Dieta doctorului Oz – cea mai noua dieta te ajuta sa-ti intri in forma in 2 saptamani


726

Dieta doctorului Oz te va ajuta sa-ti intri in forma in numai doua saptamani.

dieta doctorului oz

Primul pas care trebuie facut in dieta doctorului Oz este „remodelarea bucatariei”. E timpul sa o transformi intr-un rai al alimentelor sanatoase care te ajuta sa te alimentezi corect. Trebuie sa arunci din dulapurile si din frigiderul tau toate alimentele care nu sunt potrivite pentru tine. Apoi cumpara numai produse sanatoase, conform planului din dieta doctorului Oz.

Instructiuni generale pentru meniul din dieta propusa de doctorul Oz:

  • Imediat dupa trezire: un pahar de apa fierbinte cu lamaie, pentru a spori digestia.
  • La micul dejun: 25 de grame de proteine din sursele mentionate sau un smoothie din fructe ori oua cu iaurt grecesc plus un fruct.
  • Gustarea de dimineata: o gustare bogata in acizi mononesaturati (de exemplu, seminte, nuci, migdale, alune de padure, masline sau avocado).
  • Pranz: legume fara amidon, in orice cantitate doresti, plus 85 de grame de proteine sanatoase (pui, curcan, peste sau tofu) si o portie de fibre cu amidon (porumb, mazare, linte, cartofi dulci, dovlecel, paste integrale, quinoa sau orez brun).
  • Gustarea de dupa-amiaza: alimente bogate in grasimi mononesaturate (seminte, nuci, migdale, alune de padure, masline sau avocado).
  • Cina: legume fara amidon, in orice cantitate doresti, plus 85 de grame de proteine sanatoase (pui, curcan, peste sau tofu) si o portie de fibre cu amidon (porumb, mazare, linte, cartofi dulci, dovlecel, paste integrale, quinoa sau orez brun).
  • Gustarea de seara: legume fara amidon preparate dupa preferinta.

In dieta doctorului Oz poti alege o zi in care sa consumi orice iti doresti, fara restrictii.

Arunca din frigider:

Asa cum este mentionat in dieta doctorului Oz, trebuie sa elimini anumite produse. Citeste etichetele tuturor produselor pe care le ai in bucatarie. Daca produsele contin unul pana la cinci din urmatoarele ingrediente, arunca-le:
–    Zaharuri simple;
–    Siropuri;
–    Faina alba;
–    Grasimi saturate;
–    Grasimi trans.

Mergi la cumparaturi

Dupa ce ai scapat de produsele daunatoare, mergi la cumparaturi. Alege produse proaspete, cu proteine curate si cereale integrale, dupa cum este mentionat in dieta doctorului Oz. Aceste schimbari pot fi destul de greu de facut. Incearca in fiecare zi sa mananci mai putin.

Alimente de baza in dieta doctorului Oz

Iata care sunt alimentele de baza in dieta doctorului Oz: acesta recomanda luarea a trei mese si doua gustari pe zi, dar exista conditia ca ultima gustare sa aiba loc cu cel putin trei ore inainte de culcare. O data la cateva zile te poti bucura de un desert usor, de exemplu, o para coapta sau 28 g de ciocolata neagra. Aceasta dieta pune accentul pe alimentele bogate in fibre (cum sunt cerealele integrale), fructele si legumele, nuci, alune de padure, fistic, migdale, diferite tipuri de seminte, carne slaba si peste. Deoarece exista o multime de alimente „rele” care ne ispitesc, doctorul Oz sugereaza sa avem intotdeauna la indemana alternative sanatoase. Taie legume proaspete si tine-le in frigider; fa o portie mare de supa de legume incat sa iti ajunga pentru toata saptamana; tine la indemana gustari de „urgenta” precum migdale, alune de padure si fructe uscate. Pentru a reduce cantitatea pe care o consumi la cina, mananca inainte cu aproximativ 25 de minute circa 15 g de nuci sau o cana cu supa.

