Home SANATATEMEDICINA PREVENTIVA Ascultați-vă bioritmul

Ascultați-vă bioritmul

autor Elena Yvette
206 vizualizari

Există o oră pentru toate: alimentaţie, muncă, odihnă. Organismul nostru nu urmează doar ciclurile naturii, ci este reglat şi de un orologiu intern, programat genetic. Acum, la schimbarea de anotimp, depinde de noi să ştim să ne adaptăm cât mai bine la lumina care începe să scadă și la căldura soarelui care îşi pierde puterea. Soluţia? Activarea metabolismului.

Ascultați-vă bioritmul

Întreg universul e guvernat de ritmuri naturale: cel al rotaţiei pământului în jurul soarelui, al lunii în jurul pământului, alternanţa zilei cu noaptea. Cu noi se întâmplă la fel. Celulele, ţesuturile, organele nu pot face toate lucrurile în acelaşi timp. Fiecare are rostul său separat, conform unei periodicităţi înscrise în codul genetic. De asemenea, noi trăim sub influenţa unor factori exteriori, precum lumina, întunericul, zgomotul, liniştea, frigul, căldura, la care trebuie permanent să ne adaptăm. Contrariind în exces aceste ritmuri, riscăm să avem probleme de sănătate. Soluţia este să ne activăm pe cât se poate metabolismul.

Iată un program concentrat, cu gesturile pe care trebuie să le faceţi, zi de zi şi oră de oră, pentru a vă păstra sănătatea şi tonusul sufletesc.

  • Ora 8 – Salată de fructe energizantă — vă va da energia necesară pentru întreaga zi. Alcătuiţi-o din fructe de toamnă, cât se poate de româneşti: mere, pere, struguri, afine (mai sunt pe piaţă), tăiate mărunt (când e cazul) şi amestecate cu un iaurt degresat (dacă nu vreţi să vă îngrăşaţi), nuci măcinate şi o ceşcuţă de suc proaspăt de portocale.
  • Ora 9 – Respiraţie pentru mai multă putere – staţi cu spatele drept ca o lumânare şi inspiraţi adânc pe gură, cât aer încape în plămâni. Închideţi-o şi daţi aerul afară pe nas. Repetaţi de zece ori.
  • Ora 10 — Jin Shin Jyutsu – exerciţiu chinezesc pentru armonizare. Culcaţi pe podea sau pe pat, aduceţi-vă genunchii la piept, vreme ce vârfurile degetelor ambelor mâini se fixează pe jumătatea feselor. Apăsaţi uşor. Staţi aşa 15 minute.
  • Ora 11 — Infuzie de vitamine — un măr ras, o banană, frunze de salată verde se pasează în mixer, cu două căni de apă plată, până se obţine o pastă. Se mănâncă încet, cu linguriţa.
  • Ora 12— Baie de lumină — 30 de minute de plimbare afară, pentru a vă incărca de lumina toamnei. Creşte nivelul serotoninei. Ne simțim întremaţi, şi metabolismul nostru la fel.
  • Ora 14— Joc de degete încârligaţi-vă degetele arătătoare de la ambele mâini şi trageţi puternic în afară. Inspiraţi adânc şi încordaţi muşchii abdomenului. Când lăsaţi încordarea, expiraţi şi relaxaţi-vă stomacul. Repetaţi de 20 de ori.
  • Ora 15 – Aromaterapie. Puneţi câte o picătură de ulei aromat de mentă, trandafir, chiparos şi salvie într-o lampă pentru arome sau, pur şi simplu, picuraţi-le pe o batistă. Inspiraţi adânc 20 de minute.
  • Ora 16— Băutură energizantă. Băgaţi în mixer patru mere, sucul de la o jumătate de lămaie, cinci frunze de varză albă, două bucăţele de ghimbir şi două ceşcuţe de apă plată. Consumaţi cu linguriţa preparatul obţinut.
  • Ora 17— Compresă fierbinte. Înmuiaţi un prosop în apă cât suportaţi de fierbinte, stoarceţi-l şi aplicaţi-l împăturit pe zona ficatului. Puneţi ceva gros deasupra, ca să ţină căldura. Staţi aşa 20 de minute.
  • Ora 18 – Mişcare. Vreme de 30 de minute, alergaţi pe loc, urcaţi şi coborâţi scările, săriţi coarda, mergeţi pe bicicletă sau faceţi gimnastică pentru toate părţile corpului.
  • Ora 19 — Meditaţie. Mâna stângă stă cu palma aşezată pe partea stângă de sus a stomacului, cu degetele arătător şi mijlociu fixate între coaste. Apăsaţi uşor și respiraţi cât de profund puteţi. Durata: 15 minute.
  • Ora 20 — Masajul picioarelor. În poziţie aşezat, masaţi cu degetele mâinii drepte talpa piciorului stâng, în cercuri mici, urcând de la călcâi până la degete. Apoi ciupiţi puternic fiecare deget de trei ori. Repetaţi cu celălalt picior…

Important: la ora 21, sistemul imunitar merge să se culce, iar la ora 7 se trezeşte din nou. Dacă îl ţineţi activ peste zi, schimbările climaterice ale toamnei vor fi o joacă. Având in vedere că se ţine oră de oră, antrenamentul bioritmului se face în weekend.

Citește și:

YVE.ro foloseste cookie-uri proprii si ale tertilor. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Accept Cookies