Home / DIETE & FITNESS / DIETE CELEBRE / Dieta Shapiro – dietă cu adevărat eficientă, corectă si fără riscuri

Dieta Shapiro – dietă cu adevărat eficientă, corectă si fără riscuri

Programul de slăbire al medicului Howard Shapiro ne ajută să înțelegem mai bine în ce constă o dietă cu adevărat eficientă, corectă, şi cum se pot consuma fără riscuri alimente aparent interzise.

Dieta Shapiro

Cel mai bun mijloc de a evita pofta de ronțăit si accesele de foame este un mic dejun bazat pe fibre și zaharuri lente.

Micul dejun al campionilor

Nu vi se pare cam puţin un croissant cu unt? Nu v-ar surâde mai bine ideea să-l înlocuiți cu un adevărat festin de fructe, două lingurițe de dulceață şi o chiflă proaspătă cu susan? Sunteţi liberi să alegeţi cornul, dar vă prevenim că nu vă veţi satura din el. Cealaltă variantă de mic dejun e mult mai îndestulătoare, vă furnizează exact același număr de calorii, fibre, minerale şi, în plus, un regal de vitamine.

Gustarea de la ora 11

În caz că vi se face foame, optaţi pentru un baton de cereale dietetic (150 cal), o banană (80 cal) şi opt caise uscate (70 cal). Alegând fructele, optaţi pentru varietate. Veţi consuma astfel o porţie bună de fibre, potasiu şi zaharuri lente, care se vor asimila lent în organism, ţinând mai bine de foame.

Un alt exemplu: în loc să devoraţi in câteva secunde un baton de ciocolată de tip Lyon sau Mars (240 cal.), savuraţi pe îndelete patru iaurturi cu fructe cu 0% grăsimi. Primul aliment vă va produce o satisfacţie iluzorie, în plus imediat vi se va face foarte foame, pe motiv că dulciurile stimulează secreţia de insulină. De asemenea, din punct de vedere nutriţional, acestea sunt foarte sărace în elemente. La polul opus, iaurturile satisfac pofta de dulce, furnizând in acelaşi timp calciu organismului, element indispensabil solidităţii oaselor. Sunt şi foarte săţioase: vă asigurăm că nu veţi putea mânca mai mult de patru cutii de iaurt.

Prânz sau cină

Mizați pe varietate, căci este, cu siguranță, cea mai bună alegere! Uitați de monotonia altor diete, care sporește pofta de dulciuri. Ca aperitive, privilegiați salatele asortate sau din salată verde, cu puțin ulei de măsline.

Permisă este și salata din cartofi, însă fără mezeluri sau brânză grasă adăugate. Ca fel principal, cel mai nimerit este peștele cu carnea albă, apoi carnea de pui la grătar (preferabil piept de pui fără piele) şi omleta simplă cu puțin ulei.

Consumați la discreție ca garnitură legume (fasole verde, spanac, roşii, broccoli etc.), dar preparate cât mai natural (fierte pe baie de aburi), fără sosuri în plus. Ca să vă țină mai bine de foame, combinați-le cu putin orez ori paste din grâu integral eventual, sau mâncați legume asortate. La desert, desfătați-vă cu un fruct proaspăt sau chiar cu o salată de fructe cu puțin îndulcitor adăugat.

Câteva reguli pentru mesele principale

•    Prânzurile luate în fugă, constând de cele mai multe ori în sandvișuri cu mezeluri grase sau în produse de patiserie cu aluaturi pline de margarină, nu sunt pentru dumneavoastră!

•    De asemenea, chiar dacă e sezonul lor, nu mâncați foarte des brânză cu roşii. Prima are un conținut foarte mare de grăsimi şi, implicit, de calorii.

•    Feluri de mâncare de evitat: fripturile de porc, în general carnea gatită cu sos, omletele cu brânză şi mezeluri, cartofii prăjiți, cartofii sotați şi pastele făinoase cu brânză telemea.

•    La desert, nu consumați prăjitură cu cremă. Preferați chiar o tartă cu fructe în loc de o amandină, de pildă cu un conținut caloric net inferior.

La ieșirile cu prietenii

Rezumați-vă la sucuri light, suc de roşii sau apă minerală. Mâncaţi câteva măsline, puțină carne la cuptor ori șuncă slabă sau, şi mai bine, legume natur (castraveti, morcovi, ardei) cu sos de brânză…

Evitaţi duşmanii ascunşi: alcoolul, cocktailurile alcoolice cu fructe, băuturile dulci. De asemenea, aveţi grijă la chipsuri, biscuiti săraţi, alune, amestecuri de fructe uscate și oleaginoase etc.

Save

Euro-știri.ro