Home Diete de slabitDIETE CELEBRE Dieta Rina: dieta miraculoasa care te slabeste pana la 25 kg

Dieta Rina: dieta miraculoasa care te slabeste pana la 25 kg

autor Elena Yvette
3051 vizualizari
Dieta Rina

Dieta Rina este una dintre cele mai populare metode de slabit in momentul de fata, atat in Romania, cat si in restul Europei, cunoscuta si drept „cura de slabire in 90 de zile”. Dieta Rina a fost creata ai dezvoltata în SUA de catre un medic sportiv si promite rezultate rapide fara eforturi prea mari.

Această dietă se bazează, în primul rând, pe un stil de viață sănătos, fără a evita alimentele de bază. Durata acestei diete este de 90 de zile, un termen lung în care organismul are timp să se obișnuiască cu stilul de viață sănătos, fără a avea o trecere bruscă de la un regim alimentar la altul.

Ceea ce este cel mai interesant la această dietă este faptul că nu se bazează doar pe ideea de a slăbi, ci pe un stil de viață sănătos. În primul rând, această dietă promovează combinarea corectă a alimentelor, fără a face abuzuri sau alte greșeli care pot afecta sănătatea, atât pe termen lung, dar și pe termen scurt.

De asemenea, dieta favorizează reglarea metabolismului și o digestie mai ușoară care vine odată cu potrivirea grupelor de alimente într-un mod corect. Pentru ca acest lucru să fie realizabil, această dietă este împărțită în trei perioade ale zilei:

  1. Perioada de purificare
  • are loc în prima perioadă a zilei, până la ora prânzului (12:00)
  • sunt recomandate fructele și legumele, însă le puteți combina și cu alte alimente precum semințele
  • de asemenea, se pot consuma și diferite tipuri de ceaiuri pe bază de fructe
  • această perioadă are ca scop pregătirea organismului pentru celelalte perioade
  • are rol purificarea organismului, ca urmare a unei alimentații nesănătoase
  • pentru a obține rezultate optime, se preferă să combinați doar două sau trei tipuri de fructe sau legume
  1. Perioada de ingestie
  • cuprinde atât masa de prânz, cât și cina
  • este de evitat uleiul și prăjelile!
  • se recomandă un prânz bogat în proteine, format din carne sau carbohidrați, alături de salate alcătuite din legume proaspete
  • în această perioadă, corpul învață să se obișnuiască cu tipul de alimentație
  • are ca rol asigurarea energiei pe parcursul întregii zilei
  • pentru a obține rezultate optime, se recomandă să se evite gustările între mese, chiar dacă ar fi sănătoase
  1. Perioada de digestie
  • cuprinde ultima parte a zilei, începând cu ora 20:00 și până la ora 04:00, când reîncepe perioada de purificare
  • nu se consumă niciun aliment
  • pentru a obține rezultate optime, nu trebuie să luați cina în ultimele trei ore înainte de a vă odihni
  • are loc extracția nutrienților din alimentele consumate în timpul meselor
  • ideal ar fi să consumați o cană de ceai după ce ați servit cina, deoarece ajută la digestie
  • nu trebuie să săriți peste cină!

Dieta Rina de fata nu reprezinta un pericol pentru sanatate, din contra, multi adepti ai remediilor naturiste o recomanda.

Cat poti sa slabesti cu dieta Rina

Dieta Rina garanteaza pierderea in greutate a 15-20 kg pentru femeile supraponderale, precum si o reducere a hipertensiunii. Un alt beneficiu este ca iti pune metabolismul lenes la treaba, favorizand arderea grasimilor si stabilizand procesul metabolic pentru a se evita efectul yo-yo (acumularea rapida a grasimilor dupa slabire), de indata ce se revine la mancatul normal. Daca iti doresti sa slabesti mai putin, poti inceta mai devreme cura de slabire Rina, insa metabolismul nu se va schimba suficient ca sa intre pe un ritm sanatos de functionare, incat sa nu pui la loc kilogramele pierdute in urma curei.

Cum functioneaza dieta Rina?

Desi poti pierde 15 kg in trei luni cu regimul Rina, aceasta este o metoda foarte sanatoasa, deoarece cu ajutorul ei slabesti 680 g pe saptamana, adica exact greutatea pe care nutritionistii o propun de obicei ca obiectiv. Aceasta cura de slabire, presupune un ciclu de patru zile care se repeta pe parcursul celor 90 de zile, dupa cum urmeaza:

– ziua 1 din dieta Rina – proteine: carne de pasare (pui, rata, curcan), carne de peste, fructe de mare, carne de vita, carne de porc, branza, lapte, Parmezan, Mozzarella, iaurt, oua, Tofu etc.;

– ziua 2 din dieta Rina – amidon (legume cu amidon): orez, cartofi, pastai verzi, fasole, linte, quinoa, mazare, porumb, naut, conopida etc.;

– ziua 3 din dieta Rina – carbohidrati: faina alba, faina de grau integrala, faina de hrisca, faina de porumb, spaghete, lasagna, cuscus, produse de patiserie, paste, taitei, graham, tortilla etc.;

– ziua 4 din dieta Rina – vitamine: fructe proaspete, fructe uscate, sucuri din fructe proaspat stoarse sau compot fara zahar: portocale, kiwi, banana, struguri, caise, mere, mango, capsuni, curmale, smochine, ananas, afine, tangerine, zmeura, piersici, papaya, pepene rosu, pepene galben, grepfrut, prune, nectarine; sucuri din legume proaspete (de exemplu, suc de morcovi); alune de padure crude (100 g).

Alimente recomandate:

  • fructe proaspete sau uscate
  • legume proaspete sau uscate
  • puteți consuma și diferite semințe, cum sunt de floarea-soarelui sau cânepă

Dieta Rina este una dintre cele mai permisive diete, deoarece în timpul acesteia se poate consuma o gamă variată de alimente, chiar și dulciuri, însă nu faceți exces dacă doriți rezultate frumoase!

Nu trebuie să uitați de exercițiile fizice! Fără sport, nicio dietă nu va avea rezultate miraculoase! În cazul dietei Rina, tot ce trebuie să faceți este un minimum de efort de două ori pe săptămână, însă este minunat dacă reușiți mai mult timp, măcar 30 de minute în fiecare zi. Această dietă încurajează orice fel de activitate fizică, indiferent dacă este cardio sau exerciții care antrenează musculatura. Tot ce trebuie să faceți este să puneți corpul în mișcare!

De asemenea, nu uitați să vă hidratați corespunzător. Este o dietă în care puteți să vă folosiți de ceaiuri, cafea, sucuri, însă nu trebuie să adăugați zahăr. Puteți folosi îndulcitor dacă simțiți neapărat, însă nu se recomandă.

Principii de baza din dieta Rina

Cu toate ca este usor de adaptat in functie de necesitatile persoanelor, dieta Rina reprezinta un ghid alimentar destul de precis, deoarece presupune consumul a patru grupe de alimente – cate un grup pe zi, intr-un ciclu de patru zile, ciclu care se reia pana se cumuleaza 90 de zile. Nu este o dieta radicala, ci determina pierderea in greutate in mod gradual in timpul celor trei luni. Iata care sunt principiile de baza ale acestei diete:

  • La micul dejun trebuie sa consumi doar fructe, deoarece stimuleaza buna functionare a sistemului digestiv. Indiferent ce mananci la pranz sau cina in timpul celor 90 de zile, micul dejun trebuie sa ramana format doar din fructe proaspete.
  • Este necesar sa mentii evidenta a ceea ce mananci si la ce ore. Dieta Rina implica o rutina a meselor, astfel: micul dejun trebuie luat intre orele 7:00-11:00, pranzul, intre 12:00-14:00, iar cina, intre 18:00-20:00. Nu se consuma gustari intre cele trei mese.
  • In timpul celor 90 de zile in care urmati dieta Rina, cina trebuie sa reprezinte intotdeauna jumatate din cantitatea mancarii de la pranz.
  • Bea suficient de multa apa pe durata intregii zile si fa exercitii de tip cardio cel putin o data la doua zile.
  • Nu trebuie sa combini mai multe tipuri de proteine. Produsele alimentare care contin proteine trebuie sa fie de acelasi tip la o masa, nu de mai multe tipuri. Este necesar sa acorzi o atentie sporita separarii proteinelor provenite din surse cu grasimi saturate fata de cele din surse cu grasimi nesaturate. In functie de tipul lor, exista diferente in privinta urmatoarelor aspecte: durata digestiei, aciditatea sucurilor gastrice, enzimele implicate in mecanismul de transformare, cantitatea secretiei. Combinand diferite tipuri de proteine, digestia isi va ingreuna procesul, va dura mai mult si iti va crea disconfort.
  • Sub nicio forma nu trebuie sa combini carbohidratii cu proteinele. La aceeasi masa, combinatia dintre carbohidrati si proteine va face ca procesul digestiv sa aiba loc mult mai greu. Fiecare grup de nutrienti necesita enzime de natura diferita pentru a functiona: carbohidratii cer enzime alcaline, iar proteinele au nevoie de enzime acide. Atunci cand enzimele alcaline intra in contact cu cele acide, se neutralizeaza unele pe altele, fapt care duce la indigestie. De exemplu, trebuie sa eviti sa combini cartofii sau pastele cu pestele sau carnea.
  • Fructele ar trebui consumate intotdeauna pe stomacul gol. Mananca-le la o anumita distanta fata de masa de pranz. Deoarece contin o cantitate ridicata de zaharuri, nu trebuie combinate cu altceva, nici macar cu legume sau cruditati, in caz contrar, vor fermenta.

dieta rina tabel

Iata un plan detaliat cu meniuri si retete specifice dietei Rina:

Ziua 1 din dieta Rina – Ziua proteinelor

Micul dejun:

– Fructe.

Pranz:

– Poti consuma carne – la cuptor sau fiarta, precum cea de pui, peste sau curcan; este de preferat sa nu mananci orice tip de carne daca nu este mentionat in meniul curei. Pentru rezultate mai bune in dieta Rina, se recomanda carnea prajita usor pe gratar, nu fripta crocant. De exemplu, poti manca trei felii de piept de pui sau peste.

– Poti inlocui carnea cu trei oua fierte sau branza, iaurt ori branza cottage (cel mult 200 g). Ideea este sa consumi o portie de 200 g proteine. Carnea sau lactatele pot fi insotite de orice cantitate de salata proaspata, asezonata cu sare, piper sau mirodenii, insa fara ulei.

– Poti manca o felie de paine sau poti consuma 200 ml de supa fara taitei, insa dieta ar functiona mai bine fara acestea.

– Laptele si branza sunt permise doar in aceasta zi.

Cina:

 se poate servi acelasi meniu specificat pentru pranz, insa cantitatea trebuie sa fie pe jumatate si este indicat sa nu se consume paine si supa.

Ziua 2 din dieta Rina – Ziua amidonului (legumelor)

Mic dejun:

– Fructe.

Pranz:

– Poti manca legume inabusite, fierte, prajite (fasole, mazare, mazare verde, porumb, linte, morcovi, cartofi etc), asezonate cu sos de tomate, ketchup si verdeturi.

– Sunt permise si orezul inabusit si salata proaspata.

– Ca si in cazul zilei anterioare, se poate consuma si o felie de paine, insa dieta ar da rezultate mai bune fara ea.

Cina:

– se pot consuma aceleasi legume ca la pranz, iar cantitatea sa fie pe jumatate (fara paine).

Ziua 3 din dieta Rina – Ziua carbohidratilor

Femeile carora le plac deserturile delicioase, vor fi foarte incantate de aceasta zi. Sunt permise produsele de patiserie, pastele, pizza.

Mic dejun:

– Fructe.

Pranz:

– Paste fierte, pizza sau produse de patiserie (de cantitatea unei pizze).

– Poti folosi sos de tomate sau Pesto, cu putine legume.

Nota: Pizza nu trebuie sa contina Mozzarella sau carne!

Cina:

– Doua felii mici de tort sau paine dulce, ori chiar trei cupe de inghetata si patru bucati de ciocolata neagra (cu cel putin 80% cacao). Daca nu iti plac dulciurile, poti ramane la produsele de patiserie.

Ziua 4 din dieta Rina – Ziua vitaminelor

Trebuie sa consumi doar fructe, nucifere si seminte, intr-o cantitate limitata, la fiecare doua ore. De asemenea, poti manca si salate de fructe. Aceasta este ziua in care poti manca orice cantitate de fructe, atat la micul dejun, cat si la pranz si cina.

Cand urmezi dieta Rina, este bine de retinut:

Dieta Rina poate parea complicata la prima vedere, insa in realitate nu este deloc asa.

– Micul dejun este acelasi in fiecare zi si consta in fructe: doua mere, doua pere, piersici, pepene, banana etc.

– Este important sa astepti una sau doua ore inainte de a lua pranzul.

– In mod normal, fructele nu se consuma doar la prima masa a zilei, insa corpul va digera mai intai cantitatea de zahar care alimenteaza sistemul nervos (zaharul oferit de micul dejun ii va oferi creierului energia necesara pentru a rezista pana la momentul mesei mai consistente).

– Incearca sa nu sari peste vreun aliment din meniu sau peste mese, deoarece trebuie sa te tii de regulile din dieta Rina, daca iti doresti sa slabesti pe cat ti-ai propus.

– Dupa ce ai terminat dieta Rina, trebuie ca timp de 90 de zile sa mananci in continuare doar fructe la micul dejun.

– Daca, in cele trei luni de intretinere care urmeaza dupa dieta propriu-zisa, pierzi inca trei kg, inseamna ca s-a produs schimbarea metabolismului.

– Pe durata in care urmezi dieta Rina, poti bea cafea sau ceai oricat doresti, insa fara zahar si fara lapte.

– Nu trebuie sa sari peste nicio etapa a regimului, deoarece toate tipurile de alimente au functiile lor specifice, fara de care corpul tau nu ar rezista.

– In dieta Rina, zilele se alterneaza dupa cum sunt regulile mentionate anterior si nu trebuie sarita nicio zi, precum nu trebuie schimbata ordinea acestora.

– Apa este permisa oricand si in orice cantitate, deoarece este cel mai bun lichid pentru diete, ajutand la detoxificarea organismului.

– In general, in dieta Rina poti bea ceai de plante si cafea oricat doresti, dar se recomanda consumul cafelei doar dimineata, iar ceaiul (nu mai mult de doua cani) sa se bea neindulcit.

– Femeile cu hipertensiune vor putea stopa medicatia dupa cateva saptamani de dieta Rina, insa numai cu acordul medicului de familie.

– Kilogramele pierdute depind de greutatea ta de la inceputul curei; acest lucru inseamna ca persoanele supraponderale vor slabi mai rapid.

– Ziua cu numarul 29 din fiecare luna dintre cele trei din dieta Rina este pentru detoxifiere, deci trebuie doar sa se bea apa, in cantitati mari.

Avantaje oferite de dieta Rina

  • Dieta Rina nu se urmeaza cu dificultate.
  • Aceasta cura este accesibila, deoarece alimentele se pot gasi in supermarketuri la preturi rezonabile, asadar nu implica niste costuri majore.
  • Este o cura flexibila, se poate adapta in functie de preferintele fiecarei persoane.
  • O multime de cure exclud carbohidratii insa aceasta este ideala pentru persoanele carora le plac acestia, intrucat sunt integrati in planul de meniu.
  • Majoritatea persoanelor care au urmat acest plan alimentar s-au declarat multumite de rezultate, iar metabolismul lor s-a modificat in mod benefic.
  • Aceasta dieta este una sanatoasa, echilibrata si impune mese luate la ore fixe.

Dezavantaje aduse de dieta Rina

  • Rezultatele oferite de dieta Rina se mentin doar pe durata in care se urmeaza, nu si dupa incetarea ei.
  • Anumite persoane nu reusesc sa isi schimbe metabolismul cu dieta Rina, asadar exista si riscul ca in cazul unora aceasta cura sa nu le fie de folos.

Ce greșeli nu te lasă să slăbești?

Așa cum era de așteptat, există și persoane care fac lucrurile greșit, multe chiar fără să vrea. Aceste greșeli vor distruge întreaga dietă, iar rezultatele la care te așteptai nu vor apărea.

Așadar, iată lista cu cele cinci greșeli care îți sabotează procesul de slăbire:

  1. Nu se respectă planul dietei

Alimentele trebuie să fie consumate în ordinea în care sunt recomandate, nu trebuie adăugat și nici nu trebuie scos vreun aliment din dietă. Mai mult decât atât, nu trebuie să se schimbe zilele între ele.

Dieta Rina este una extreme de ușoară, deoarece se pot consuma aproape orice fel de alimente și nu trebuie făcută nicio modificare în acest sens.

  1. Se sare peste mese

Toți nutriționiștii spun că nu trebuie să se sară peste nicio masă, iar acest lucru nu ar trebui să fie un secret pentru nimeni.

Corpul nostru are nevoie de o cantitate anume de fibre, de vitamine și, dacă sărim peste mese, îl privăm de aceste lucruri extrem de importante pentru buna sa funcționare. Plus că, dacă sărim peste mese, starea de foame va persista și mulți nu vor putea rezista și vor mânca mult mai mult decât este indicat.

  1. Nu există suficientă hidratare

Cantitatea de lichide este extrem de importantă într-o dietă, iar acest lucru ar trebui să fie printre primele lucruri ce trebuie să fie făcute atunci când se ține un regim, și nu numai.

Cu ajutorul apei, se elimină toxinele din organism și hidratarea se face în parametrii normali.

  1. Lipsa mișcării

Sportul este extrem de important, mai ales atunci când ținem un regim. Cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi vor ajuta la o atingere a greutății dorite mai rapid.

Arderea caloriilor este cea care ajută procesul de slăbire, iar mișcarea este cea mai bună alternativă prin care se poate realiza acest lucru.

  1. Nu se ține cont de recomandările medicului

Deși Rina este o dietă extrem de accesibilă, aceasta nu este bună pentru toate persoanele. Așadar, dacă problemele de sănătate pe care le avem nu ne dau voie să ținem acest regim, trebuie să renunțăm, deoarece putem agrava situația.

Ce se întâmplă după ce se termină regimul?

Pentru ca metabolismul nostru să nu sufere un șoc după încheierea regimului, specialiștii recomadă să se țină faza de menținere.

Faza de menținere nu diferă foarte mult de regimul în sine, însă există mici schimbări.

  • Micul dejun va rămâne același, deoarece fructele sunt extrem de importante
  • Ziua de vitamine va fi doar o dată pe săptămână
  • În ziua în care se consumă carbo-sărat la prânz, seara trebuie să se consume carbo-dulce
  • Intervalul ce există între mese va rămâne același – Patru ore după consumarea proteinelor, trei ore după consumarea amidonului și două ore după consumarea vitaminelor
  • Disocierea nu se va mai face pe zile, aceasta se va face pe mese
  • Dacă se consumă carbohidrați sau amidon la prânz, seara se recomandă salată cu brânză sau cu carne

SFATURI!

  • consumați cel puțin doi litri de lichide pe zi!
  • consumați mereu la micul dejun doar fructe!
  • trebuie să aveți parte de fiecare masă principală a zilei, nu săriți peste acestea!
  • stabiliți-vă un program exact pentru a lua micul dejun, prânzul și cina!
  • NU sunt permise alimente precum popcornul, pufuleții sau mămăliga!
  • NU este permis consumul de alcool!
  • NU consumați sosuri!

Ca o REGULĂ, după ziua 4 – cea bogată în vitamine, urmează o zi în care se consumă doar apă!  Această zi este programată după 28, respectiv 58 și 87 de zile. Regulile sunt făcute să fie încălcate? Multe persoane nu pot aplica această regulă și o încalcă, deoarece se simt slăbite. Dacă dumneavoastră considerați că nu puteți duce la capăt o zi ca aceasta, după a patra zi, reluați ziua 1 trecând peste ziua de detoxifiere cu lichide…

Așadar, dieta Rina este una sănătoasă, nu promite zeci de kilograme pierdute într-o lună, însă un regim alimentar sănătos care se îmbină cu puțin sport vor oferi rezultate în funcție de ambiția și motivația fircăruia de a depunde cât mai mult efort pentru corpul și sănătatea sa.

Citește și:

YVE.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies