Home / SANATATE / MEDICINA ALTERNATIVA / Vitamine și minerale pentru un corp sănătos

Vitamine și minerale pentru un corp sănătos

Aflați care sunt cele mai bune vitamine și minerale pentru un corp sănătos, care vă vor ajuta să rămâneți activi cât e ziua de lungă, în ciuda vremii reci și a riscului de astenie.

Vitamine și minerale pentru un corp sănătos

Cum în concediu probabil nu v-a stat gândul la vitamine și minerale pentru un corp sănătos, în lunile reci administrarea zilnică a unui supliment nutritiv este o idee bună, mai ales dacă aveți programul încărcat şi dacă întocmirea unui meniu cotidian echilibrat nu este o prioritate. Aceste produse conţin vitamine și minerale pentru un corp sănătos, în cantități dozate optim, calculate să acopere necesarul organismului, constituie un adevărat elixir pentru un corp sănătos.

Iată cele mai importante vitamine și minerale pentru un corp sănătos, care vă vor ajuta să debordați de energie şi bună dispoziție şi în sezonul răcoros.

Vitamina B3, pentru calm şi raţiune

Studiile efectuate pe animale de laborator au arătat că niacinamida are o acţiune asemănătoare cu a benzodiazepinelor. În plus, unele persoane au raportat o scădere a asteniei sezoniere şi a anxietăţii după administrarea de vitamina B3.
Este cert că asigură energie, detoxifică, optimizează libidoul și că scade colesterolul. Doza terapeutică se situează între 500-1000 mg, de trei ori pe zi pentru un corp sănătos. Consultați un medic în legătură cu oportunitatea tratamentului, deoarece au existat şi cazuri (rare, e adevărat) în care aporturile mari de vitamină B3 au avut un efect toxic asupra ficatului.

Din alimente, această vitamină poate fi procurată atât din surse animale (somon, anşoa, ton, ficat, vită, pasăre, miel, ouă, lactate), cât şi vegetale (ciuperci, sparanghel, salată verde, roşii, fasole verde, broccoli, spanac, alune, migdale, cartofi, ardei, măsline, kiwi, papaya, afine).

Vitamina C:

Vitamina C este cea mai importantă pentru un corp sănătos, deoarece, în absenţa ei, organismul devine vulnerabil chiar şi la germenii infecţioşi banali. Un aport sporit în acest element, mai ales în perioada pe care o traversăm, reduce cu până la 50% incidenţa bolilor specifice sezonului, ajută la adaptarea mai uşoară la frig și creşte rezistenţa globală la factorii de poluare.

Dintre sursele naturale de vitamina C amintim: cătina, măceșele, citricele, pătrunjelul verde.

Vitamina E întârzie îmbătrânirea pielii

Acest element răspunde de integritatea structurală a unora dintre cele mai importante porţi de apărare a organismului: pielea şi mucoasele căilor respiratorii. Acestea au rolul de prim filtru al microorganismelor patogene, de aceea este foarte importantă pentru un corp sănătos. Pe lângă rolul de antioxidant major, contribuie la sănătatea sistemului cardiovascular, îmbunătățește fertilitatea la bărbaţi, întăreşte sistemul imunitar, ameliorează tulburările menopauzei, preîntâmpină cataracta, accelerează vindecarea rănilor. Această vitamină ajută la controlul glicemiei. Deoarece principalele surse dietetice de vitamina E (tocoferol) sunt alimente foarte grase, uneori se recomandă utilizarea suplimentelor pentru a compensa acest inconvenient, mai ales la persoanele care ţin un regim de slăbire. Pentru copii, doza adițională cotidiană recomandată este de 4,5-15 UI (unităţi internaţionale) şi 30 UI pentru adulți (1 UI = 1 mg).

O sursă naturală de vitamina E demnă de luat în seamă este uleiul de cătină pe care vi-l puteţi procura de la orice plafar. Luaţi câte 30 de picături, de trei ori pe zi pentru a avea un corp sănătos.

Zinc, pentru absorbția altor elemente esențiale

Zincul previne anemia, stimulează producerea celulelor cerebrale şi a celor cu rol în apărarea organismului pentru un corp sănătos. De asemenea, micșorează impactul negativ pe care unii factori (poluanți industriali, substanțe toxice din apă şi alimente) îl au asupra sistemului imunitar şi luptă împotriva proliferării celulelor canceroase. Dereglarea metabolismului zincului constituie principala cauză a apariției diabetului zaharat.

Mineralul se găsește în stare naturală în drojdia de bere (una sau două lingurițe pe zi, în cure de scurtă durată; dacă se face abuz, poate apărea sterilitatea, sugerează unii cercetători), în grâu, ovăz, orz, ouă, semințe de dovleac (crude, neprăjite).

Calciul redă agilitatea fizică

Calciul întreţine structura optimă a ţesutului osos, ajută muşchii să se contracte, menţine nervii ageri. Face posibilă diviziunea celulară şi eliberarea neurotransmiţătorilor (semnalele chimice care circulă cu repeziciune între celulele nervoase). Totodată, asigură ritmicitatea justă a bătăilor cardiace şi funcționarea corectă a inimii, ajută la coagulare sângelui, păstrează în echilibru activitatea hormonală. Nu în ultimul rând, acest mineral vital menţine sănătatea oaselor şi dinţilor, fiind deosebit de important ca material de construcție, mărind densitatea componentelor scheletului.

Necesarul zilnic de calciu variază în funcție de vârstă, astfel: copiii şi tinerii între 9-18 ani: 1.300 mg; adulții între 19-50 ani: 1.000 mg; adulții de 51 de ani şi peste: 1.200 mg; gravidele: 1.300 mg.

Magneziul diminuează stresul

Acest mineral calmează terminaţiile nervoase agresate de surmenaj, hiperactive, înlătură neliniștea hiperexcitabilitatea într-un timp foarte scurt, starea de iritabilitate dispărând în scurtă vreme. De asemenea, asigură buna funcţionare a muşchiului cardiac. Magneziul este principalul constituent al scheletului şi dinților, şi contribuie la reglarea a aproximativ 300 de funcţii enzimatice. Necesarul zilnic de magneziu este de aproximativ 300 mg pentru un corp sănătos…

Save

Loading..