Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta Shapiro – dietă cu adevărat eficientă, corectă si fără riscuri

Dieta Shapiro – dietă cu adevărat eficientă, corectă si fără riscuri

Programul de slăbire al doctorului Howard Shapiro ne ajută să inţelegem mai bine in ce constă o dietă cu adevărat eficientă, corectă, şi cum se pot consuma fără riscuri alimente aparent interzise.

Dieta Shapiro

Cel mai bun mijloc de a evita pofta de rontăit si accesele de foame este un mic dejun bazat pe fibre si zaharuri lente.

Mic dejunul campionilor

Nu vi se pare cam puţin un croissant cu unt? Nu v-ar surâde mai bine să-l inlocuiţi cu un adevărat festin de fructe, două linguriţe de dulceaţă şi o chiflă proaspătă cu susan? Sunteţi liberi să alegeţi cornul, dar vă prevenim că nu vă veţi satura din el. Cealaltă variantă de mic dejun e mult mai îndestulătoare, vă furnizează exact acelaşi număr de calorii, fibre şi minerale şi, în plus, un regal de vitamine.

Gustarea de la ora 11

În caz că vi se face foame, optaţi pentru un baton de cereale dietetic (150 cal), o banană (80 cal) şi 8 caise uscate (70 cal). Alegând fructele, optaţi pentru varietate. Veţi consuma astfel o porţie bună de fibre, potasiu şi zaharuri lente, ce se vor asimila lent în organism, ţinând mai bine de foame.

Un alt exemplu: în loc să devoraţi in câteva secunde un baton de ciocolată de tip Lyon sau Mars (240 cal.), savuraţi pe îndelete patru iaurturi cu fructe cu 0% grăsimi. Primul aliment vă va produce o satisfacţie iluzorie, în plus imediat vi se va face foarte foame, pe motiv că dulciurile stimulează secreţia de insulină. De asemenea, din punct de vedere nutriţional, acestea sunt foarte sărace în elemente. La polul opus, iaurturile satisfac pofta de dulce, furnizând in acelaşi timp organismului calciu, element indispensabil solidităţii oaselor. Sunt şi foarte săţioase: vă asigurăm că nu veţi putea mânca mai mult de patru cutii de iaurt.

Prânz sau cină

Mizati pe varietate, căci este, cu sigurantă, cea mai bună alegere! Uitati de monotonia altor diete, care sporeşte pofta de dulciuri. Ca aperitive, privilegiaţi salatele asortate sau din salată verde, cu putin ulei de măsline.

Permisă este şi salata din cartofi, însă fără mezeluri sau brânză grasă adăugate. Ca fel principal, cel mai nimerit este peştele cu carnea albă, apoi carnea de pui la grătar (preferabil piept de pui fără piele) şi omleta simplă cu putin ulei.

Consumati la discretie ca garnitură legume (fasole verde, spanac, roşii, broccoli etc.), dar preparate cât mai natural (fierte pe baie de aburi), fără sosuri în plus. Ca să vă tină mai bine de foame, combinati-le cu putin orez ori paste din grâu integral eventual, sau mâncati lesume asortate. La desert, desfătaţi-va cu un fruct proaspăt sau chiar cu o salată de fructe cu puţin îndulcitor adăugat.

Câteva reguli pentru mesele principale

•    Prânzurile luate în fugă, constând de cele mai multe ori în sandvişuri cu mezeluri grase sau în produse de patiserie cu aluaturi pline de margarină, nu sunt pentru dumneavoastră!

•    De asemenea, chiar dacă e sezonul lor, nu mâncati foarte des brânză cu roşii. Prima are un conţinut foarte mare de grăsimi şi implicit de calorii.

•    Feluri de mâncare de evitat: fripturile de porc, în general carnea gatită cu sos, omletele cu brânză şi mezeluri, cartofii prăjiti, cartofii sotaţi şi pastele făinoase cu brânză telemea.

•    La desert, nu consumati prăjitură cu cremă. Preferaţi chiar o tartă cu fructe in loc de o amandină, de pildă cu un continut caloric net inferior.

La iesirile cu prietenii

Rezumati-vă la sucuri light, suc de roşii sau apă minerală. Mâncaţi câteva măsline, puțină carne la cuptor ori şuncă slabă sau, şi mai bine, legume natur (castraveti, morcovi, ardei…) cu sos de brânză.

Evitaţi duşmanii ascunşi: alcoolul, cocteilurile alcoolizate cu fructe, băuturile dulci. De asemenea, aveţi grijă la chipsuri, biscuiti săraţi, alune, amestecuri de fructe uscate şi oleaginoase etc.

Save