Scapa de 100 de calorii intr-o zi

Daca mananci in fiecare zi cu 100 de calorii mai putin, poti slabi, fara greutate, pana la cinci kg intr-un an, se arata in dieta doctorului Oz. Elimina din dieta ta sucurile acidulate, pachetelele cu gustari si renunta la doua prajituri in fiecare zi.

Incearca sa mananci in fiecare zi cam aceeasi cantitate de mancare. Astfel, nu vei fi tentata sa mananci multe snackuri.

Schimba-ti farfuriile

Foloseste farfurii mai mici, de 22 cm in loc de cele obisnuite, de 32 cm. Farfuriile mai mici iti dau control asupra portiilor de mancare. Vei manca mai putin si te vei simti mai satula.

Aceasta cura noua, si anume dieta doctorului Oz, trebuie urmata inteligent. Scapa de pofte inainte ca acestea sa apara, consumand niste gustari pregatite din timp.

Fii pregatita

Trebuie sa ai mereu la indemana gustari rapide pline de fibre precum nuci sau edamame. Mediul inconjurator si emotiile iti controleaza de multe ori obiceiurile alimentare, dupa cum arata studiile bazate pe dieta doctorului Oz.

Trebuie sa ai un partener de slabit

Fie ca vorbim de sot, de un prieten sau o colega de munca, trebuie sa ai pe cineva cu care sa vorbesti de obiectivele tale, de mesele pe care le consumi, de planurile tale. Discuta despre toate acestea cinci minute in fiecare zi.

Fiecare dieta mai permite scapari: o  nunta, ziua de nastere a cuiva sau poate fi o zi proasta. Poti intotdeauna sa te intorci pe drumul cel bun. Iata cum poti face astfel cand urmezi dieta doctorului Oz:

Invata sa trisezi

Este usor sa te intorci pe drumul cel bun. Iata cateva moduri simple de a trisa in dieta doctorului Oz cand poftele tale sunt cauzate de stres sau o zi lunga si plictisitoare.
–    Lingerea buzelor: inspira, linge-ti buzele, inghite si expira spunand „ohm”. Lasa aerul rece sa-ti mangaie buzele. Miscarea suava care dureaza cam trei secunde te ajuta sa te linistesti.
–    Condimenteaza: adauga ardei iute rosu sau scortisoara mancarii pentru a-i da savoare si a te scapa de pofta de dulce.

Fa programare la medic

In timpul vizitei la medic, tine cont de urmatoarele aspecte. Un rezultat nesigur la unul din urmatoarele teste poate indica serioase probleme de sanatate:

1.    Presiunea sangelui;
2.    Masura taliei;
3.    Colesterolul;
4.    Greutatea;
5.    Glicemia.

Sa slabesti cu dieta doctorului Oz este destul de usor: trebuie sa arzi mai multe calorii decat consumi. Nu conteaza cate exercitii fizice faci, e timpul sa maresti ritmul.

Fa 10,000 de pasi pe zi

Fie ca esti o incepatoare sau o profesionista intr-ale antrenamentului fizic, trebuie sa faci zilnic 10,000 de pasi – echivalentul unei plimbari de opt km. Daca faci deja exercitii fizice, ai grija sa incluzi in rutina ta si exercitii cardio si antrenament de forta.

Acum ai facut ce era mai greu: te-ai hotarat sa fii sanatoasa, ai lasat deoparte alimentele nesanatoase, ai schimbat felul in care vezi mancarea si ai schimbat felul in care mananci.

Faza de intretinere

Prin repetitie, iti formezi noile obiceiuri si scapi de cele vechi. Continua sa cumperi produse sanatoase si nu tine in bucatarie alimente care te pot afecta. Fa mereu exercitii si, in doua saptamani, te vei simti mai bine si vei incepe sa slabesti cu dieta doctorului Oz.

Inlocuieste gustarile si dulciurile

In dieta doctorului Oz exista numeroase recomandari, inclusiv in privinta inlocuirii gustarilor si dulciurilor nesanatoase cu unele gustoase si sanatoase. Drept gustari alege o mana de alune de padure, migdale sau nuci, un mar sau cateva legume cu putin iaurt grecesc peste care ai presarat fulgi de ardei, ghimbir ras sau marar tocat, iar ca desert, la pranz, poti consuma putina ciocolata neagra (ideal este sa aiba cel putin 70% cacao) sau un ceai de plante sau decofeinizat indulcit cu putina miere.

Alimente fara amidon in dieta doctorului Oz

In dieta doctorului Oz sunt recomandate si alimentele fara amidon. Cu cat consumi mai multe dintre acestea, cu atat mai bine, conform doctorului Oz. Printre acestea se numara broccoli, conopida, varza de Bruxelles si kale, care sunt bogate in fibre, vitamine si minerale, dar contin si compusi care protejeaza impotriva cancerului. Alimentele bogate in fibre sunt importante in mod special pentru pierderea in greutate, deoarece sunt satioase si au putine calorii. Se recomanda gatirea acestora pe gratar sau la cuptor, dar si gatirea la aburi reprezinta o alternativa foarte buna. Doctorul Oz recomanda ardeii grasi de toate culorile, spanacul si mangold, plus radacinoase precum sfecla sau ignama.

Fructe colorate in dieta doctorului Oz

Dieta doctorului Oz cuprinde si fructe proaspete, colorate, in locul dulciurilor. Murele pot fi cosumate si simple, in stare proaspata, cat si adaugate in iaurtul grecesc fara arome sau peste cerealele integrale. Toata gama fructelor de padure este incarcata de fibre, de exemplu, o cana de zmeura sau mure contine 8 g de fibre din cele 25 g necesare unei femei si din 38 g necesare unui barbat. Pe langa aportul de fibre adus, fructele de padure sunt asociate cu imbunatatirea functiilor cardiovasculare. Alte optiuni in ceea ce priveste fructele sunt pepenele galben, deoarece este satios, contine o cantitate mare de apa si sprijina hidratarea. Pe langa acestea, citricele precum lamaile galbene si verzi sunt si ele foarte importante, pentru ca au multe vitamine; le puteti adauga in smoothie-ul de dimineata. Fructele inghetate sunt si ele recomandate, dar fara zahar, atunci cand nu este sezonul lor. De exemplu, poti consuma banane inghetate ca desert.

Proteinele potrivite in dieta doctorului Oz

Dieta doctorului Oz include si proteine din surse precum: carnea slaba de pasare (de exemplu, de pui, curcan), carnea de peste si fructe de mare (somon, cod, creveti, scoicile Saint Jacques si alte fructe de mare cu un continut ridicat de acizi grasi Omega-3). Alte surse de proteine recomandate de doctorul Oz sunt iaurtul grecesc fara arome, ouale, laptele cu un continut scazut de grasimi si tofu (daca nu iti place gustul pe care il are tofu, il poti combina cu legume in dip-uri sau il poti adauga in smoothie-uri) si edamame-urile (ideale ca gustari sau in salate). Acestea iti vor tine de foame mai mult timp, asemenea fibrelor. Sunt de evitat proteinele care provin din surse cu multe grasimi si calorii, cum sunt carnea grasa si mai multe tipuri de branza.

Grasimile sanatoase si cerealele integrale in dieta doctorului Oz

Din dieta doctorului Oz nu lipsesc nici grasimile sanatoase si cerealele integrale. Acestea se gasesc in uleiul de cocos (de exemplu, legume sau creveti preparati prin metoda stir-fry in cateva lingurite de ulei de cocos), avocado (preparat sub forma de guacamole si consumat cu legume proaspete), nuci sau migdale (o mana pe zi), fulgi de ovaz si quinoa (o cana de quinoa fiarta contine peste 8 g de proteine si 5 g de fibre). In aceasta cura se mai recomanda sa inlocuim orezul alb cu preparate inspirate din bucataria asiatica…

loading...