Home Diete de slabitDIETE CELEBRE Dieta de toamna – slabesti garantat cu o dieta sanatoasa

Dieta de toamna – slabesti garantat cu o dieta sanatoasa

autor Elena Yvette
173 vizualizari

Dieta de toamna presupune un regim de viata sanatos in aceasta perioada, cu ajutorul caruia te iti poti pregati organismul pentru schimbarile pe care corpul tau va fi nevoit sa le suporte.

Dieta de toamna

Dieta de toamna nu te va ajuta doar sa slabesti, ci si sa iti cresti imunitatea. Nu uita ca odata cu venirea toamnei vremea devine tot mai anevoioasa si suntem predispusi la mai multe infectii, iar in aceasta perioada poate fi nevoie sa ne ajutam organismul.

Dieta de toamna, o solutie eficienta de a slabi

Chiar daca vara s-a incheiat, nu inseamna ca trebuie sa iti formezi obiceiuri alimentare nesanatoase. Dieta de toamna te poate ajuta sa slabesti in cazul in care te-ai ingrasat vara si iti este de folos daca vrei sa te mentii. In continuare iti prezentam pe larg tot ce trebuie sa stii daca te hotarasti sa urmezi o astfel de cura.

Citeste urmatoarele randuri si afla ce alimente sunt indicate si cum trebuie sa te pregatesti pentru dieta de toamna!

Ce trebuie sa stii despre dieta de toamna?

Chiar daca vremea se raceste, trebuie sa ai in vedere ca fructele se gasesc intr-o mare varietate si, de aceea, vei avea de unde alege, indiferent de preferinte.

Nu trebuie sa excluzi legumele din dieta de toamna, deoarece acestea au un aport mare de apa si vitamine. Consumate zilnic, acestea te vor ajuta sa te pregatesti pentru sezonul rece.

In ce consta dieta de toamna?

Incepe dieta de toamna prin a iti forma o rutina care sa cuprinda doua pahare de apa in fiecare dimineata, pe stomacul gol. Apa iti pune in miscare intregul organism – iti ajuta sistemul digestiv, metabolism si sistemul circulator. De asemenea, apa bauta inainte de masa te ajuta sa te simti satula si, in acest mod, sa previi mancatul excesiv.

Cand urmezi dieta de toamna este indicat sa mananci in fiecare zi portii mici si dese. Pe langa cele trei mese principale, vei avea si doua gustari: una intre micul dejun si pranz, iar cealalta, intre pranz si cina. Portiile mici si dese te ajuta sa iti mentii nivelul optim de energie si sa iti tii apetitul sub control. Include in meniu fructe si legume, deoarece sunt satioase, nu contin multe calorii si sunt digerate mai lent decat alimentele bogate in fibre.

Dieta de toamnă cuprinde o varietate de alimente

Consumul fructelor si legumelor de sezon reprezinta o modalitate excelenta de mentinere a sanatatii. Iata cateva exemple de alimente le poti consuma in dieta de toamna, dupa cum urmeaza:

Legume

In lunile racoroase este indicat ca legumele sa fie consumate predominant gatite. Cele mai recomandate legume pentru a fi gatite si consumate in dieta de toamna sunt urmatoarele: sparanghel, broccoli, conopida, varza de Bruxelles, varza chinezeasca, varza kale, mazare, fasole alba, fasole Mung, mazare uscata, linte rosie si bruna, soia, cartofi dulci, dovlecei, ceapa, nasturel (Nasturtium officinale), praz, usturoi, ridichi, telina, sfecla, morcovi, ardei, vinetele, castraveti, rosii.

Ciuperci

Ciupercile sunt nelipsite dintr-o cura de toamna, deoarece au multe proprietati, sunt gustoase si satioase.

Fructe

In dieta de toamna trebuie sa mizezi pe fructe precum rodii, mere, pere, caise, mure, mango, prune, zmeura, banane, portocale, struguri etc. Fructele uscate trebuie imbibate in apa inainte de a fi consumate.

Verdeturi si mirodenii

Aceste verdeturi si mirodenii sunt ideale in dieta de toamna: marar, spanac, fenicul, cimbru, ghimbir, hrean, scortisoara, piper cayenne, busuioc, rozmarin.

Cereale

Cerealele, mai ales cele integrale, sunt considerate foarte nutritive. Cand urmezi dieta de toamna se recomanda sa optezi pentru orez alb și brun, grau, dar, daca nu iti plac, le poti inlocui, insa in cantitate moderata, cu fulgi de ovaz, orz, porumb sau mei.

Produse lactate

Pe durata in care urmezi aceasta cura poti introduce in meniu iaurt, lapte si branza moale. Daca nu poti consuma lactate sau nu iti plac, le poti inlocui cu laptele de migdale, de cocos sau de soia.

Uleiuri

Pe durata in care urmezi dieta de toamna sunt indicate uleiurile precum cel de susan si de masline. Poti consuma si alte uleiuri presate la rece.

Indulcitori

Se permite consumul indulcitorilor, dar in cantitati foarte mici: zahar brun, miere si melasa.

Lichide

Desi poate nu mai simti nevoia pronuntata de a bea apa, este foarte important sa te hidratezi si in aceasta perioada. Apa si lichidele, in general, sunt indicate tot timpul, deoarece te ajuta in prevenirea a numeroase probleme. De asemenea, consumand suficienta apa vei scapa mult mai usor de kilogramele in plus.

Alimente pe care sa le incluzi in meniul dietei de toamna

Legumele sunt principalele alimente care nu trebuie sa lipseasca din dieta de toamna. De aceea, iti recomandam sa le incluzi in meniul tau. Consuma legume cel putin o data pe zi. Poti sa le mananci crude, in salate sau pe gratar.

Nu uita de fructele de sezon! Chiar daca ai prefera o portie de cirese sau capsuni, fructele de toamna sunt la fel de gustoase si bogate in vitamine. Alege sa iti incepi ziua mancand un mar, o para sau, de ce nu, un strugure. Poti opta pentru ce fruct doresti, fiindca oricum va fi o alegere sanatoasa.

Rodiile

In cazul in care nu stiai, rodia poate fi aliatul tau cel mai puternic daca te-ai hotarat sa dai jos cateva kilograme. Rodiile nu doar ca sunt savuroase, dar sunt si foarte bogate in vitamine si ceea ce te intereseaza este ca le gasesti in supermarketuri. In plus, sucul de rodie este recomandat in dieta de toamna chiar si persoanelor care au probleme in controlarea nivelului colesterolului.

Si pentru ca merele sunt considerate fructele sezonului, iti propunem urmatoarea dieta de toamna bazata pe mere:

Dimineata

•    1 mar

•    omleta cu branza

•    o cana de fulgi de ovaz fierti

Gustare

•    iaurt

La pranz

•    1 mar
•    piept de pui la gratar
•    brocoli fiert
•    ½ cana de orez brun

Gustare

•    cappuccino

Cina

•    1 mar
•    somon la gratar
•    salata verde

In acest sezon, arderile pot fi ceva mai reduse si de aceea este indicat sa iti faci timp si pentru a face sport. Chiar daca ai un program incarcat cand urmezi dieta de toamna, nu trebuie sa iti faci probleme in ceea ce priveste timpul. Zece minute in fiecare dimineata sunt suficiente daca te tii de treaba…

loading...

Citește și:

YVE.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies