Home / DIETE & FITNESS / Dieta cu ciuperci – o dietă hrănitoare, cu puține calorii

Dieta cu ciuperci – o dietă hrănitoare, cu puține calorii

Dacă vrei să ţii o dietă cu ciuperci sau pur si simplu nu-ţi place carnea, dar vrei să-i oferi organismului beneficiile proteinelor, include ciupercile în meniul tău zilnic! Dieta cu ciuperci iti va asigura porția de sănătate.

Dietă cu ciuperci

Iată o dietă cu ciuperci! Acestora li se mai spune şi „înlocuitori ai cărnii”, pentru că ciupercile au un conținut ridicat de proteine şi sunt foarte nutritive.

Dieta cu ciuperci este hrănitoare, dar cu puține calorii

Ciupercile conţin foarte multă apă și au un conţinut scăzut de calorii, ceea ce le face ideale în curele de slăbire. În medie, în funcţie de specie (bureţi, ghebe, hribi, mânătărci), numărul de calorii este între 15 și 25 la 100 de grame.

În general, ciupercile uscate, indiferent de soi, conţin mai multe calorii: în jur de 200/100 de grame. Li se spune și „carne vegetală” datorită bogăţiei de proteine (sunt studii care susţin că au în compoziţie mai multe proteine decât carnea), dar și de vitamine din complexul B, vitamina A, vitamina D, potasiu, fosfor, fier, zinc.

Aliment şi medicament

Varietatea de nutrienţi din compoziţie face din ciuperci un leac sigur împotriva colesterolului de pe artere și, astfel, un inamic al afecţiunilor cardiovasculare.

Totodată, antioxidanţii ajută în problemele de memorie și în dobândirea unui sistem imunitar puternic (ţin departe infecţiile și ajută la o recuperare rapidă după boală sau atenuează rapid rănile)…

Diabeticii pot consuma ciuperci fără restricţii, întrucât stimulează producţia de insulină, dar ajută si la topirea grăsimilor rele.

Save