai puțin de 2 L în fiecare zi, deoarece corpul își va lua aportul de fibre și de vitamine doar de pe urma alimentelor care vor fi consumate. Acest lucru va fi sporit de cantitatea de apă consumată
  3. Exercițiile și mișcarea nu trebuie să lipsească, oricât de dur ar fi regimul care este urmat. Cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi vor fi esențiale și vor avea un efect vizibil destul de repede
  4. Înainte de începerea acestei diete, trebuie să se facă o informare corectă despre toate lucrurile pe care le presupune acest regim
  5. Nu trebuie să fie sărită nici măcar o zi, deoarece fiecare are rolul ei foarte bine stabilit. De asemenea, nu trebuie evitate nici mesele și nici meniurile nu trebuie schimbate între ele. Trebuie ca mesele să fie luate la aceeși oră în fiecare zi, pe cât posibil

Micul dejun trebuie să fie luat înainte de ora 9, masa de prânz trebuie luată între orele 12 și 14, iar cina trebuie luată între orele 17 și 18.

Sfaturi care pot ajuta la obținerea unor rezultate foarte bune

Pe lângă ceea ce am spu mai sus, mai există câteva mici reguli care, dacă sunt urmate, vor ajuta dieta să își îndeplinească datoria.

  1. Consumul de sare trebuie micșorat pe cât de mult se poate, deoarece sarea reține apa în organism
  2. Pofta de dulce, de zahăr va apărea, dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să se apeleze la înlocuitori
  3. Cantitatea de apă ce trebuie să fie consumată în fiecare zi trebuie să fie între 1,5L și 2L
  4. Chiar dacă sportul este indicat, acest lucru nu înseamnă că trebuie făcut până la epuizare. Moderația este cheia
  5. Este posibil ca durerile de cap să apară în primele zile, deoarece corpul iese din zona sa de confort. Nu există motiv de îngrijorare, deoarece acest lucru este perfect normal și, după câteva zile, va trece
  6. Dieta nu mai trebuie să fie continuată după trecerea celor 13 zile
  7. Dieta nu trebuie ținută de mai multe ori pe an

Concluzii

Cu toate ca este dificila, avand in vedere ca dureaza 13 zile in care se consuma niste meniuri stricte, dieta de 13 zile este eficienta. La finalul curei, schimbarea metabolismului reprezinta fundamentul care sta la baza alimentatiei sanatoase, normale, fara a te ingrasa la loc timp de doi ani…

Daca este respectata zilnic, pas cu pas, vei ajunge sa pierzi in greutate cat ti-ai propus. Dieta daneza trebuie sa dureze exact 13 zile, nici mai mult, nici mai putin.

Documentare:

https://www.health.harvard.edu/blog/the-nordic-diet-healthy-fare-with-an-eco-friendly-bent-201511198673

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6116167/

https://www.dietspotlight.com/danish-diet-review/

Citește și:

YVE.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies