HomeStiri Mondene Nutriționistul Mihaela Bilic ne spune să nu ne ferim întotdeauna de prăjeli. Iată care este motivul!

Nutriționistul Mihaela Bilic ne spune să nu ne ferim întotdeauna de prăjeli. Iată care este motivul!

autor Elena Yvette
Data publicării: Data actualizării: 806 views
Nutriționistul-Mihaela-Bilic-ne-spune-să-nu-ne-ferim-întotdeauna-de-prăjeli.-Iată-care-este-motivul2 in Stiri Mondene

Nutriționistul Mihaela Bilic a decis să înlăture mitul conform căruia toate prăjelile sunt dăunătoare.

in Stiri Mondene

„Ce-i prăjit e delicios şi poate fi şi sănătos. Dacă n-am fi ipocriţi am recunoaşte: tot ce-i prăjit are alt gust, fie că vorbim de dovlecei pane, hamsii sau şniţel. Instinctul nostru ne spune că prăjeala e bună pentru simplu motiv că înseamnă grăsime, iar din grăsime creştem, primim energie concentrată şi unde mai pui că ne protejează şi de frig. În accepţiunea Naturii grăsimea înseamnă supravieţuire şi sănătate, ar fi absurd s-o negăm.

Însă nu orice grăsime şi în orice cantitate sunt bune, fie că vorbim de alimente sau de circumferinţa propriului abdomen. Aşa cum nici prăjeala nu e de pus la zid fără drept de apel, dacă ştim să prăjim corect ne putem bucura din când în când de un cartof bine rumenit sau de nişte aripioare crocante.

Care este secretul unei prăjeli reuşite? Temperatura şi tipul de grăsime folosite. Ideal ar fi ca temperatura să nu depăşească 180 grade Celsius, iar grăsimea în care se prăjeşte să fie stabilă, să nu genereze produşi toxici, adică să aibă punct de ardere înalt. Cine îndeplineşte aceste condiţii?

Grăsimile saturate şi mono-nesaturate: grăsimile animale tip untură (cele mai stabile), grăsimea de cocos şi de palmier (grăsimi vegetale foarte saturate), uleiul de măsline (grăsime mono-nesaturată). Cine nu respectă aceste criterii? Grăsimile vegetale poli-nesaturate (ulei de floarea-soarelui, porumb, rapiţă, soia) care se oxidează rapid la încălzire şi eliberează produşi toxici şi indigeşti.

Dacă ar fi să luăm în consideraţie şi criteriul gust, ideal ar fi ca grăsimea folosită la prăjit să fie neutră, să nu modifice/influenţeze gustul produsului final şi să nu transfere aroma de la un aliment prăjit anterior la următorul. La acest capitol uleiul de măsline îşi pune cel mai puternic amprenta, în timp ce grăsimea de cocos şi de palmier sunt neutre.

Însă până o să ajungem să avem plantaţii de cocos şi de palmier pe meleagurile româneşti, vrem – nu vrem trebuie să recunoaştem un adevăr vechi de când lumea: nu e prăjeală mai gustoasă şi mai sănătoasă decât aia făcută în untură! Iar silueta e singura care ne spune cât de des putem beneficia de aşa un răsfăţ”, a scris Mihaela Bilic pe pagina personală de Facebook…

in Stiri Mondene

Abonează-te pe:Yve.ro news
Loading RSS Feed