Cum să adormi repede și să ai un somn liniștit

83

Cum să adormi repede și ca să ai un somn liniștit prin câteva metode care să te bage în pat cât ai clipi.

Cum sa adormi repede

Cu toată oboseala adunată peste zi și cu tot stresul constant, este bine să știi cum să adormi repede, iar cu cât ești mai obosită, cu atât este mai greu să dormi toate cele opt ore de somn.

Cauzele unui somn tulburat pot fi de natură medicală sau pot fi pur și simplu provocate de activitățile care te suprasolicită în timpul zilei.

Cum să adormi repede cu ajutorul a 10 metode:

Menține camera curată

Înainte să te pregătești de somn trebuie să ții cont că locul în care dormi îți oferă o stare de confort și că este important să ai ordine în dormitor, o lenjerie curată și un feng shui pe măsură.

Acest lucru te va face să te simți liniștită și relaxată, iar confortul creat te va face să adormi mai repede decât îți imaginezi.

Poartă conversații cu membrii familiei sau cu partenerul de viață

O conversație cu o persoană apropiată te ajută întotdeauna să te relaxezi și să adormi repede. Dacă locuiești cu alte persoane, este și mai bine. Puteți discuta despre cum a fost ziua voastră sau despre planurile de viitor. Poți să prelungești discuția cât timp savurezi o cană de ceai care să îți dea o stare perfectă pentru somn.

Fă o plimbare înainte

Dacă locuiești singură și nu ai cu cine să povestești, nu e o problemă. Poți să ieși în fața blocului sau în grădina din spatele curții, dacă locuiești la casă, și să faci o plimbare liniștită în aer liber. Dacă ai un cățel ca animal de companie, e un prilej bun pentru a-l scoate puțin din casă.

Îți poți pune ordine în gânduri și poți să iei o gură de aer curat. Astfel, îți aerisești mintea și, de ce nu, și sufletul.

Fă-ți o listă cu „to do”

Înainte să te bagi la somn încearcă să îți scrii pe un carnețel sau pe un post-it ce ai de făcut în ziua următoare. Astfel, te vei gândi la acele lucruri în timp ce le vei scrie, vei ști ce ai de făcut și nu te vei mai gândi la ele atunci când vei fi în pat. Vei fi liniștită că nu vei uita nimic, pentru că ți-ai notat, iar astfel vei adormi mai repede.

Citește

Pune-ți pijamalele preferate, bagă-te sub pătură și începe să citești cartea aia de care te tot ții să o începi, dar de care nu ți-ai făcut niciodată timp. Poți să transformi asta într-un ritual al tău. Dacă pe timpul zilei nu ai timp nici să respiri, darămite să mai și citești, poți să te folosești de câteva minute înainte de a intra în lumea viselor și să petreci timp cu cartea preferată.

Fă o baie caldă

Sunt sigură că știai deja că o baie fierbinte cu spumă te face să uiți de toate problemele și să adormi repede. Este indicat să faci o baie înainte să te bagi în pat, nu numai pentru că e igienic, dar și pentru faptul că apa fierbinte îți relaxează tot corpul. Poți să folosești un gel de duș parfumat sau un spumant de baie care să te facă să te gândești la lucruri pozitive. Îți vei relaxa și corpul și mintea în același timp.

Acest lucru te va face să adormi mult mai repede și să ai un somn mai liniștit.

O masă light

Știu că auzit tot timpul în jurul tău cât de importantă este nutriția pentru o viață sănătoasă, dar o masă light înainte de culcare face minuni. Corpul tău nu va fi ocupat ore întregi să îți digere masa grea și astfel se va relaxa mai repede, iar tu te vei putea odihni mai bine și mai mult.

Nu uita să mănânci încet și să te bucuri de fiecare bucățică în parte pentru a asimila toți nutrienții de care ai nevoie, chiar dacă nu iei o masă consistentă.

Fă beznă în cameră

Televizorul pornit, notificările primite pe smartphone, lumina de la lampă sau poate luminile orașului care îți intră pe fereastră îți pot distrage atenția și îți pot distruge somnul.

Este important să ai toate dispozitivele închise în jurul tău și să fie cât mai întuneric. Vei simți liniștea profundă ca find o pătură de care ai nevoie pentru a adormi cât mai repede și cât mai bine.

Ascultă muzică relaxantă sau sunete liniștitoare

Pune-ți pe repeat o muzică ce te liniștește sau sunete care îți aduc aminte de locuri în care te-ai relaxat. De exemplu, pot fi sunetele unei cascade, o ploaie caldă, greierii dintr-o seară de vară, cântecul păsărilor, broscuțe pe lac sau trosnitul unor lemne dintr-un foc de tabără.

Muzica are puterea de a crea emoții, iar o muzică relaxantă te poate liniști imediat. Astfel, te va ajuta cum să adormi repede.

Gândește pozitiv

Întotdeauna înainte de culcare să te gândești la lucruri pozitive. Astfel de gânduri te vor ajuta să te relaxezi. Dacă ai tendința să reflectezi la probleme și să cauți soluții, aceste lucruri nu te vor ajuta să adormi, ci te vor face să stai trează minute în șir, pentru că i-ai dat de lucru creierului tău…

Este important ca și în timpul zilei să ai gânduri pozitive. Gânduri care te poartă într-o vacanță exotică sau gândul la persoana iubită sunt perfecte ca să te relaxeze și cu ajutorul lor poți descoperi cum să adormi repede.