Legume de primăvară pline de vitamine, fibre și minerale


140

Legumele de primăvară sunt o importantă sursă de energie pentru organismul nostru. Aceste legume de primăvară ne asigură doza necesară de energie, datorită faptului că au în compoziție un număr mare de vitamine, fibre și minerale.

Legume de primavara

Toate aceste legume de primăvară ne ajută să ne întărim sistemul imunitar și să ținem departe diversele viroze specifice primăverii.

În anotimpul de primăvară, imunitatea organismului nostru trebuie întărită cu ajutorul acestor legume de primăvară. În următorul articol, îți vom prezenta care sunt aceste legume de primăvară și ce beneficii au ele asupra sănătății organismului tău!

  • Ridichi

Aceste legume de primăvară sunt printre cele mai consumate și mai sănătoase în anotimpul de primăvară. Ridichile sunt bogate în vitamine, minerale și substanțe nutritive precum vitamina B2 (riboflavină), vitamina B3 (niacină), vitamina B6 (piridoxină), vitamina B9 (acid folic), vitaminele A, C, E și K, calciu, cupru, zinc, magneziu, proteine, fibre și carbohidrați. Toate acestea, ajută mai ales atunci când te confrunți cu astenia de primăvară, caracterizată printr-o stare de oboseală specifică modificării anotimpurilor.

Ridichile pot fi integrate cu succes în orice regim de slăbire. Acestea reduc senzația de foame și sunt slabe în calorii. Astfel, aceste legume de primăvară pot fi consumate în orice cantitate fără a adăuga kilograme în plus.

De asemenea, ridichile reduc riscul de cancer datorită sulforafanului din componența acestora. Acest compus organic reușește să prevină cancerul la colon, sân sau pe cel ovarian. Mai mult decât atât, protejează rinichii, ficatul și combat retenția apei în organism. Acestea fiind spuse, dacă încă nu te-ai decis asupra cumpărăturilor de primăvară, a sosit momentul să adaugi și ridichile pe lista ta.

Citește și:  Cea mai sănătoasă salată. Are cele mai puține calorii și este foarte sățioasă!
  • Salata verde

Salata verde (lăptuca) este printre primele legume de primăvară și se numără, de asemenea, printre cele mai consumate legume în acest anotimp. Această legumă este bogată în substanțe nutritive, dat fiind faptul că are în componența sa vitaminele A, C, B1, B2, E, K, dar și minerale precum fosfor, cupru, potasiu și fier. Pentru ca organismul nostru să funcționeze optim, este necesar ne luăm vitaminele din această legumă, care poate fi consumată aproape la orice fel de mâncare. Mai mult decât atât, salata verde poate fi consumată atât crudă, cât și în diverse salate, împreună cu alte legume de primăvară. Indiferent de modul în care va fi mâncată, este important ca aceasta să fie pregătită cu jumătate de oră înainte. De asemenea, este important ca atunci când mergem la cumpărături să avem în vedere cea mai verde salată, căci aceea este cea mai bogată în vitamine și nutrienți.

Salata verde ajută la detoxificarea organismului după anotimpul de iarnă. Se recomandă mai ales în curile de slăbire datorită conținutului său scăzut de calorii. Frunzele amărui ale acestei legume de primăvară ajută la digestie și stimulează metabolismul, reglează circulația sângelui, drenează ficatul și intensifică tranzitul intestinal. Mai mult decât atât, are beneficii și asupra aparatului cardiovascular, dat fiind faptul că potasiul din componența acesteia ajută la reglarea ritmului cardiac și a tensiunii arteriale.

  • Spanacul

Spanacul se află, de asemenea, pe lista celor mai cunoscute și mai sănătoase legume de primăvară. Este cunoscut ca fiind mâncarea preferată a lui Popeye Marinarul, personajul hazliu din desene animate. Această legumă este benefică mai ales pentru acele persoane foarte slăbite, care se confruntă cu anemia, datorită conținutului ridicat de fier din componența sa. Spanacul este bogat în vitamine precum A, B2, B6, C, E și K, în săruri minerale precum calciul, potasiul, sodiul, zincul și fosforul, dar și în clorofilă, luteină și beta-caroten.

Citește și:  Cea mai sănătoasă salată. Are cele mai puține calorii și este foarte sățioasă!

Pe lângă acestea, în componența spanacului se găsește și saponina, o substanță ce ajută la absorbția fierului și iodului. În acest fel, se întărește sistemul imunitar. Mai mult decât atât, are un impact benefic și asupra sistemului digestiv, dat fiind faptul că stimulează și îmbunătățește funcționarea acestuia. Vitamina K din spanac stimulează absorbția calciului în oase și, în acest fel, previne osteoporoza și întărește oasele. De asemenea, spanacul are beneficii pozitive și asupra aparatului cardiovascular, deoarece remineralizează organismul, ajută la reglarea tensiunii arteriale și scade colesterolul din sânge.

Existe numeroase moduri în care acesta poate fi consumat: în salate, smoothie-uri, sucuri sau crud. Recomandarea specialiștilor este ca spanacul să fie consumat în stare crudă, proaspăt. Odată gătit, toate vitaminele din spanac sunt „arse”. În mod cert, spanacul trebuie inclus în meniul nostru zilnic, cel puțin pe perioada primăverii.

  • Ceapa verde

Pe lângă aceste legume de primăvară menționate mai sus, primăvara vom mai găsi la tarabele din piață și ceapă verde. Această legumă de primăvară este utilizată pentru a da gust mâncărurilor însă are și un impact formidabil asupra sănătății organismului nostru. Proprietățile sale purificatoare ajută la regenerarea organismului afectat de schimbările anotimpurilor. Ceapa verde conține numeroase vitamine și minerale precum vitamina C, potasiu, alicină, calciu, fibre alimentare și cuercitină (un antioxidant puternic).

Această legumă se recomandă mai ales în regimurile alimentare din perioada primăverii, dat fiind faptul că ajută la reglarea activității endocrine a organismului, datorită efectului antialergic și diuretic.

Ceapa verde este benefică și în vindecarea afecțiunilor de natură dermatologică. Ajută la curățarea tenului atunci când este consumată regulat, datorită efectului său depurativ. De asemenea, are și efect de detoxificare, antibacterian și expectorant, prin conținutul de alicină din compoziția sa. Acestea ajută la prevenirea și tratarea afecțiunilor de la nivelul sistemului respirator. Mai mult decât atât, are un efect benefic și asupra aparatului cardiovascular, prin scăderea nivelului de colesterol din sânge și a trigliceridelor și prin prevenirea afecțiunilor cardiovasculare.

  • Loboda
Citește și:  Cea mai sănătoasă salată. Are cele mai puține calorii și este foarte sățioasă!

Loboda face parte, la rândul său, din lista celor mai sănătoase legume de primăvară. Este benefică mai ales în combaterea asteniei de primăvară, datorită conținutului său ridicat de vitamine și minerale. Vitamina C din lobodă ajută la regenerarea celulară, prin încetinirea procesului de îmbătrânire din organism. De asemenea, această legumă se recomandă și în curele de slăbire datorită capacității sale sporite de detoxificare a organismului, dar și a efectului său diuretic. Vitamina K din lobodă are un impact benefic asupra aparatului cardiovascular, dat fiind faptul că crește rezistența vaselor sangvine și reduce riscul accidentelor vasculare. Specialiștii recomandă ca loboda să fie consumată în salate, alături de alte legume de primăvară. Dacă aceasta este gătită (fiartă), atunci își va pierde din proprietăți…

loading...