Home Diete de slabitDIETE CELEBRE Dieta Rina: dieta miraculoasă care te slăbește până la 25 kg

Dieta Rina: dieta miraculoasă care te slăbește până la 25 kg

autor Elena Yvette
4220 vizualizari
Dieta Rina

Dieta Rina este una dintre cele mai populare metode de slăbit în momentul de față, atât în România, cât și în restul Europei, cunoscută și drept „cura de slăbire în 90 de zile”. Dieta Rina a fost creată și dezvoltată în SUA de către un medic sportiv și promite rezultate rapide fără eforturi prea mari.

Această dietă se bazează, în primul rând, pe un stil de viață sănătos, fără a evita alimentele de bază. Durata acestei cure este de 90 de zile, un termen lung în care organismul are timp să se obișnuiască cu stilul de viață sănătos, fără a avea o trecere bruscă de la un regim alimentar la altul.

Ceea ce este cel mai interesant la această dietă este faptul că nu se bazează doar pe ideea de a slăbi, ci pe un stil de viață sănătos. În primul rând, această cură promovează combinarea corectă a alimentelor, fără a face abuzuri sau alte greșeli care pot afecta sănătatea, atât pe termen lung, cât și pe termen scurt.

De asemenea, dieta favorizează reglarea metabolismului și o digestie mai ușoară care vine odată cu potrivirea grupelor de alimente într-un mod corect. Pentru ca acest lucru să fie realizabil, această dietă este împărțită în trei perioade ale zilei:

  1. Perioada de purificare
  • are loc în prima perioadă a zilei, până la ora prânzului (12:00);
  • sunt recomandate fructele și legumele, însă le puteți combina și cu alte alimente, precum semințele;
  • de asemenea, se pot consuma și diferite tipuri de ceaiuri pe bază de fructe;
  • această perioadă are ca scop pregătirea organismului pentru celelalte perioade;
  • are rol purificarea organismului, ca urmare a unei alimentații nesănătoase;
  • pentru a obține rezultate optime, se preferă să combinați doar două sau trei tipuri de fructe sau legume.
  1. Perioada de ingestie
  • cuprinde atât masa de prânz, cât și cina;
  • sunt de evitat uleiul și prăjelile;
  • se recomandă un prânz bogat în proteine, format din carne sau carbohidrați, alături de salate alcătuite din legume proaspete;
  • în această perioadă, corpul învață să se obișnuiască cu tipul de alimentație;
  • are ca rol asigurarea energiei pe parcursul întregii zile;
  • pentru a obține rezultate optime, se recomandă să se evite gustările între mese, chiar dacă ar fi sănătoase.
  1. Perioada de digestie
  • cuprinde ultima parte a zilei, începând cu ora 20:00 și până la ora 04:00, când reîncepe perioada de purificare;
  • nu se consumă niciun aliment;
  • pentru a obține rezultate optime, nu trebuie să iei cina în ultimele trei ore înainte de a te odihni;
  • are loc extracția nutrienților din alimentele consumate în timpul meselor;
  • ideal ar fi să bei o cană de ceai după ce ai luat cina, deoarece ajută la digestie;
  • nu trebuie să sari peste cină.

Dieta Rina de față nu reprezintă un pericol pentru sănătate, din contră, mulți adepți ai remediilor naturiste o recomandă.

Cât poți să slăbești cu dieta Rina?

Dieta Rina garantează pierderea în greutate a 15-20 kilograme pentru femeile supraponderale, precum și o reducere a hipertensiunii. Un alt beneficiu este că vă pune organismul leneș la treabă, favorizând arderea grăsimilor și stabilizând procesul metabolic pentru a se evita efectul yo-yo (acumularea rapidă a grasimilor după slăbire), de îndată ce se revine la mâncatul normal. Daca îți dorești să slăbești mai puțin, poți înceta mai devreme cura de slăbire Rina, însă metabolismu nu se va schimba suficient ca să se intre pe un ritm sănătos de funcționare, încât să nu pui la loc kilogramele pierdute în urma curei.

Cum funcționează dieta Rina?

Deși poți pierde 15 kilograme în trei luni cu regimul Rina, este o metodă foarte sănătoasă, deoarece cu ajutorul ei slăbești 680 g pe săptămână, adică exact greutatea pe care nutriționiștii o propun de obicei ca obiectiv. Această cură de slăbire presupune un ciclu de patru zile care se repetă pe parcursul celor 90 de zile, după cum urmează:

– ziua 1 din dieta Rina – proteine: carne de pasăre (pui, rață, curcan), carne de pește, fructe de mare, carne de vită, carne de porc, branză, lapte, Parmezan, Mozzarella, iaurt, ouă, Tofu etc.;

– ziua 2 din dieta Rina – amidon (legume cu amidon): orez, cartofi, păstăi verzi, fasole, linte, quinoa, mazăre, porumb, năut, conopidă etc.;

– ziua 3 din dieta Rina – carbohidrați: faină albă, făină de grâu integrală, făină de hrișcă, făină de porumb, spaghete, lasagna, cușcuș, produse de patiserie, paste, tăiței, graham, tortilla etc.;

– ziua 4 din dieta Rina – vitamine: fructe proaspete, fructe uscate, sucuri din fructe proaspăt stoarse sau compot fără zahăr: portocale, kiwi, banană, struguri, caise, mere, mango, căpșuni, curmale, smochine, ananas, afine, tangerine, zmeură, piersici, papaya, pepene roșu, pepene galben, grepfrut, prune, nectarine; sucuri din legume proaspete (de exemplu, suc de morcovi); alune de pădure crude (100 g).

Alimente recomandate:

  • fructe proaspete sau uscate;
  • legume proaspete sau uscate;
  • poți consuma și diferite semințe, cum sunt de floarea-soarelui sau cânepă.

Dieta Rina este una dintre cele mai permisive diete, deoarece pe durata acesteia se poate consuma o gamă variată de alimente, chiar și dulciuri, dar să nu faci exces dacă dorești rezultate bune!

Nu trebuie să uiți de exercițiile fizice! Fără sport, nicio dietă nu va avea rezultate miraculoase. În cazul dietei Rina, tot ce trebuie să faci este un minimum de efort de două ori pe săptămână, dar este minunat dacă reușești mai mult timp, măcar 30 de minute în fiecare zi. Această dietă încurajează orice fel de activitate fizică, indiferent dacă este vorba despre cardio sau exerciții care antrenează musculatura. Tot ce trebuie să faci este să îți pui corpul în mișcare!

De asemenea, nu uita să te hidratezi corespunzător. Este o dietă în care poți să te folosești de ceaiuri, cafea, sucuri, însă nu trebuie să adăugi zahăr. Poți folosi îndulcitor, dacă simți neapărat, însă nu se recomandă.

Principii de bază din dieta Rina

Cu toate că este ușor de adaptat în funcție de necesitățile persoanelor, dieta Rina reprezintă un ghid alimentar precis, deoarece presupune consumul a patru grupe de alimente: câte un grup pe zi, într-un ciclu de patru zile, ciclu care se reia până se cumuleaza 90 de zile. Nu este o dietă radicală, ci determină pierderea în greutate în mod gradual pe timpul celor trei luni. Iată care sunt principiile de bază ale acestei diete:

  • La micul dejun trebuie să consumi doar fructe, deoarece stimulează buna funcționare a sistemului digestiv. Indiferent ce mănânci la prânz sau la cină în timpul celor 90 de zile, micul dejun trebuie să rămână format doar din fructe proaspete.
  • Este necesar să menții evidența a ceea ce mănânci și la ce ore. Dieta Rina implică o rutină a meselor, astfel: micul dejun trebuie luat între orele 7:00-11:00, prânzul, între 12:00-14:00, iar cina, între 18:00-20:00. Nu se consumă gustări între cele trei mese.
  • În timpul celor 90 de zile în care urmezi dieta Rina, cina trebuie să reprezinte întotdeauna jumătate din cantitatea mâncării de la prânz.
  • Bea suficient de multă apă pe durata întregii zile și fă exerciții de tip cardio cel puțin o dată la două zile.
  • Nu trebuie să combini mai multe tipuri de proteine. Produsele alimentare care conțin proteine trebuie să fie de același tip la o masă, nu de mai multe tipuri. Este necesar să acorzi o atenție sporită separării proteinelor provenite din surse cu grăsimi saturate față de cele din surse cu grăsimi nesaturate. În funcție de tipul lor, există diferențe în privința următoarelor aspecte: durata digestiei, aciditatea sucurilor gastrice, enzimele implicate în mecanismul de transformare, cantitatea secreției. Combinând diferite tipuri de proteine, digestia își va îngreuna procesul, va dura mai mult și îți va crea disconfort.
  • Sub nicio formă să nu combini carbohidrații cu proteinele. La aceeași masă, combinația dintre carbohidrați și proteine va face ca procesul digestiv să aibă loc mult mai greu. Fiecare grup de nutrienți necesită enzime de natură diferită pentru a funcționa: carbohidrații cer enzime alcaline, iar proteinele au nevoie de enzime acide. Atunci cînd enzimele alcaline intră în contact cu cele acide, se neutralizează unele pe altele, fapt care duce la indigestie. De exemplu, trebuie să eviți să combini cartofii sau pastele cu peștele sau carnea.
  • Fructele ar trebui consumate întotdeauna pe stomacul gol. Mănâncă-le la o anumită distanță față de masa de prânz. Deoarece conțin o cantitate ridicată de zaharuri, nu trebuie combinate cu altceva, nici măcar cu legume sau cu crudități, în caz contrar, vor fermenta.

dieta rina tabel

Iată un plan detaliat cu meniuri și rețete specifice dietei Rina:

Ziua 1 din dieta Rina – Ziua proteinelor

Micul dejun:

– Fructe.

Prânz:

– Poți consuma carne – la cuptor sau fiartă, precum cea de pui, pește sau curcan; este de preferat să nu mănânci orice tip de carne, dacă nu este menționat în meniul curei. Pentru rezultate mai bune în dieta Rina, se recomandă carnea prajită ușor pe grătar, nu friptă crocant. De exemplu, poți mânca trei felii de piept de pui sau pește.

– Poți înlocui carnea cu trei ouă fierte sau cu brânză, iaurt ori branză cottage (cel mult 200 g). Ideea este să consumi o porție de 200 g de proteine. Carnea sau lactatele pot fi însoțite de orice cantitate de salată proaspătă, asezonată cu sare, piper sau mirodenii, însă fără ulei.

– Poți mânca o felie de pâine sau poți consuma 200 ml de supă fără tăiței, însă dieta ar funcționa mai bine fără acestea.

– Laptele și brânza sunt permise doar în această zi.

Cina:

 se poate servi același meniu specificat pentru prânz, însă cantitatea trebuie să fie pe jumatate și este indicat să nu se consume pâine și supă.

Ziua 2 din dieta Rina – Ziua amidonului (legumelor)

Mic dejun:

– Fructe.

Prânz:

– Poți mânca legume înăbușite, fierte, prăjite (fasole, mazăre boabe, mazăre păstăi, porumb, linte, morcovi, cartofi etc.), asezonate cu sos de tomate, ketchup și verdețuri.

– Sunt permise și orezul înăbușit, și salata proaspătă.

– Ca în cazul zilei anterioare, se poate consuma și o felie de pâine, însă dieta ar da rezultate mai bune fără ea.

Cina:

– se pot consuma aceleași legume ca la prânz, iar cantitatea să fie pe jumătate (fără pâine).

Ziua 3 din dieta Rina – Ziua carbohidraților

Femeile cărora le plac deserturile delicioase vor fi foarte încântate de această zi. Sunt permise produsele de patiserie, pastele, pizza.

Mic dejun:

– Fructe.

Prânz:

– Paste fierte, pizza sau produse de patiserie (de cantitatea unei pizze).

– Poți folosi sos de tomate sau Pesto, cu puține legume.

Notă: Pizza nu trebuie să conțină Mozzarella sau carne!

Cina:

– Două felii mici de tort sau de pâine dulce, ori chiar trei cupe de înghețată și patru cuburi de ciocolată neagră (cu cel puțin 80% cacao). Dacă nu îți plac dulciurile, poți rămâne la produsele de patiserie.

Ziua 4 din dieta Rina – Ziua vitaminelor

Trebuie să consumi doar fructe, nucifere și semințe, într-o cantitate limitată, la fiecare două ore. De asemenea, poți mânca și salate de fructe. Aceasta este ziua în care poți mânca orice cantitate de fructe, atât la micul dejun, cât și la prânz, și la cină.

Când urmezi dieta Rina, este bine de reținut:

Dieta Rina poate părea complicată la prima vedere, însă în realitate nu este deloc așa.

– Micul dejun este același în fiecare zi și constă în fructe: două mere, două pere, piersici, pepene, banană etc.

– Este important să aștepți una sau două ore înainte de a lua prânzul.

– În mod normal, fructele nu se consumă doar la prima masă a zilei, însă corpul va digera mai întâi cantitatea de zahăr care alimentează sistemul nervos (zahărul oferit de micul dejun îi va oferi creierului energia necesară pentru a rezista până la momentul mesei mai consistente).

– Încearcă să nu sari peste vreun aliment din meniu sau peste mese, deoarece trebuie să te ții de regulile din dieta Rina, dacă îți dorești să slăbești pe cât ți-ai propus.

– După ce ai terminat dieta Rina, trebuie ca timp de 90 de zile să mănânci în continuare doar fructe la micul dejun.

– Dacă, în cele trei luni de întreținere care urmează după dieta propriu-zisă, pierzi încă trei kilograme, înseamnă că s-a produs schimbarea metabolismului.

– Pe durata în care urmezi dieta Rina, poți bea cafea sau ceai oricât dorești, însă fără zahăr și fără lapte.

– Nu trebuie să sari peste nicio etapă a regimului, deoarece toate tipurile de alimente au funcțiile lor specifice, fără de care corpul tău nu ar rezista.

– În dieta Rina, zilele se alternează după cum sunt regulile menționate anterior și nu trebuie sărită nicio zi, cum nu trebuie schimbată nici ordinea acestora.

– Apa este permisă oricând și în orice cantitate, doarece este cel mai bun lichid pentru diete, ajungând la detoxifierea organismului.

– În general, în dieta Rina poți bea ceai de plante și cafea oricât dorești, dar se recomandă consumuo cafelei doar dimineața, iar ceaiul (nu mai mult de două căni) să se bea neîndulcit.

– Femeile cu hipertensiune vor putea stopa medicația după câteva săptămâni de dieta Rina, însă numai cu acordul medicului de familie.

– Kilogramele pierdute depind de greutatea ta de la începutul curei; acest lucru înseamnă că persoanele supraponderale vor slăbi mai rapid.

– Ziua cu numarul 29 din fiecare lună dintre cele trei din dieta Rina este pentru detoxifiere, deci trebuie doar să se bea apă, în cantități mari.

Avantaje oferite de dieta Rina

  • Dieta Rina nu se urmează cu dificultate.
  • Această cură este accesibilă, deoarece alimentele se pot găsi în supermarketuri la prețuri rezonabile, așadar, nu implică niște costuri majore.
  • Este o cură flexibilă, se poate adapta în funcție de preferințele fiecărei persoane.
  • O mulțime de cure exclud carbohidrații, însă aceasta este ideală pentru persoanele cărora le plac aceștia, întrucât sunt integrați în planul de meniu.
  • Majoritatea persoanelor care au urmat acest plan alimentar s-au declarat mulțumite de rezultate, iar metabolismul lor s-a modificat în mod benefic.
  • Această dietă este una sănătoasă, echilibrată și impune mese luate la ore fixe.

Dezavantaje aduse de dieta Rina

  • Rezultatele oferite de dieta Rina se mențin doar pe durata în care se urmează, nu și dupa încetarea ei.
  • Anumite persoane nu reusesc să își schimbe metabolismul cu dieta Rina, așadar, există și riscul ca în cazul unora această cură să nu le fie de folos.

Ce greșeli nu te lasă să slăbești?

Așa cum era de așteptat, există și persoane care fac lucrurile greșit, multe chiar fără să vrea. Aceste greșeli vor distruge întreaga dietă, iar rezultatele la care te așteptai nu vor apărea.

Așadar, iată lista cu cele cinci greșeli care îți sabotează procesul de slăbire:

  1. Nu se respectă planul dietei

Alimentele trebuie să fie consumate în ordinea în care sunt recomandate, nu trebuie adăugat și nici scos vreun aliment din dietă. Mai mult decât atât, nu trebuie să se schimbe zilele între ele.

Dieta Rina este una extrem de ușoară, deoarece se pot consuma aproape orice fel de alimente și nu trebuie făcută nicio modificare în acest sens.

  1. Se sare peste mese

Toți nutriționiștii spun că nu trebuie să se sară peste nicio masă, iar acest lucru nu ar trebui să fie un secret pentru nimeni.

Corpul nostru are nevoie de o cantitate anume de fibre, de vitamine și, dacă sărim peste mese, îl privăm de aceste lucruri extrem de importante pentru buna sa funcționare. Plus că, dacă sărim peste mese, starea de foame va persista, iar mulți nu vor putea rezista și vor mânca mult mai mult decât este indicat.

  1. Nu există suficientă hidratare

Cantitatea de lichide este extrem de importantă într-o dietă, iar acest lucru ar trebui să fie printre primele lucruri ce trebuie să fie făcute atunci când se ține un regim, și nu numai.

Cu ajutorul apei, se elimină toxinele din organism și hidratarea se face în parametrii normali.

  1. Lipsa mișcării

Sportul este extrem de important, mai ales atunci când ținem un regim. Cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi vor ajuta la o atingere mai rapidă a greutății dorite.

Arderea caloriilor este cea care ajută procesul de slăbire, iar mișcarea este cea mai bună alternativă prin care se poate realiza acest lucru.

  1. Nu se ține cont de recomandările medicului

Deși Rina este o dietă extrem de accesibilă, nu este bună pentru toate persoanele. Așadar, dacă problemele de sănătate pe care le avem nu ne dau voie să ținem acest regim, trebuie să renunțăm, deoarece putem agrava situația.

Ce se întâmplă după ce se termină regimul?

Pentru ca metabolismul nostru să nu sufere un șoc după încheierea regimului, specialiștii recomadă să se țină faza de menținere.

Faza de menținere nu diferă foarte mult de regimul în sine, însă există mici schimbări:

  • Micul dejun va rămâne același, deoarece fructele sunt extrem de importante;
  • Ziua de vitamine va fi doar o dată pe săptămână;
  • În ziua în care se consumă carbo-sărat la prânz, seara trebuie să se consume carbo-dulce;
  • Intervalul ce există între mese va rămâne același: patru ore după consumarea proteinelor, trei ore după consumarea amidonului și două ore după consumarea vitaminelor;
  • Disocierea nu se va mai face pe zile, ci se va realiza pe mese;
  • Dacă se consumă carbohidrați sau amidon la prânz, seara se recomandă salată cu brânză sau cu carne.

SFATURI!

  • Consumați cel puțin doi litri de lichide pe zi.
  • Consumați mereu la micul dejun doar fructe.
  • Trebuie să aveți parte de fiecare masă principală a zilei, nu săriți peste acestea!
  • Stabiliți-vă un program exact pentru a lua micul dejun, prânzul și cina.
  • NU sunt permise alimente precum popcornul, pufuleții sau mămăliga.
  • NU este permis consumul de alcool.
  • NU consumați sosuri.

Ca o REGULĂ, după ziua 4 – cea bogată în vitamine, urmează o zi în care se consumă doar apă. Această zi este programată după 28, respectiv 58 și 87 de zile. Regulile sunt făcute să fie încălcate? Multe persoane nu pot aplica această regulă și o încalcă, deoarece se simt slăbite. În cazul în care consideri că nu poți duce la capăt o zi ca aceasta, după a patra zi, reia ziua 1, trecând peste ziua de detoxifiere cu lichide…

Așadar, dieta Rina este una sănătoasă, nu promite zeci de kilograme pierdute într-o lună. Este un regim alimentar sănătos, care, atunci când se combină cu sport, va oferi rezultate în funcție de ambiția și motivația fiecăruia de a depune cât mai mult efort pentru corpul și sănătatea sa.

Abonează-te pe:Yve.ro news

Citește și:

YVE.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies